Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla joku oireyhtymä??

Vierailija
21.09.2009 |

Jos löytyy asiasta (oikeasti) tietäviä niin mielelläni kuulisin voiko lääkkeen ja alkoholinsietokykyni johtua jostain syndroomasta vai onko kyse geeneistä vai mistä?

sii mulle ei käy ollenkaan esim. Panacod eli ilmeiseti se kodeini teke kamalan olon. Samoin kauppanimeltään okanest aj oxyconti (jos ne kirjotetaan noin) ei sovi ollenkaan - tuli samanlainen aivan hirveä olo, oksensin ja oksensin ja voin pahoi, vain pienen hetken torkahdin. ja kahta viimeksi mainittua siis sain sairaalassa ollessani ja kieltäydyin niitä ottamasta enempää kovaankaan kipuun kosak vaikkutus oli niin kamala.

Petidiini käy siitä ei tule huono olo.

Alkoholi ei käy tippaakaan kerran nuorena join "kännin" ja se kerta riitti. Vaik oon iso, tosi iso ihminen niin yksi pieni (puoli) ravintola-annosta riittää humahtaan päähän (esim. kermalikööriä), jota viimeksi join yhden ravintola-annoksen verran -97 ja lähdin nukkuun melko pian. Muita alkotuotteita en sen jälkeen ole käyttänyt tippaakaan, ehkä seuraavan kerran otan sen 4cl kun täytän 55 muutaman vuoden päästä

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ylös

Vierailija
2/2 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksanestista ja Panacodista: Itse en myöskään noita kestä, vaan voin välittömästi pahoin. Olen huolehtinut, että sairaalan papereissa on asiasta maininta ja omaiset tietävät asian myös. Juttelin kerran asiasta neurologin kanssa ja hän kertoi, että n. 10-20% ihmisistä ei siedä ainakaan oksanestia.

Alkoholin sietokynnys on myös yksilöllistä ja osittain geeneihin sidottua. Esim. japanilaisista suuri osa ei siedä alkoholia oikeastaan yhtään ja sammuvat pienestäkin annoksesta. Enemmistöllä japanilaisistahan on periytyvä ADH (aldehydidehydrogenaasi)-entsyymin puutos, mistä seuraa niinsanottu luonnollinen antabusvaikutus vähänkin isompien viinamäärien ottamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme