Vauvan ulkonäkö
Meillä 3 kk vanha pieni tyttö. Hän ei ole minun, siis äidin näköinen vaan isänsä näköinen. Tästä asiasta olen saanut kuulla hyvin monelta ihmiseltä ja se sattuu paljon. Itsekään en näe vauvassa mitään minun piirteitäni. Tietenkin on tärkeintä että lapsi on terve, eikä ulkonäöllä ole tietenkään mitään merkitystä mutta silti...
Kommentit (25)
Usein vauvat, varsinkin vastasyntyneet muistuttavat paljon isäänsä. Tällainen uskomus taitaa olla. Ulkonäkö voi muuttua vielä tai sitten voi olla että muistuttaa jatkossakin enemmän isäänsä.
Jos haluaisit nähdä vauvassa jotain samaa kuin itsessäsi, niin se voi myöhemmin tulla enemmän esiin. Ilmeet ja luonne myös:) Rakkautta vauvalle:)
että vauvat muistuttavat useimmiten syntyessään isäänsä. Tähän olisi biologinen selitys se, että mies (urospuolinen ihmiselävä siis :D) hyväksyisi vauvan helpommin omakseen, koska mieshän ei missään tilanteessa voi samalla tavoin kuin nainen olla täysin varma että on lapsen isä (puhutaan nyt siis primitiivisistä vaistoista) Nainen nyt melko varmasti tietää kantaneensa ja synnyttäneensä sen lapsen ;)
muutenkin aivan äijä. kun eka kertaa puin pitsimyssyyn ja mekkoon, näytti aivan dragvauvalta..mutta onneksi mies on söpö :)
Meillä 3 kk vanha pieni tyttö. Hän ei ole minun, siis äidin näköinen vaan isänsä näköinen. Tästä asiasta olen saanut kuulla hyvin monelta ihmiseltä ja se sattuu paljon. Itsekään en näe vauvassa mitään minun piirteitäni. Tietenkin on tärkeintä että lapsi on terve, eikä ulkonäöllä ole tietenkään mitään merkitystä mutta silti...
mutta olisin silti halunnut jonkun muun näköisen lapsen? Hullu!
paitsi mä kyllä kestän, että tyttö näyttää enemmän isältään. Ärsyttää kyllä tutut, jotka oikein kattovat miten reagoin, kun sanovat, et tyttö on AIVAN isänsä näköinen;)
voi olla sydänvika, diabetes, syöpä, kaikki sairaudet ei heti näy päällepäin
Toivottavasti et enää ikinä hanki lapsia, suoraan sterilointiin, et ole lastasi ansainnut!
että tuleva esikoinen saa isänsä piirteitä, koska isänsä on niin kovin hauskannäköinen ja komea mielestäni :)
ensimmäiset kuukaudet vauva on isänsä näköinen ja sitten siitä tulee ihmisen näköinen:D
Ei siitä 3kk ikäisestä näy minkänäköinen tulee. Meillä on kyllä niin että tytöt on isän näköisiä ja poika on ihan mun näköinen, hämmentävää kun omia tarhakuvia katteli. Kyllä niitä kummankin piirteitä alkaa myöhemmin erottua.
että lapsestaan etsii omia piirteitään.. Mutta ne piirteetkin muuttuu paljon. Varmasti löydät itseäsi lapsesta myöhemmin, miten hän hymyilee, nauraa, kävelee, elehtii. Älä sure :)
Minun lapsessani ei ole mitään piirteitäni, koska hän ei ole geneettisesti minun.
ettei oikein ymmärrä, miksi täällä on väkeä, jotka käyvät ketjuun jos toiseenkin jauhamassa tyyliin "ootpa tyhmä", "et ansaitse lastasi", "toivottavasti saa vammaisen lapsen" tai "et kai oikeesti ole noin pinnallinen" jne.
Mielestäni tuon tyyppinen kommentointi kertoo ainoastaan siitä, että kommentoija kokee elämässä jonkinlaista alemmuudentunnetta tai huonoa itsetuntoa, ja saa hyvää mieltä siitä, että pitää toisia huonompana kuin itseään. Usein nämä ovatkin juuri niitä, joilla itsellään ei elämä ihan niin kunnossa olekaan kuin ulospäin yritetään näyttää. Kannattaisi ehkä kääntää tuokin negatiivinen energia positiiviseksi ja käyttää se oman elämänsä kehittämiseen tavalla tai toisella.
Yleensä jos lapsi muistuttaa vastakkaista sukupuolta olevaa vanhempaansa, niin piirteet yleensä muuttuvat omaa sukupuolta olevan vanhemman suutaan 10-15-vuotiaana. esimerkiksi jos mies on harteikas, poikakin tulee olemaan harteikas, vaikka muuten näyttäisikin äidiltään, ei tietty aina käy näin. Tietyt sukupuoleen liittyvät piirteet tulevat yleensä omaa sukupuolta olevalta vanhemmalta, ja ne tulevat vasta murrosiässä esiin.
tytöt ovat alusta saakka olleet ihan mun näköisiä ja poika kuin ilmetty isänsä...mut ap en kyllä ihan tajunnut että mikä on ongelma?
Hohhoi... Meilläpä keskimmäinen ei ole meidän kummankaan näköinen,ties mistä on tänne tupsahtanut... Esikoinen isänsä näköinen ja kuopus kuin kopio minusta..