Onko pakko luopua imetyksestä?
Mulla on kaksikuinen vauva, ollut tähän asti täysimetyksellä. Ongelma on nyt siinä, että poika syö tissistä vain sen maidon mikä sieltä tulee herumisrefleksin yhteydessä paineella, mutta ei suostu näkemään vaivaa maidon saamiseksi. Tähän asti on riittänyt kun syö molemmista tisseistä helpolla irtoavat, mutta nyt kasvun myötä tarvitsee maitoa enemmän. Toisella on nälkä, mutta ei suostu imemään. Pumppaamalla en saa maitoa tulemaan lainkaan, mutta kun käsin puristaa nänniä, niin saan maitotipan heti pintaan (en kuitenkaan osaa lypsää enempää). Onko mun nyt pakko antaa jotain tuttelia?? :(
Kommentit (12)
Jos imetät pari kertaa peräkkäin samasta tissistä niin tulee kyllä sitä rasvaisempaakin maitoa, eli siis ensin vaikka oikea-vasen ja seuraavalla imetyskerralla annatkin vasen-oikea järjestyksessä tai sitten yrität huiputtaa vauvaa, imetät ja nostat pystyyn hetkeksi ym. ja sitten imetätkin samasta, voit vaikka kääntää vauvan kuitenkin toisinpäin..niin että se on jalat sun kainaloon päin ja luulee sitten imevänsä sillä kyljellä ollessaan "uutta" tissiä. Älä nyt ihmeessä ala sotkemaan hyvin sujuvaa imetystä:)
kuinka paljon maitoa oikeasti tulee!
Nyt kolmen kuukauden lähestyessä on ihan normaaliakin, että tulee tiheänimunkausi! Eli imetä vain, kyllä maitosi riittää!
Millä olet yrittänyt pumpata?
Itse en saa sillä Ainu-trumpetilla kuin kädet tahmean maitoisiksi kyynärpäitä myöten.
Vain sähköpumpulla olen onnistunut.
Mistä päättelet että vauvalla on nälkä? Älä vaan ala nyt antaa korviketta, sillä pilaat taatusti imetyksen. Anna vauvan imeä sen minkä imee, ja sitten vaihdat rintaa. Tätä voit toistaa vaikka kuinka monta kertaa yhdellä imetyksellä. Tsemppiä, älä luovuta!
imemään esim. nukkuessa, puoli unessa jne. Jolloin useimmat vauvat tykkää imeä rintaa. Mitä enemmän imee, sitä enemmän maitoakin alkaa tulla, ja saisi mahansa täyteen helpommalla.
niin saat paljon hyviä vinkkejä imetyksen tueksi!!
http://imetystukilista.net/sivut/index.php
Nälkäinen vauva=haluaa imeä rintaa
kylläinen vauva= ei halua imeä.
Kukaan nälkäinen vauva ei todellakaan kieltätydy tissistä.
ainoa käsipeli mikä on oikeesti toimiva on Philipsin Avent.
Muista, että kaikki imetys on hyvästä!! Sekin maito, minkä juo vain helposti. Älä luovuta! Minä taistelin vauvan rintaraivarikausien kanssa, ja itkin välillä toisessa huoneessa kesken imetystaistelun, mutta päätin etten luovuta. Kaudet menivät ohi, vauva jo 10 kuukautta ja imetän edelleen :)
Tsemppiä!
Nälkäinen vauva=haluaa imeä rintaa
kylläinen vauva= ei halua imeä.Kukaan nälkäinen vauva ei todellakaan kieltätydy tissistä.
Vauva voi todellakin kieltäytyä rinnasta, vaikka olisi kuin nälkäinen.
Mutta mistä ap päättelet, ettei vauva saa tarpeeksi maitoa? Nouseeko paino, tuleeko pissaa ja kakkaa? Imetetyn vauvan tarvitsema maitomäärä ei kasva vauvan vanhetessa, vaan vauva syö saman verran kuukauden, kahden ja kuuden kuukauden ikäisenä.
Mulla ei koskaan noussut maitoa lisää vaikka lapsi olisi ollut kuinka kauan rinnalla. Siis se mitä herui alussa oli kaikki. Joten imetin aina esin ja päälle annoin pullosta korviketta lisäksi. Öisin maitoa heruu enemmän ja yösyöttöihin mulla oma maito riitti mutta aina päivisin ja iltaisin lisämaitoa. Kahden kanssa olen näin toiminut.
Ehkä sullakaan vaan ei tule enempää maitoa kuin se mitä alussa paineella suihkuaa.
Tärkeintä on, että vauva syö ja kasvaa. Siis imetä ja pullosta lisää.
ja rinnasta lisää :) Eli jos kokee ettei maitoa ole riittävästi niin antaa 10-20ml pullosta ja sitten vauva rinnalle. Näin vauva assosioi kylläisyyden tunteen rintaan eikä pulloon. Lisäksi se alun pullosta tullut maito taittaa pahimman nälän ja vauva saattaa keskittyä paremmin imemiseen.
Vaikka ITUn puhelin on lakossa, niin maitolaituri-sivustot toimivat.
syö ja juo ite kunnolla, tarjoa aina tissiä ja sitten pullosta jos ei halua rintaa enää imeä...