Muita jotka ovat ihan alussa raskaudessa?
ite oon 5+2 :) jännittää kovasti meneekö kaikki hyvin kun ensimmäinen päättyi 2kk sit keskenmenoon :(
Ootatko esikoista? Mitkä fiilikset? Onko oireita?
Ois kiva saada juttuseuraa täältä :)
Kommentit (7)
Me ollaan kans ihan innoissaan kun onnistui näin pian uudestaan raskautuminen, pelkäsin just että joutuu tosi kauan yrittään ja sit siitä tulee pakkopullaa eikä varmasti onnistu.
Oon ite päiväkodissa töissä ja tekee kans vähän vaikeeta kakkojen pesu, mut pakko kestää ettei vielä paljastu työkavereille ;) hauskaa muutenkin kun ne vihjailee ja kyselee että "no koskas teille"..pitäis kö vaan täräyttää, että no itseasiassa enskesänä :D
Mulle kans ei oikein lämmin ruoka maistu, aina jää puolet syömättä, vaikka ihan normaalin annoksen otan. janottaa kuitenkin kovasti..
Mä en oo vielä neuvolaan soittanu ku eihän sinne saa ajan kun vasta johonki just 3-4vkon päähän ni ei oo kiire vielä..ootan vielä vähän enemmän viikkoja niin sit ehkä uskaltaa..viimeks kerkesin ekassa neuvolassa käydä ja sit seuraavalla vkolla meni kesken..eli 9+0..:(
toivottavasti nyt päästäis loppuun asti :)
ootko muute minkä ikäne? Mä oon 24
... ja antoivat ajan heti viikolle 7. =) Yllätyin kyllä, et noinkin pian sinne pääsin.
Tää oli mulle toinen luomukierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Seksiä harrastettiin kyllä kovasti, mutta raskaaksi tuloa en ehtiny miettiä ollenkaan, kun lähdettiin kesälomalle Zakinthokselle ja sit oli mun veljen häät. Niinhän sitä sanotaan, että paras ehkäisykeino on ajatella asiaa koko ajan. Mä en onneksi ehtiny ajatella :D
Mä en pysty lämmintä ruokaa syömään edes sitä normaali annosta. Meillä töissä kyllä tiedetään jo mun raskaudesta ja hyvä ettei osastonhoitaja silmille hyppiny kun vein sille työterveyslääkärin lausunnon, jossa kerrottiin, että oon raskaana ja mun on vältettävä hoitamasta potilasta jolla on sairaalabakteeri. Sit se kysy sairaslomatodistuksesta, et eihän näitä tuu usein. Olin yhden aamuvuoron poissa arkena ja sanoin vaan, et mä en tosiaan voi sille mitään, että oksensin koko päivän! Luulis itekin äitinä ja hoitoalan ammattilaisena ymmärtävän... :/
Täytän 22 joulukuussa. =)
niin en viihti siellä vielä asiaa mainostaa, ennenkun ollaan turvallisilla viikoilla :) Viime kerrasta opin, että ei kannata hiiskua vielä kovin monelle. Oli tosi raskasta laittaa sit 20viestiä että tuli keskenmeno kun oli pitäny jo kaikille kavereille innoissaan mainita asiasta..
Ja ihmettelivät muutenkin kun en v-loppuisin enää lähteny bilettää..tai jos lähin niin join limsaa ja kaakaota :o) nyt ei vielä tiedä kun sisko ja 2kaveria..porukoillekaan en kerro ennenku on 12vkoa täynnä..pettyivät kanssa viimeks, ensimmäistä lastenlasta niin odottivat.
Ootko jo rekisteröityny tonne odotuspuolelle? Siellä ois kiva jatkaa juttua miten mahat kasvaa ja olot toivottavasti paranee :)
Tosin pitkä on työsopimus. Juuri aloin tekemään yhden työkaverin äitiyslomaa :D Eli toisaalta kyllä ymmärrän osastonhoitajan raivarin, mutta kyllä tällä hoitoalalla tekijöitä on, meidänkin työpaikassa mun työlle on jatkajia, et ei pitäis olla siitä kiinni.
Mun vanhemmille tää on 7 lapsenlapsi ja miehen vanhemmille ensimmäinen. Kovasti kaikki odottavat innoissaan. Vähän pelottaa, jos menee kesken, mutta täytyy vaan toivoo, et kaikki menee hyvin. En oo rekisteröityny.. :/
Mä uskallan iloita sit kun oon ylittänyt sen 9.viikon..jos se sit menis loppuun asti :)
kannattaa rekisteröityä, täältä saa paljon tietoa ja kavereita jotka on samassa tilanteessa :)
Oon kirjotellu tänne jo varmaan 5vuotta..täällä on hyviä keskusteluja :)
Nyt täytyy lähtee nukkuu että jaksaa huomenna herätä :) laita mun nimimerkki mieleen ja kerro kuulumisia jos täällä palstalla vierailet useamminkin :)
Ilmottaudun minäkin. Täällä rv 9+6, jännää, tais jollain muullakin olla juuri sama =)) meillä laskettu aika huhtikuun puolessa välissä. Innoissaan aviomieheni kanssa odotellaan ekaa ultraa joka on puolentoista viikon kuluttua. Eka neuvolakäynti on jo käyty. Jännitti hirveesti. =) Esikoista siis ootellaan. Oireita on ollu melkein alusta asti, huonoa oloa 24/7, ruoka ei oikein maita, lämmin ruoka varsinkaan, aikamoisia vihlaisuja ja repäisykipuja ollu ihan melkein kans alusta asti. Ei uskalla ees nauraa kunnolla kun jo alkaa vihlomaan. =) Viime viikosta, viikosta 9 siis on ollu epäsäännöllisesti hienoisia päänsärkyjä. Neuvolatäti neuvoi, että kun syö noin kahen tunnin välein, pitää sitte paremmin loitolla tota huonoa oloa ja päänsärkyä. Tuntuu vaan hullulta syödä jotain koko aika kahen tunnin välein =)) Löytyy myös ajoittaista huimausta ja pyörryttämistä, melkein kaikki klassiset oireet =D Semmosta meillä täällä.
Mulla ikää 23. Ja taisinkin mainita, että erittäin toivottua esikoista ootellaan. =))
Minä ja Punkki rv. 9+6
Esikoinen on tulossa, ollaan avomiehen kanssa ihan innoissaan. Kovasti juttelee masulle ja taputtelee. Äärettömän kamalaa pahoinvointia on ollu jo viimeiset 3vko... Kun se oliskin vaan aamupahoinvointia, mut kun tää kestää 24/7. Hienoo siinä sit olla töissä vanhainkodissa pesemässä takapuolia :D Koko ajan pitäis olla syömässä, mut lämmin ruoka ei maita ollenkaan, mutustelen sit voileipä keksejä, kurkkua ja juon kivennäisvettä... Odotan vaan et tää pahoinvointi helpottaa. Nipistelyä ja vihlomista alavattalla on myös välillä. Ei sais aivastaa ollenkaan, kun nivusesta vihlasee heti :) Mutta tiedänpähän, et pikkuisella on kaikki ok. Torstaina ois neuvola jossa kuunnellaan vaavin sydänäänia ja samalla ois eka ultra. Täytyy varata paketillinen nenäliinoja mukaan, kun oon kauheen herkkä nykyään. Pillitän kun katon Huippumalli haussa, kun joku putoaa kisasta xD