Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tullut siihen tulokseen, että koirien omistajat ovat jotenkin tyhmiä!

14.09.2009 |

Joitakin poikkeuksia on, mutta harvakseltaan sellaisiin törmää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat koiria omistavat tuttavani ovat erittäin sydämellisiä ihmisiä ja myöskin ihan normaaliälyisiä.

2/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne on tosi herkkiä provosoitumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä jonkun toisen nimellä.

Vierailija
4/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanoa esim. että silitä vaan, ei se pure. Tai antaa juosta vapaana yleisillä paikoilla?

Vierailija
5/17 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö koira,joka pelkää vain muita koiria ja haukkuu vain toisen koiran nähdessään lopettaa? Muita koiria voi helpostikin vältellä,ei kaikki koirat ole vaan kiinnostuneet muista koirista. Koira on perheenjäsen,ei lastakaan anneta pois jos se kiukuttelee nukkumaan mentäessä.

Vierailija
6/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siihen ajatukseen todellakin voi tulla. Itsekin ihmettelen, miten avuttomia ihmisiä lyötyy.

Vierailija
7/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas siinäpä oli hyvin perusteltu ja looginen argumentti aloittajalla =P.

Mielelläni kuulisin vähän lisää.

Vierailija
8/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät näin sillä perusteella, ettei se ole koskaan ennenkään purrut. Koirista ei voi/saa koskaan sanoa ettei se pure, koska kukaan koiranomistaja ei voi sitä loppujen lopuksi tietää pureeko vai ei, jossain vaiheessa.

Koirien annetaan juosta irrallaan, miksi? Eivät ymmärrä lakia?

Ihan oma lukunsa on sitten koirin ulostamispaikat.

Vai mikä muu kuin tyhmyys, näihin pariin esimerkkiin on syynä? En minä keksi mitään.

Vierailija
9/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät näin sillä perusteella, ettei se ole koskaan ennenkään purrut. Koirista ei voi/saa koskaan sanoa ettei se pure, koska kukaan koiranomistaja ei voi sitä loppujen lopuksi tietää pureeko vai ei, jossain vaiheessa. Koirien annetaan juosta irrallaan, miksi? Eivät ymmärrä lakia? Ihan oma lukunsa on sitten koirin ulostamispaikat. Vai mikä muu kuin tyhmyys, näihin pariin esimerkkiin on syynä? En minä keksi mitään.

Kas siinäpä oli hyvin perusteltu ja looginen argumentti aloittajalla =P. Mielelläni kuulisin vähän lisää.

No hitusen yleistävää tosiaan on nuo väitteet.

Mä en väitä etteivät koirani pure koska eivät ennenkään ole purreet. Tiedän niiden olevan eläimiä, mutta toki yritän parhaalla mahdollisella tavalla ne kouluttaa ja sosiaalistaa niin, ettei ristiriitatilanteita ihmisten kanssa tule. Tämä on toiminut siitä asti kun minulla on koiria ollut, vuodesta 1986.

Juoksutan koiriani irrallaan, mitä varten ajan n. parikymmentä km umpimetsään missä ei käytännössä tule ketään vastaan. Jos tulee, koirani toki hallitsevat luoksetulokäskyn ja kytken ne välittömästi.

Kakat osaan kerätä jos ne tulee asiattomaan paikkaan.

Itse valitettavasti näen ympäristössäni paljon niitä vähemmän hyvin käyttäytyviäkin koiranomistajia. Ja sitten toisaalta, olen paljon tekemisissä koiraihmisten kanssa jotka käyttäytyvät vastuullisesti ja pitävät koiriaan niin, että niistä on kanssaihmisille mahdollisimman vähän haittaa.

Summa summarum: eiköhän koiranomistajista löydy fiksuja ja vastuullisia ja sitten niitä vähemmän fiksuja ja vastuullisia - ihan samalla tavalla kuin voidaan todeta ihmisten olevan erilaisia kaikissa muissakin ominaisuuksissa.

Mukavia syysulkoiluja kaikille, koiran kanssa tai ilman koiraa :).

Vierailija
10/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä ap näppärästi kategorioi aika ison osan suomalaisita tyhmiksi! Varmaan ihan tohtoristason ihminen.

Vierailija
11/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät näin sillä perusteella, ettei se ole koskaan ennenkään purrut. Koirista ei voi/saa koskaan sanoa ettei se pure, koska kukaan koiranomistaja ei voi sitä loppujen lopuksi tietää pureeko vai ei, jossain vaiheessa. Koirien annetaan juosta irrallaan, miksi? Eivät ymmärrä lakia? Ihan oma lukunsa on sitten koirin ulostamispaikat. Vai mikä muu kuin tyhmyys, näihin pariin esimerkkiin on syynä? En minä keksi mitään.

