Erimielisyyttä miehen kanssa siitä miten pitkäksi aikaa 2-vuotiaan voi jättää hoitoon:
mies osti hääpäivälahjaksi kaupunkiloman, ihana idea muuten mutta lomalla on tarkoitus olla 6 päivää. Vajaa 2-v. poika joutuisi olemaan isovanhempien hoidossa sen ajan. Mielestäni se on liian pitkä aika noin pienelle, varsinkin kun isovanhemmat eivät hirveän usein meillä käy, ehkä kerran kuussa.
Mies on sitä mieltä että olen ihan hysteerikko kun en haluaisi jättää lasta niin pitkäksi aikaa hoitoon. Poika ei ole ollut erossa minusta aikaisemmin kuin max. 2 päivää, silloinkin miehen kanssa kotona.
Olenko turhan tarkka tämän asian kanssa? Mies vakuuttelee että kyllä lapsi pärjää, mutta en itse ole ihan vakuuttunut siitä.
Kommentit (6)
meillä on kyllä oikein tuttu mummu, tai oikeastaan kaksikin. Ja pari isompaa sisarusta olisi myös samassa paikassa. 5 päivää kestäisi reissu, johon mies haluaisi, mutta minua kauhistuttaa. Tiedän, että isommat pärjää, ja varmaan 2v:kin, mutta itsestäni en tiedä..
mutta en minäkään jättäisi noin pientä viikoksi hoitoon, en ikinä. Meillä ovat isommat lapset (6 ja 9 -vuotiaita nyt) olleet viime kesänä ensimmäistä kertaa viikon hoidossa isovanhemmilla (tätä ennen pari, kolme yötä kerrallaan) ja kuusivuotiaalla oli ollut kuulemma monesti kova ikävä äitiä ja isää.
Muistattehan, että mies kaipaa teitä naisena, parisuhteena, eikä äitinä...äiti miehellä on jo!
mutta en minäkään jättäisi noin pientä viikoksi hoitoon, en ikinä. Meillä ovat isommat lapset (6 ja 9 -vuotiaita nyt) olleet viime kesänä ensimmäistä kertaa viikon hoidossa isovanhemmilla (tätä ennen pari, kolme yötä kerrallaan) ja kuusivuotiaalla oli ollut kuulemma monesti kova ikävä äitiä ja isää.
etteivät meidän lapset ole ikinä hoidossa. Siis meillä tilanne on lähinnä se, että hoitajia ei ole eivätkä myöskään näe iskovanhempia kovin usein (ovat myös iäkkäitä ja siksi kuopus 2,5 v. ei ole ollut yökylässä vielä kertaakaan).
Ilmeisesti sinä et pärjää ilman sitä lasta.
tuntuuko se hyvältä pojasta ja äidistä, on eri asia. Olisitko hyvää hääpäiväseuraa, jos huolehtisit kokoa ajan lapsesta? Voisiko matkan vaihtaa lyhyempään, ylellisempään lomaan?