Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites sitten, kun mies haluaa vielä lapsia ja vaimo ei?

Vierailija
13.09.2009 |

Niin, napsahti nyt tällainen ehkä hieman harvinaisempi tilanne omalle kohdalle.

Meillä on vain kaksi lasta, mutta suurella ikäerolla. Olen aloittanut lasten teon tosi nuorena ja olen nyt lähes kymmenen vuotta ollut raskaana, tai imettänyt, vaihtanut vaippoja, kuskannut päiväkotiin, kuskannut kouluun ja taas raskaana jne.

Nyt, kun pahin valvominen on jo ohi, niin tuntuu siltä, että odotellaan, että lapset kasvaa ja aloitetaan se oman elämän eläminen, mikä tuntuu nyt tähän asti jääneen taka-alalle. Varovasti sanoin miehelle, että minusta on alkanut tuntumaan, että tämä lasten teko olisi nyt tässä, niin hän meni ihan hiljaiseksi ja oli todella järkyttynyt tästä asiasta. Yritin hänen kanssaan siitä enemmän keskustella, perustella kantaani, mutta hän sanoi, että oma lapsi ja sen haluaminen on niin suuri asia, että hän ei siitä voi tinkiä?! Minulleko se raskaus, synnyttäminen ja imettäminen ei ole suuri asia ja siitä voi tinkiä? Hmm...

Meillä on nyt nuorin siis vuoden ikäinen, enkä tiedä onko minulla jotain myöhäistä synnytyksen jälkeistä masennusta, vai mistä on kyse. Koko tämä kuopuksen vauva-aika on ollut todella itkuista ja vaikeaa minulle. Olen aina halunnut suuren perheen, mutta nyt sitten en enää haluakaan, ja miehellä on tietysti petetty olo, kun hän oli siinä uskossa, että haluamme elämältä samoja asioita.

Tuntuu, että elän päivästä päivään, odotan, että on "tämäkin päivä lusittu", niin on yksi päivä vähemmän. Ja tuntuu, että minun elämäni on jo ns. eletty, ei tule enää mitään, mitä odottaa ja tiedän suurin piirtein, mitä teen tasan vuoden päästä: nousen, keitän puuroa, pyykit, ruoka, kauppa, roskat jnejne.

Ikäkriisi? Synnytyksen jäljeinen masennus? Laiskuus? En tiedä.. Eikä tämä edes johdu siitä, että joutuisin tekemään kaiken kotona, ei todellakaan. Mies hoitaa lähes kaikki kotityöt, kuskaa esikoista, hoitaa kuopusta. Tarkemmin ajatellen, en itse taida tehdä mitään muuta kuin itkeskellä ja olla väsynyt.

Missä on se tarmokas ja energinen Minä? Onko kenelläkään kokemuksia, mielipiteitä?

Pitkä vuodatus tuli, kiitos, jos jaksoit lukea ja vielä vastatakin!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet eivät vaan käy ruikuttamassa kohtaloaan. Meillä mies sai vuosien varrella ylipuhuttua minut haluamaansa lapsimäärään.

Joillekin käy niin, jotkut vain joutuvat tyytymään kohtaloonsa. Ei vastentahtoista ihmistä pidä pakottaa vanhemmaksi.

Ehkä sinäkin, kun toivut nykytilanteesta, haluat vielä lapsia, mutta nyt olisi varmaan viisaampaa keskittyä oman tilanteesi hoitoon, ihan vaikka ammattiauttajan avulla.

Vierailija
2/3 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihan oikeasti ajattelee uutta raskautta, kun nuorin on vielä "vauva". Anna ajan kulua ja toivu nyt tästä synnytyksestä ja imetyksestä ja vauva-ajasta. Minulla on isohko perhe, ollaan haluttu monta lasta, mutta meille on sopinut ihan mukavasti sellainen liki kolmen vuoden ikäero. Kukin jaksamisensa mukaan. Onhan sinulla jo kaksi ihanaa lasta. Elämisen iloa toivotan!

-kahdeksatta kertaa raskaana-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy antaa nyt itselle aikaa ja katsella mihin suuntaan tilanne kehittyy, toivottavasti miehelläkin riittää kärsivällisyyttä!

Tuntuu turhauttavalta koko tilanne, kun se on miehelle niin eri asia tehdä vauva, kun siihen vaaditaan ensin yhdyntä ja sitten seuraavaksi onkin valmis vauva sylissä. Äiti vaihtaa kaikki vaipat, tottakai, ja kun mies vaihtaa, niin hän saa mitalin ja kaikki kehuu, kuinka upea ihminen hän onkaan. Näin niinkuin kärjistetysti..

Ja meillä kuitenkin mies tekee tosi paljon, kuten sanoin aiemmin, niin lähes kaiken. Jotenkin kuitenkin koen sen raskausajan niin rankkana ja äitiyden yleensäkin.

Mutta jospa tämä tästä, kiitos vielä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä