Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvani supernero?

Vierailija
17.09.2009 |

2 viikkoisena kuulin ensimmäiset sanat "ei"" ja "kuu"". Mainitsin tästä teehoolle mutta hänestä ne olivat vain tavallisia äänteitä. Vauvamme myös hymyili 3 päivän ikäisenä ja on muutenkin ikäistään kypsempi.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä ihmevauva on viiden vanhan ja muuten aivan normaali, mutta jonkinlainen "ihmisherkkyys" hänessä on yhä. Hän on erittäin empaattinen ja samaistuu helposti muiden ihmisten tunnetiloihin. Meitä vahempia hän usein jopa rasittaa, koska hän on koko ajan jotenkin läsnä enemmän kuin pikkusiskonsa. Tosin niin käsittäkseni kaikki esikoiset ovat.

pienenä. Kuopus sitävastoin on hyvinkin hereillä ja läsnä. Ollut aina. Esikoinen on jo teini ja nyt hänkin on jo ns.hereillä että ei sentään jäänyt noihin omin maailmoihinsa!

Vierailija
62/111 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun isosiskoni oli 9 kk vanha, naapurin rouva, jolla oli samanikäinen poika, oli kysynyt osaako sisareni jo laulaa. Ällistynyt äitini oli vastannut, että ei osaa. Mihin naapurin rouva oli ylpeänä todennut, että "Meidän Antti osaa laulaa Soihdut sammuu, kaikki säkeistöt ja nuotilleen!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsia, ihan nelvästi toisteli "nej, nej". Oli varmaan oppinut kirjoista, sillä kotona puhuimme suomea ja asuimme maassa, jossa ei ruotsia juuri kuullut.

Vierailija
64/111 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka puhuu sujuvaa kissaa. Aina venytellessään sanoo sointuvasti Nau.

Vierailija
65/111 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitimme pottakokeilut jo 5kk iässä.

Vierailija
66/111 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusi " Eiiii, eiiii!" kun vedettiin kohdusta ulos. Ei tungettu takaisin, vaikka tämä Einstein oman mielipiteensä syntymästään ilmaisikin..

Vierailija
67/111 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusi " Eiiii, eiiii!" kun vedettiin kohdusta ulos. Ei tungettu takaisin, vaikka tämä Einstein oman mielipiteensä syntymästään ilmaisikin..

Se vain kuulostaa siltä. Joskus vauvan itku kuulostaa eiltä.

Vierailija
68/111 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi/äänteli "pupu" n.3kk-> aina kun leikki pupullaan. Oli kielellisesti kehittynyt ja kävin hänen kanssaan keskusteluja. Eli toistin äänensävyn ja äänteet mitä vauva äänteli. Kun minä puhuin, vauva oli hiljaa, kun vauva puhui, minä kuuntelin. Lapsi puhui hämmästyttävän selkeästi ja hyvin(useita pitkiä lauseita peräkkäin) 2-vuotiaana.

Tämä kuopus on 4kk ja "ougaad". Ei ääntele läheskään niin paljon kun esikoinen.

Vierailija
69/111 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vauvat normaalisti ole noin elokykyisiä. Suurin osa vauvoista on täysin vanhempiensa armoilla.

Tuo aikainen ryömimiskyky on luultavasti peruja sille että lapsesta tulee myös aikaisin sukukypsä.

Tarkkailkaapa ja raportoikaa tähän ketjuun vuosien päästä.

Vierailija
70/111 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jaksanut lukea kaikkia irvailuja, sanonpa vain, että jotkut ovat jo syntymästään saakka vähän "erilaisia". Esikoiseni oli juuri tällainen, eikä hän nyt koululaisenakaan ihan tavis ole. Ei nero, mutta on ollut aina vähän erilainen ja varsin älykäs. Kuopukseni on ollut aina taviksempi, mutta on älykäs hänkin. Hänen profiilinsa on tasaisempi jos noin voi sanoa, eli hän ei ole niin huippu kuin esikoinen, mutta vastaavasti samoja hankaluuksiakaan ei ole, hän on kehittynyt tasaisemmin.

