Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksen/ahdistuksen läpikäyneet..

Vierailija
21.09.2009 |

miten masennus/ahdistus teille tuli? Voiko sen tuloon itse vaikuttaa, tai siis lähinnä siihen, ettei se tulisi? Onko olemassa ihmistyyppejä, jotka eivät masennu tai saa ahdistuskausia, vaikka elämässä sattuisi mitä? Minua hieman pelottaa, olen kokenut elämässä aika kovia asioita, ja vielä en ole sairastunut, mutta pelkään niin käyvän..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat yhteydessä masennustaipumukseen. Itse uskon, että masennus voi tulla myös ihmiselle, jolla näitä piirteitä ei ole, jos kuormitusta psyykkiselle puolelle tulee ns. liikaa lyhyessä ajassa. Lisäksi fyysinen vammautuminen tai sairastuminen usein altistaa masennukselle pelkästään niiden fysiologisten muutosten seurauksena, mitä elimistössä tapahtuu. Esim. leikkauksen jälkeinen masennus, syöpäpotilaiden masennus jne. Itselleni puhkesi synnytyksen jälkeinen masennus esikoisen syntymän jälkeen. Jälkeenpäin ymmärsin, että lapsen syntymää oli edeltänyt psyykkisesti raskas vaihe, lisänä tuli eräs lapsuudessani tapahtunut asia, joka nousi uudestaan mieleen kummittelemaan. Myös persoonallisuuden piirteillä oli merkitystä, ne aukesivat minulle vasta psykologin kanssa jutellessa.

Vierailija
2/2 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkä ja stressaantuva temperamentti tällainen. Minulle tuli työpaikkakiusaamisen seurausena. En olisi voinut vaikuttaa, tuli päälle kuin jyrä...masennuksessani oli myös psykoottisia piirteitä:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme