Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Kun lapselle suositellaan avustajaa...

Vierailija
26.05.2008 |

Kun lapselle suositellaan neurologin ja neuropsykologin toimesta avustajaa onko se vanhempien tehtävä alkaa "metsästämään" avustajaa vai mihin tulee ottaa kyseisen asian tiimoilta yhteyttä? Kuntaan? Rehtoriin? Lapsi on aloittamassa ekan luokan ja juuri sain odotetun lausunnon, jossa neurologi puoltaa avustajan tarvetta ja nyt pitäisi tietää mihin ottaisin yhteyttä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat on hakoja säästämään tässä(kin) lapsia koskevassa asiassa. Meidän lasten koulussa on parikymmentä, joilla on tuo puolto, ja vain kaksi sai avustajan.

Joten lottovoitto, jos kohdalle osuu.

ONNEA ARVONTAAN!

P.S. Ota yhteyttä lapsesi koulun rehtoriin. Hän hakee ne avustajat.

Vierailija
2/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellisuudessa rehtori ei tee asialle mitään.

Seuraava askel olisi koulutoimenjohtaja. Tosin meillä sekään ei ole tuottanut tuloksia. Itse hankitulla avustajalla ei välttämättä ole oikeutta avustaa esim kokeissa, vaikka lapsi sitä tarvitsisikin (siis esim että avustaja tulisi käytävään tai stoiseen huoneeseen tekemään kokeita rauhassa tai lukisi kysymykset ääneen jos on vaikea lukihäiriö).

Koulutoimenjohtaja saattaa pelätä sosiaalitoimen vammaispuolen virkamiehiä. Seuraavaksi ajattelin itse soittaa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kummallista kun tällaisissa asioissa säästetään. Oma lapseni (niinkuin moni muukin) hyötyisi kovasti tuosta avustajasta ja suhteellisen pienin avuin voisi pärjätä koulussa loistavasti, mutta tiedänhän minä, että avustajat ovat "kiven alla". Ärsyttää vain, kun me tiedetään jo nyt mitä ongelmia koulutyöskentely tuo tullessaan ja sitten ei apua ole tarjolla. Vuosia ollaan juostu tutkimuksissa ja selvitetty lapsen ongelmia ja kun ne sitten on selvillä, sanotaan vain, että "voi voi, avustajia ei ole saatavilla". Todella turhauttavaa!!

Turhauttavaa on myös se, että tiedetään miten lasta tukea ja nyky tietotaito tarjoaisi minunkin erilaiselle oppijalleni tasapuolisen mahdollisuuden oppia, niin sitten sekin kaatuu avustajapulaan.. No, mutta toivotaan, että onni potkisi meitä.. Diagnoosina lapsella on monimuotoinen oppimisvaikeus.

Vierailija
4/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellisuudessa rehtori ei tee asialle mitään.

Seuraava askel olisi koulutoimenjohtaja. Tosin meillä sekään ei ole tuottanut tuloksia. Itse hankitulla avustajalla ei välttämättä ole oikeutta avustaa esim kokeissa, vaikka lapsi sitä tarvitsisikin (siis esim että avustaja tulisi käytävään tai stoiseen huoneeseen tekemään kokeita rauhassa tai lukisi kysymykset ääneen jos on vaikea lukihäiriö).

Koulutoimenjohtaja saattaa pelätä sosiaalitoimen vammaispuolen virkamiehiä. Seuraavaksi ajattelin itse soittaa sinne.

Tsemppiä teidänkin perheelle taistelussa yhteiskuntaa vastaan. =) Saanko kysyä mistä ongelmista teidän lapsella on kyse? Tuntuu kyllä kurjalta, jopa syrjimiseltä, ettei kaikille lapsille tarjota samaa mahdollisuutta oppia.

Vierailija
5/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin just vammaispalvelun puolelta. Lausunto meni sairaalasta niille eikä mun itse tarvinnut soitella kellekään. Mentiin vaan tytön kanssa päiväkotiin tutustumiskäynnille. Tutustuttiin muihin hoitajiin siinä samalla. Sama avustaja jatkaa sitten esikoulun puolelle myös, joka kestää kaksi vuotta. Sitten varmaan uusi avustaja ikävä kyllä.

Vierailija
6/6 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaavaa on, että kun lapsi saa tehdä kokeet esim ennen koulupäivää tai sen jälkeen yksinään, tulee aina kymppejä. Kun ne pitää tehdä luokassa muiden kanssa, keskittyminen herpaantuu ja tulee aina nelosia - jos sitä koetta ylipäätään saa tehtyä.