Kuopukseni muuten sanoi muutaman kuukauden iässä monta kertaa aivan selvästi "äiti", sen kuulivat muutkin kuin minä :) Lapsi on taitava matkija, mutta varsinaiset sanat tulivat sentään vasta myöhemmin.

Vierailija
71/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin viime viikolla synnäriltä ja nyt viimeistelen väitöskirjaani mustista aukoista.

Nyt toki joku avulias AV-mamma huomauttaa, että viimeviikkoinen kenttätutkimukseni auttoi väitöskirjatyössä. Tämän nöyränä myönnettäköön.

t. Aapo 1,5 vk

Vierailija
72/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin viime viikolla synnäriltä ja nyt viimeistelen väitöskirjaani mustista aukoista.

Nyt toki joku avulias AV-mamma huomauttaa, että viimeviikkoinen kenttätutkimukseni auttoi väitöskirjatyössä. Tämän nöyränä myönnettäköön.

t. Aapo 1,5 vk

Vierailija
73/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttelen väitöskirjatyöni ohessa äitiäni etsimään imetysvinkkejä netistä.

Olen koettanut lohduttaa, että ei se mitään haittaa, jos ei maitoa tule, mutta hän kieltäytyy antamasta minulle vastiketta. Hän pelkää, että se voisi vaikuttaa kehitykseeni.

t. Aapo 1,5 vk

Vierailija
74/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jäi kesken aamupahoinvointien alkaessa minua odottaessaan.

Terv. Rypäle 2vk (minulla ei ole vielä oikeaa nimeä, toivon että saan sellaisen mahdollisimman pian)

Vierailija
75/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi siskoni vauva on kuulemma 3kk edellä muita vauvoja. Istuu jo 3kk vanhana ja ryömii lyhysti. Toiset vauvat vaan ovat muita vauvoja edellä. Ehkä supernerovauva on oikea termi.

Vierailija
76/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meidän ihmevauvakin osasi ryömiä ennen kun täytti 3kk ja ryömi todellakin pitkiäkin matkoja ei siis vain sentin tai kaks! Lisäksi tuo neiti osasi 6 kk ikäisenä seisoa tuetta ja kävellä tukea vasten...

Nyt tuo "nero" on lukiossa ja käy sen 4 vuodessa kun ei kolmessa "jaksanut" kun on samalla koko ajan illat töissä...kirjoitukset on tähän mennessä menneet ihan normaalisti (arvosanoina C, M, L...)

Haluaa kuulemma isona poliisiksi...onkohan se nero ensinkään?!;D

Vierailija
77/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on hienoa, että sinä äitinä tämän nerouden huomaat. Näin kuuluukin olla. Vauvat ovat hyvin viisaita, oppivaisia ja aivan ihmeellisiä. :)

Vierailija
78/111 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää oli 7 viikkoa!

Vierailija
79/111 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en osaa laittaa videoita juutubeen.

Vierailija
80/111 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen miettinyt lastani ja kadulla vastaan tulleen pultsarin sanoja. Tämä katsoi lastani vaunuissa tarkkaan, ja virkkoi: "Hänestä voi tulla presidentti tai..." Hän hetken oli ajatuksissaan ja jatkoi sitten matkaansa.

Kyseinen spurgu oli suuri oraakkeli, joka vain sattui olemaan perso viinalle. Filosofian tohtorin koulutuksensa hän oli hankkinut vain tutustuessaan länsimaiseen sivistykseen, sillä todellisuudessa hän oli tiibetiläsimunkin reinkarnaatio ja vaeltaa etsimässä seuraavaa Dalai Lamaa. Siinä ohessa hänellä on taito tunnistaa muutkin tulevat suurmiehet ja -naiset. - Älkää siis hämmentykö, jos spurgu kadulla pölisee lapsestanne outoja, ajatus ja katsekin katkeillen, sillä todellisuudessa olette juuri kohdanneet Suuren Oraakkelin.