Kas siinäpä oli hyvin perusteltu ja looginen argumentti aloittajalla =P. Mielelläni kuulisin vähän lisää.

Mutta kissojen omistajat ne vasta tyhmiä ovat!! Kissat juoksee irrallaan pihalla päiväkausia ja omistajaa ei näy edes pitkillä suorilla! Ja ne tulee ja paskoo toisten pihoihin.

Vierailija
12/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siltikin vain osa. Samalla tavalla voisi sanoa, että pikkulasten vanhemmat on tyhmiä, kun ne ostaa kaupasta karkkia kiukuttelevalle lapselle tms. Tai kaikki mopoilijat on tyhmiä, kun ajavat pyöräteillä, missä mopoilua ei erikseen ole sallittu.

Itse en ainakaan toimi kuvailemallasi tavalla, enkä itse asiassa tunne ketään, joka toimisi. Kakat kerätään tienvierestä, toisten pihoille ei pissateta/kakateta, ei anneta taajama-alueella juosta vapaana koirapuistoa lukuunottamatta ja noudatetaan muutenkin järjestyssääntöjä.

On ihan totta, että koira on eläin ja se voi tietyissä tilanteissa purra. Yleensä kuitenkin omistaja tuntee koiransa aikaisemman käytöksen perusteella sen verran hyvin ja osaa lukea käyttäytymistä, että pystyy sanomaan millaisessa tilanteessa koira voi purra ja millaisessa ei. Paitsi se tyhmä koiranomistaja :)

Väittävät näin sillä perusteella, ettei se ole koskaan ennenkään purrut. Koirista ei voi/saa koskaan sanoa ettei se pure, koska kukaan koiranomistaja ei voi sitä loppujen lopuksi tietää pureeko vai ei, jossain vaiheessa.

Koirien annetaan juosta irrallaan, miksi? Eivät ymmärrä lakia?

Ihan oma lukunsa on sitten koirin ulostamispaikat.

Vai mikä muu kuin tyhmyys, näihin pariin esimerkkiin on syynä? En minä keksi mitään.

Vierailija
13/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa. Se on minusta tyhmää, ellei jopa laitonta. Enkä koskaan ole nähnyt sen keräävän niiden ulosteita.

Vierailija
14/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siihen ajatukseen todellakin voi tulla. Itsekin ihmettelen, miten avuttomia ihmisiä lyötyy.

Olen kouluttanut onnistuneesti kaksi omaa saksanpaimenkoiraani ja niiden jälkeen oman pienen bichon frisen. Olen omistanut koiria koko ikäni. Nyt näiden vanhojen koirien menehtymisen jälkeen otin pienehkön rotukoiran,miellyttämisen haluinen rotu ja perhekoira,cavalieri. Koira ei voi sietää muita koiria,haukkuu ja ulvoo,mikään ei tepsi,mutta on kiltti kuin mikä muuten. En ole avuton koirankouluttaja,sen tiedän itsekin mutta jotku koirat eivät vain opi kaikkea. Tiedän ettei koirani siedä muita koiria siksi koska eräs irtioleva koira kävi siihen kiinni ja se on traumatisoitunut tästä. Jos näette ulkona rähiseviä koiria niin älkää heti omistajia tuomitko. Jotkut yrittävät kaikkensa ja käyttävät kouluttajiakin mutta koira ei vain opi. Tiedän useita tälläisiä henkilöitä joiden koira on vain säikähtänyt ulkona liiaksi ja stressi ilmenee haukkumalla ja rähinällä.

Vierailija
15/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaurioitunut, että rähisee ja haukkuu, niin eikö olis arnmeliaampaa antaa piikkiä?

Vierailija
16/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein täälläkin kysellään esim. "mitä puen lapselleni päälle"? ja muita yksinkertaisia kysymyksiä.

Yksi oli pettynyt lapsiinsa kun ne ei olleet lahjakkaita!! huhhuh..ois senkin eukon pitänyt jättää kokonaan jälkeläiset tekemättä ja tyytyä vaikka siihen pelkkään koiraan.

Vierailija
17/17 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein täälläkin kysellään esim. "mitä puen lapselleni päälle"? ja muita yksinkertaisia kysymyksiä.

Yksi oli pettynyt lapsiinsa kun ne ei olleet lahjakkaita!! huhhuh..ois senkin eukon pitänyt jättää kokonaan jälkeläiset tekemättä ja tyytyä vaikka siihen pelkkään koiraan.