ekan kerran voin sanoa että lapset ovat ihanassa iässä kun ovat
ekalla ja kolmannella luokalla. vielä äidin pieniä mutteivät roiku helmoissa kiinni.
Kommentit (10)
T:lapset 4 ja 6 v
Olenkin jo odotellut sitä ikää kun ei tarvitse auttaa ketään pukeutumisessa, voidella leipiä, kuoria perunoita, huolehtia vessassa käymisistä, nousta ruokapöydästä sata kertaa antamaan jollekin jotakin, vahtia haukkana juhlissa/ravintolassa/leikkikentällä ettei tee jotain tyhmää...
Nyt tytöt ovat 7 ja 6 ja kolmatta pukkaa... Saa nähdä, milloin kolmas tulee ihanaan ikään. ;)
Kysyttiin perheneuvolassa minkä ikäisiä toivoisit lapsiesi olevan. Sanoin, että 7v ja 9v.
Nyt nuo ovat 6v ja 8v eli lähellä ollaan ja totta paljon helpompaa on. Yksinhuoltajana en ole enää niin kiinni lapsissa.
Itselleni on tosi vaikea kuvitella millaista olisi jos lapset olisivat isompia (nyt 4 ja 1), ja epämääräisesti pelkään että sitten tuntuisi siltä kuin kämppä olisi joidenkin näsäviisaiden, epäsöpöjen pienten ihmisten valtaama...
Järjellä tajuan että ovathan ne mun lapsiani sitten kouluiässäkin ja varmaan siis pidän niitä silloinkin kivoina ja hellyttävinä, mutta sitä on vain niin vaikea kuvitella.
Kaksoset ovat 8v ja nuorin 5v. Nuorin on hyvin omatoiminen ja ottaa aamupalat sun muut itse kaapista. Perunat tarvii kyllä kuoria ja tuon tapaiset, mutta muuten elämä on jo niin helppoa.
Ihan erilainen on tämä kuopus 5 vuotiaana kuin mitä kaksoset olivat.
Pari vuotta vielä ja sitten helpottaa varmasti vielä enemän..... VAikka on se elämä siis ihanaa jo nyt ja on aina ollutkin!!!!
kun pienin lapsista tulee täysi-ikäiseksi.
Mun mielestä lapseni on aina ollut parhaimmassa iässä. Oikeasti! Mut mä tykkäänkin hoivata, pukea ja syöttää, olen aina tykännyt. Se ei ahdista mua millään lailla, että olen tarvittu. Olen saanut niin kauan elää vapaana ennen lasta, että mulla ei ole kiire mihinkään, ei "omiin juttuihin" eikä omaan aikaan.
nyt vasta olen ajatellut, että elämä helpottaa