Saako teidän lapset livauttaa välillä kirosanoja?
Meillä saa kiroilla, jos ei ihan överiksi mene. Ei tarvitse pelätä vihaista reaktiota minulta, jos tyttö sanoo esim. että "vituttaa". En viitsi nostaa meteliä asioista, joista ei oikeasti tarvitse.
Kommentit (14)
Asiaa harkitaan uudestaan, kun alkavat olla teinejä. Eivät kyllä koskaan kiroile, ja saan kuulla kunniani, jos joskus itse päästän vahingossa lasten kuullen ärräpään.
Kuuluu vaan tyyliimme. Ihan tavallisia ihmisiä ollaan, ei vaan sievistellä. Kun paskattaa, niin mennään paskalle eikä kakille. Muitten kuullen kyllä sievistellään, ettei aiheuteta kauheasti pahennusta :o) ap
teidän lapset opettaa sitten paskat ja perkeleet varmasti muillekin lapsille, joiden kotona ei harrasteta sellaista.
Kirosanojen käyttö on kurjaa eikä missään nimessä välttämätöntä normaalielämässä (plus sivistymätöntä), joten miksi pitäisi pitää kiroilua jotenkin normaalina? Vieläpä lasten kiroilua? Tietävätkö he esim. mitä helvetti ja vastaavat tarkoittaa?
ps. kiroilin itsekin aika paljon ennen lapsia, mutta tajuan nyt, miten vastenmielinen tapa se on. Ja meillä vältetään kirosanoja viimeiseen asti.
vaihe, kun yrittivät viljellä kirosanoja. Muistan ikuisesti, kun tyttö (kaksoset siis kyseessä, tyttö ja poika) kertoi minulle : "äiti, Juuso sanoi ruman käytöksen". Toi vaihe menee ohi, kun kieltää riittävän napakasti ;)
Kun mieheni lapsi kiroili, huomautin hänelle hänen kielenkäytöstään. Sain vastauksen: äiti antaa kiroilla eikä sitä mun kiroilu haittaa. Että näin...
että älkää pelätkö. Hyvin käyttäydytään satunnaisesta kiroilusta huolimatta. Lapsella (10v) käytös kybä. Otetaan tietty muut ihmiset huomioon. ap
ja minä en pidä siitä, että meillä kiroillaan! En kuuntele pikkutytön suusta tuollaista kieltä, en taatusti!
Itse olen siis eronnut ja lapset joka toinen vkl olleet isällään jo monta vuotta. Meillä on hyvät välit ja olen aina kysellyt jos lapset puhuvat omituisuuksia. Yleensä kaikelle on selitys :).
:), lapset olivat kertoneet juuri isälleen, että "äiti ei enää huuda meille, mutta laittaa meidät pihalle jos me riehutaan". Totta tavallaan, mutta ei noin pahasti kuitenkaan. Annan lapsille mahdollisuuden rauhalliseen leikkin ja jos ei onnistu, niin ulkona saa huutaa, vaikka äänen käheäksi ;)
hyväksyttyjen normien mukaan. Kotona elellään aika pellossa, vaikka asialliset hommat hoidetaankin (muuten ollaan kuin ellun kanat). Syödään joskus suoraan kattilasta, paskotaan vessan ovi auki, piereskellään ruokapöydässä ja tungetaan likaiset astia sohvan alle (syödään olohuoneessa). ap
ja minä en pidä siitä, että meillä kiroillaan! En kuuntele pikkutytön suusta tuollaista kieltä, en taatusti!
hyväksyttyjen normien mukaan. Kotona elellään aika pellossa, vaikka asialliset hommat hoidetaankin (muuten ollaan kuin ellun kanat). Syödään joskus suoraan kattilasta, paskotaan vessan ovi auki, piereskellään ruokapöydässä ja tungetaan likaiset astia sohvan alle (syödään olohuoneessa). ap
Kyllä me ne lautaset sieltä sohvan alta siivotaan - viimeistään viikon sisällä :D. ap
Siis anteeksi mitä?????
Kyllä me ne lautaset sieltä sohvan alta siivotaan - viimeistään viikon sisällä :D. ap
Siis anteeksi mitä?????
olet mieheni exä....moni asia avautuu ihan uudella tavalla....ikävällä ja huonolla tavalla...
Kotona on kiva porsastella, kun muualla ei kehtaa. Mukavan rentoa ja letkeää. Arkisin voi sitten töissä olla taas kultivoitunut. Papin työssä joutuu pingottamaan niin kovasti, että on se hyvä saada olla kotona miten tykkää.
ap
Lapset paheksuu mua syvästi, jos mä joskus sanon "paska".