Onko vauvani supernero?
2 viikkoisena kuulin ensimmäiset sanat "ei"" ja "kuu"". Mainitsin tästä teehoolle mutta hänestä ne olivat vain tavallisia äänteitä. Vauvamme myös hymyili 3 päivän ikäisenä ja on muutenkin ikäistään kypsempi.
Kommentit (111)
että kun isosiskoni oli 9 kk vanha, naapurin rouva, jolla oli samanikäinen poika, oli kysynyt osaako sisareni jo laulaa. Ällistynyt äitini oli vastannut, että ei osaa. Mihin naapurin rouva oli ylpeänä todennut, että "Meidän Antti osaa laulaa Soihdut sammuu, kaikki säkeistöt ja nuotilleen!"
ruotsia, ihan nelvästi toisteli "nej, nej". Oli varmaan oppinut kirjoista, sillä kotona puhuimme suomea ja asuimme maassa, jossa ei ruotsia juuri kuullut.
joka puhuu sujuvaa kissaa. Aina venytellessään sanoo sointuvasti Nau.
huusi " Eiiii, eiiii!" kun vedettiin kohdusta ulos. Ei tungettu takaisin, vaikka tämä Einstein oman mielipiteensä syntymästään ilmaisikin..
huusi " Eiiii, eiiii!" kun vedettiin kohdusta ulos. Ei tungettu takaisin, vaikka tämä Einstein oman mielipiteensä syntymästään ilmaisikin..
Se vain kuulostaa siltä. Joskus vauvan itku kuulostaa eiltä.
sanoi/äänteli "pupu" n.3kk-> aina kun leikki pupullaan. Oli kielellisesti kehittynyt ja kävin hänen kanssaan keskusteluja. Eli toistin äänensävyn ja äänteet mitä vauva äänteli. Kun minä puhuin, vauva oli hiljaa, kun vauva puhui, minä kuuntelin. Lapsi puhui hämmästyttävän selkeästi ja hyvin(useita pitkiä lauseita peräkkäin) 2-vuotiaana.
Tämä kuopus on 4kk ja "ougaad". Ei ääntele läheskään niin paljon kun esikoinen.
ei vauvat normaalisti ole noin elokykyisiä. Suurin osa vauvoista on täysin vanhempiensa armoilla.
Tuo aikainen ryömimiskyky on luultavasti peruja sille että lapsesta tulee myös aikaisin sukukypsä.
Tarkkailkaapa ja raportoikaa tähän ketjuun vuosien päästä.
nyt jaksanut lukea kaikkia irvailuja, sanonpa vain, että jotkut ovat jo syntymästään saakka vähän "erilaisia". Esikoiseni oli juuri tällainen, eikä hän nyt koululaisenakaan ihan tavis ole. Ei nero, mutta on ollut aina vähän erilainen ja varsin älykäs. Kuopukseni on ollut aina taviksempi, mutta on älykäs hänkin. Hänen profiilinsa on tasaisempi jos noin voi sanoa, eli hän ei ole niin huippu kuin esikoinen, mutta vastaavasti samoja hankaluuksiakaan ei ole, hän on kehittynyt tasaisemmin.
Kuopukseni muuten sanoi muutaman kuukauden iässä monta kertaa aivan selvästi "äiti", sen kuulivat muutkin kuin minä :) Lapsi on taitava matkija, mutta varsinaiset sanat tulivat sentään vasta myöhemmin.
Itse tulin viime viikolla synnäriltä ja nyt viimeistelen väitöskirjaani mustista aukoista.
Nyt toki joku avulias AV-mamma huomauttaa, että viimeviikkoinen kenttätutkimukseni auttoi väitöskirjatyössä. Tämän nöyränä myönnettäköön.
t. Aapo 1,5 vk
Itse tulin viime viikolla synnäriltä ja nyt viimeistelen väitöskirjaani mustista aukoista.
Nyt toki joku avulias AV-mamma huomauttaa, että viimeviikkoinen kenttätutkimukseni auttoi väitöskirjatyössä. Tämän nöyränä myönnettäköön.
t. Aapo 1,5 vk
auttelen väitöskirjatyöni ohessa äitiäni etsimään imetysvinkkejä netistä.
Olen koettanut lohduttaa, että ei se mitään haittaa, jos ei maitoa tule, mutta hän kieltäytyy antamasta minulle vastiketta. Hän pelkää, että se voisi vaikuttaa kehitykseeni.
t. Aapo 1,5 vk
joka jäi kesken aamupahoinvointien alkaessa minua odottaessaan.
Terv. Rypäle 2vk (minulla ei ole vielä oikeaa nimeä, toivon että saan sellaisen mahdollisimman pian)
esimerkiksi siskoni vauva on kuulemma 3kk edellä muita vauvoja. Istuu jo 3kk vanhana ja ryömii lyhysti. Toiset vauvat vaan ovat muita vauvoja edellä. Ehkä supernerovauva on oikea termi.
Juu, meidän ihmevauvakin osasi ryömiä ennen kun täytti 3kk ja ryömi todellakin pitkiäkin matkoja ei siis vain sentin tai kaks! Lisäksi tuo neiti osasi 6 kk ikäisenä seisoa tuetta ja kävellä tukea vasten...
Nyt tuo "nero" on lukiossa ja käy sen 4 vuodessa kun ei kolmessa "jaksanut" kun on samalla koko ajan illat töissä...kirjoitukset on tähän mennessä menneet ihan normaalisti (arvosanoina C, M, L...)
Haluaa kuulemma isona poliisiksi...onkohan se nero ensinkään?!;D
ja se on hienoa, että sinä äitinä tämän nerouden huomaat. Näin kuuluukin olla. Vauvat ovat hyvin viisaita, oppivaisia ja aivan ihmeellisiä. :)
ja olen miettinyt lastani ja kadulla vastaan tulleen pultsarin sanoja. Tämä katsoi lastani vaunuissa tarkkaan, ja virkkoi: "Hänestä voi tulla presidentti tai..." Hän hetken oli ajatuksissaan ja jatkoi sitten matkaansa.
Kyseinen spurgu oli suuri oraakkeli, joka vain sattui olemaan perso viinalle. Filosofian tohtorin koulutuksensa hän oli hankkinut vain tutustuessaan länsimaiseen sivistykseen, sillä todellisuudessa hän oli tiibetiläsimunkin reinkarnaatio ja vaeltaa etsimässä seuraavaa Dalai Lamaa. Siinä ohessa hänellä on taito tunnistaa muutkin tulevat suurmiehet ja -naiset. - Älkää siis hämmentykö, jos spurgu kadulla pölisee lapsestanne outoja, ajatus ja katsekin katkeillen, sillä todellisuudessa olette juuri kohdanneet Suuren Oraakkelin.
pienenä. Kuopus sitävastoin on hyvinkin hereillä ja läsnä. Ollut aina. Esikoinen on jo teini ja nyt hänkin on jo ns.hereillä että ei sentään jäänyt noihin omin maailmoihinsa!