Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön outo haju

Vierailija
17.09.2009 |

Huomasin tänään, että keittiöön kävellessä tulee kumma haju vastaan. Tarkistin kaiken mitä mieleen tuli, esim. onko jonnekin jäänyt ruoantähteitä, vaikka lentänyt roskiksen ohi; onko hellan sivusta mennyt jotain ruokaa; haiseeko rätti tai tiskikone tms.

Kaadoin vedenkeittimestä sitten ylimääräisen kuuman veden viemäriin ja sieltä tuli aivan kuin sammaleen haju.

Haju tulee siis tiskialtaasta, siis sieltä viemäristä (tämän nyt olisi pitänyt varmaan ensin tulla mieleen, mutta ikinä ei ole ennen haissut ja muutenkin oli ihan uudenlainen haju). Banaanikärpäsiäkin on ilmestynyt...

Mikä avuksi? Ja mikä siellä haisee? Mitään isoja ruokakönttejä siellä ei voi olla.

t. Uusavuton

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avaat vesilukon. Sinne on kertynyt jotain paskaa. Laita ämpäri alle ettet joudu luuttuamaan sitä paskaa sitten sieltä kaapin pohjalta.

Tää nyt on ihan perusjuttu, joka jokaisen oletetaan osaavan.

Vierailija
2/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avaat vesilukon. Sinne on kertynyt jotain paskaa. Laita ämpäri alle ettet joudu luuttuamaan sitä paskaa sitten sieltä kaapin pohjalta.

Tää nyt on ihan perusjuttu, joka jokaisen oletetaan osaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärihän ei voi haista tiskialtaassa jos sitä on lähimmän viikon aikana käytetty, koska vesilukko estää paskaviemärin hajun nousemisen ylös. Haju tulee siis sieltä vesilukosta, joka sun on vain kierrettävä auki ja putsattava.

Vierailija
4/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ongelma ollut vesilukossa - minulla oli jääkaapin alla olevaan keruualtaaseen valunut jotakin orgaanista sisältävää nestettä sisältä, lopputulos oli aivan järkyttävä haju.

Pesu tietysti auttoi, mutta ongelman löytäminen vei aikaa.

Vierailija
5/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ostamaan Cillit Bangia ja lorauta puoli pulloa sinne viemäriin. Pari tuntia ja kaikki paska on syöpynyt sieltä.

Vierailija
6/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ongelma ollut vesilukossa - minulla oli jääkaapin alla olevaan keruualtaaseen valunut jotakin orgaanista sisältävää nestettä sisältä, lopputulos oli aivan järkyttävä haju. Pesu tietysti auttoi, mutta ongelman löytäminen vei aikaa.

Ihan järkyttävä raadonhaju! Sulamis(?)vesien mukana jotain valunu jääkaapin sisältä ja homehtunut/mädäntynyt säiliöön. Haju hävis kun putsasin säiliön!

Vierailija
7/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin haisee keittiössä aika ajoin ummehtunut, nyt taas tosi voimakkaasti. Haju tulee selvästi tiskialtaan alta, mies putsasi vesilukon mutta ongelma ei poistunut.

Vierailija
8/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tutki jääkaapppi

Vierailija
9/14 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaavasti haisi vain tietyssä kohdi keittiössä viemärille, ihmettelin hajua pitkään ja luulin, että se tulee tiskikoneesta jonka putsasin sitten. Kunnes hokasin, että haju ei tule sieltä vaan KAHVINKEITTIMESTÄ! Mun kahvinkeittimen POHJA hauisee ihan viemärille! Mistä tämä johtuu ja miten sen saisi pois!? Minulle on niin siistiä, ettei sinne ole mitään roskia litkuja yms mennä.. Ja olen yrittänyt käyttää kaikenmaailman puhdistus aineita, että haju lähtis, mutta ei. Olisiko kenellekään ideoita? ei viitsisi uuttakaan ostaa kun moccamasterit maksaa paljon uutena kaupassa ja yh-opiskelija-äitinä ei ole nyt varaa moiseen. 

Vierailija
10/14 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joittenkin kahvinkeitinten pohja on bakelliittia. Haisee HIRVEELLE, kun ylikuumenee. Tuskin kuitenkaan Moccamasterissa on.

Siskoni keittiössä etsittiin hajun lähdettä kanssa. Syy oli jääkaapin takana ollut kuollut hiiri.

Vierailija
11/14 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moccamasteri on kyllä ikivanha.. aikojen alusta.. Haju tulee selvästi pohjasta. En sitten tiedä, mutta hyi olkoon ku haisee kamalalle. :D 

Vierailija
12/14 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki putket ennen vesilukkoa myös pestävä ja irrota myös tiskialtaan oihjaritilä/venttiili.

Meillä ainakin pohjaritilän ja altaan välissä oleva tiiviste on niin ohut että ritilän reunaan pieni väli --> kaikki rasva yms. lika menee väliin ja alkaa homehtua ja mädäntyä.

Säännöllisesti putket ja ritilä irrotettava ja pestävä harjan kanssa.

Meillä varmaan osin johtuu siitä että tiskiallas posliinia ja sen ja metallisen altaan pohjaritilän väli ei koskaan ole täysin tiivis.

Vierailija
13/14 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ihmettelin kans pitkään jatkunutta outoa hajua keittiössämme, oli niin erikoinen "paha" haju, etten osannut yhdistää sitä mihinkään.. no, sit selvis, meillä on kahvinkeitin ikkunan edessä ja kun aurinko paistaa ikkunasta (talvellakin lämmittää senverran..) että kahvinkeittimeen unohtunut suodatinpussi sisältöineen haisee aivan kammottavalle! yleensä juuri aamulla haju löi vastaan (kun tietty edellispäivästä asti mujunnut suodatinpussi edelleen kahvinkeittimessä.) tästä opimme, että otan aina pois, kun sammutan keittimen. Ja nimenomaan tuo auringon lämpö "aiheutti" hajun, jota varmaan ei muuten noin pian tulisi?!?

Vierailija
14/14 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vesilukossa vikaa,vaan alkaa putkissa kasvamaan home ja bakteerit.vaakaputket ei huutoudu kunnolla.ei pysy haju kauaa pois,vaikka uusii

koko putkisto keittiö altaan alle.kokeitu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan