Olenko vainoharhainen? Ekaluokkalainen kertoi, että joku mies oli ruvennut
kyselemään häneltä ja kaveriltaan kaikenlaista. Hän oli harmittomien "koulustakos ootte tulossa" -kysymysten lisäksi tentannut mm. missä tytöt asuvat. Hän oli myös kertonut, missä itse asuu. Tyttö sanoi, ettei tykännyt kyselemisestä.
Minä tietysti olin heti karvat pystyssä ja ajattelin, että joku hullu pedofiili vainoaa pieniä koululaisia.
Olenko vainoharhainen vai huolestuinko syystäkin? Tytön mukaan mies oli iäkkäämpi ja nauravainen. Saattoi siis olla myös hyväntahtoinen pappa.
Kommentit (13)
Minäkin kyselen leikkipuistoissa jne lapsilta niiden nimiä, ikiä ja missä ne asuu. Kiinnostaa täällä uudella paikkakunnalla naapurin lapset - tuleeko samalle luokalle tai samaan hoitopaikkaan tms.
Terveisin pedofiilikö?
Jos eivät ole, niin lopeta yksityisasioiden kysely.
juuri tällaisten yhteydenottojen takia moni pikkutytöistä kiinnostunut jää kiinni. Eihän ole tarkoitus, että soitetaan 112 hyperventiloiden vaan virka-aikaan poliisin numeroon ja kerrotaan se mitä lapset ovat kertoneet - poliisi tekee itse päätöksen, jättääkö omaan arvoonsa vai mitä.
Jos vaikka samanlaisia soittoja on tullut useita niin silloin poliisilla on tietoa asiasta ja osaavat vaikka infota alueen kouluja.
ja rehtorille olisin minäkin soittanut.
Mä en ole ikinä koskaan törmännyt kehenkään puistossa joka kyselis missä joku lapsi asuu..
Esittelen tietysti meidätkin ja kerron missä asutaan. Meillä leikkipuistoissa näyttää olevan alle kouluikäiset lapset ilman vanhempiaan. Joskohan hekin säikähtävät ja vahtivat jälkikasvuaan, jos lapsi kertoo kyselyistäni kotonaan?
Minäkin kyselen leikkipuistoissa jne lapsilta niiden nimiä, ikiä ja missä ne asuu. Kiinnostaa täällä uudella paikkakunnalla naapurin lapset - tuleeko samalle luokalle tai samaan hoitopaikkaan tms. Terveisin pedofiilikö?
Jos eivät ole, niin lopeta yksityisasioiden kysely.
nyt teet selväksi tytölle pelisäännöt. ekaluokkalaiset on välillä liian sinisilmäsiä tätä maailmaa kohtaan.
Olet varmasti jo aiemmin käynyt tyttösi kanssa keskustelut läpi, ettei kenenkään mukaan saa lähteä, kenenkää sisälle ei saa mennä jne. Vosit myös painottaa lapselle, ettei omaa nimea, osoitetta jne saa kertoa tuntemattomille kysyjill.
Missä tätä kyselyä tapahtuu? Pääsisikö joku aikuinen kerran tilanteeseen mukaan? Ja voithan virastoaikaan soittaa myös poliisille ja kysyä, onko alueella ollut muita vastaavia tilanteita.
Tosiasia kuitenkin on, kuten itsekin esitit, että TODENNÄKÖISESTI kyseessä on vain harmiton ja mahdollisesti yksinäinen pappa joka vaan halusi juttuseuraa hetkeksi. Toki tyttöä kannattaa varoittaa ettei jää turhan pitkäksi aikaa juttelemaan kun kaikki ei kuitenkaan ihan harmittomia ole. Mutta sellainen on mun omakin pappa vaikka ei mikään pedofiili olekaan, tykkää vaan jutella sekä lapsille että aikuisille ja kyllä tekee vaikka tikusta asiaa:D
Nyt tuli käytyä läpi vielä sekin, että asuinpaikkaa, puhelinnumeroa, vanhempien nimiä jne. ei saa kertoa vieraille. Ja että tilanteesta pitää lähteä pois, jos yhtään tuntuu siltä.
ap
Kyse VOI olla harmittomasta kääkästä, mutta kyllä nykyään ihmiset tietää että tuollaisia ei kannata mennä vieraille lapsille juttelemaan jos ei halua "leimautua", joten enpä vaan usko että ihan harmittomasta kyselijästä oli kysymys. Ilmoita poliisille, heidän on hyvä olla perillä näistä tapauksista jos vastaavaa sattuu muillekin. Ja lapsen kanssa kova keskustelu siitä että ei mitään pidä kertoilla noille "satusedille". Terveisin kyynikko.
oikeasti VANHAT ihmiset ei todellakaan tiedä että tuollaisia ei saa mennä juttelemaan vieraille lapsille. Eli toisin sanoen poliisi tai muu taho ei, ikävä tuottaa pettymys, missään nimessä tee yhtikäs mitään, koska MITÄÄN LAITONTA EI OLE TAPAHTUNUT!!!
että vaikka suurin osa ihmisistä on kilttejä, niin joskus harvoin joku aikuinen voi olla myös tuhma. Siksi tuollaisia asioita ei saa kertoa vieraille. Kaverien vanhemmat ym. ovat tietenkin asia erikseen.
ap
p.s. Laitoin rehtorille asiasta lyhyen viestin ja kysyin, onko vastaavaa tapahtunut aikaisemmin. Poliisille soittaminen on ehkä vähän liioittelua tässä vaiheessa. Sen tiedän, että pari vuotta sitten oikeasti koulun lähettyvillä pyöri joku namusetä. :( Hän jäi onneksi kiinni.
Minäkin kyselen leikkipuistoissa jne lapsilta niiden nimiä, ikiä ja missä ne asuu. Kiinnostaa täällä uudella paikkakunnalla naapurin lapset - tuleeko samalle luokalle tai samaan hoitopaikkaan tms.
Terveisin pedofiilikö?