Nyt tekis mieli sanoa paha sana! Meillä ens sunnuntaina lapsemme ristiäiset ja nyt
mieheni sai kutsun pikkuveljensä polttareihin, jotka ovat ensi viikon lauantai-iltana - yönä alkaen klo: 20! ja jatkuen takuulla aamuun asti. Pikkuveli ryypähtää sorttia.
Meidän vauvan ristiäiset alkaa klo: 13 ja sitä ennen on sitä valmistelua yms.
Että ottaa päähän! Tiedän että mieheni tahtoisi ehdottomasti veljensä polttareihin ja menee sinne jos vaan sen sallin. Toisaalta tiedän, että jättää menemättä (mutta muistaa kyllä myöhemmin että jäi tästä paitsi) jos niin vaadin.
Tää on niin syvältä. Saimme vasta nyt tietää noista polttareista! Muuten oltais ristiäiset tietty pidetty muuma viikonloppuna! :(
Voi mitä teen? Kyseessä miehen ainoan veljen ja samalla ainoan sisaruksen polttarit (on miestäni 8v nuorempi) ja tiedän että mieheni todella sinne tahtoisi. Toisaalta en todellakaan tahdo ristiäisiin vanhan viinan hajua ja tahdon miehen osallistuvan valmisteluihin!
Kommentit (31)
Nyt teemme näin:
Torstai-iltana ja perjantai-iltapäivänä valmistelut niin pitkälle kuin mahdollista! Perjantai-iltana mies sitten polttareihin ja lauantaina saa nukkua (varastorakennuksessa, jottei tule hajuhaittoja) klo 10-11 saakka. Sen jälkeen mies ottaa isomman lapsen mukaansa ja lähtevät pois jaloista ja minä teen vauvan hoidon ohella itsekseni viimeiset valmistelut.
Toivotaan, että saan itse pe-la yönä suht hyvin nukuttua, mies kun ei silloin ole apuna mahdollisissa yövalvomisissa.
Nyt teemme näin: Torstai-iltana ja perjantai-iltapäivänä valmistelut niin pitkälle kuin mahdollista! Perjantai-iltana mies sitten polttareihin ja lauantaina saa nukkua (varastorakennuksessa, jottei tule hajuhaittoja) klo 10-11 saakka. Sen jälkeen mies ottaa isomman lapsen mukaansa ja lähtevät pois jaloista ja minä teen vauvan hoidon ohella itsekseni viimeiset valmistelut. Toivotaan, että saan itse pe-la yönä suht hyvin nukuttua, mies kun ei silloin ole apuna mahdollisissa yövalvomisissa.
mita sa ap nyt sekoilet ?? alkup. viestissa polttarit on launatai-iltana.
Kai hän tietää rajansa ja osaa toimia sen mukaan. Ymmärtää, että ristiäiset ovat teidän ainutlaatuinen perhejuhla, kuten veljen polttaritkin? Luulisi aikuisen osaavan toimia oikein ja tilanteen mukaan. Mutta muista kertoa mitä apua seuraavana päivänä tarvitset ja paljonko siihen hänen aikaansa tarvitaan. Ei tule sitten yllätyksiä tyyliin "en mä tiennyt".
ja aikuinen osaa kyllä ottaa sen verran järjellä ja palata ajoissa kotiin, että on seuraavana päivänä skarppina ja hajuttomana. Ei mun miehelle ainakaan tuottaisi mitään vaikeuksia lähteä kosteaan illanviettoon, juoda mukava humala ja palata hyvissä ajoin nukkumaan. Aamulla ysiltä olisi ihan kunnossa.
mutta kompensoi antamalla sulle suuren tukun rahaa jolla voit vähentää omaa työtaakkaasi ristiäisten valmistelussa.
Ilmeisesti kuitenkin aika tärkeä henkilö miehellesi koska haluaa ristiäisistä huolimatta viettää veljen polttareita.
Minäkään en tajua, miksi miehesi veljeä ei ole kutsuttu ristiäisiin. Hänhän on lapsen setä.
No, antaisin miehen mennä polttateihin, mutta ilmoittaisin, että krapulaa ei parane hankkia. Antaisin miehen nukkua sunnuntaiaamuna niin pitkään kuin mahdollista ja käskisin juoda Batteryn tai Red Bullin herätttyään.
En jättäisi kauheasti ristiäisvalmisteluja aamuksi. Tilaisin tarjottavat valmiina ja pyytäisin vaikka omat vanhempani aamulla auttamaan lopuissa valmisteluissa.
ristiäisiä edeltävänä iltana. Aika mahdoton yhtälö, kun välimatkaa oli satoja kilometrejä. Mies vähän yritti mulle ehdottaa, että voisko ne ristiäiset olla muulloin, mutta yhtä huonosti kävi muihinkin viikonlopuuihin. Edellisenä ei saatu pappia ja seuraavana oli jotain, olikohan jonkun häät, sit seuraavana oli juhannus...
Sanoiin sit miehelle, että yhtien polttareiden takia ei aleta ristiäisiä lykkäämään viikkokaupalla. Ja tottahan miestä vähän harmitti, ettei polttareihin päässyt, mutta ihan kaikkea kun vaan ei aina voi saada. Sellasta elämän vaan on.
niin, että mies menis polttareihin, mutta ei jois juurikaan eli ottas esim. 2-4 olutta ja olis kotona n. 2 aikoihin. Aamulla jaksas sitten hyvin herätä 9 mennessä mulle kaveriksi laittamaan ristiäisiä.
Ollaan mieheni kanssa oltu monissa, monissa polttareissa ja koskaan viinan kanssa läträäminen ei ole ollut tärkeintä. Tätä aloitusta lukiessani polttarit ovat erityisesti tälle pikkuveljelle syy vetää lärvit ja pitää "hauskaa". En voi kuin ihmetellä, miten joku haluaa edes mennä naimisiin tuollaisen tyypin kanssa.
Aikuiset ihmiset vääntää hirmuisia sovelluksia, kuinka mahdollistaa isukin ryyppääminen ilman ristiäispäivän lemuamista, perheriitaa ja uupumista.
Ilman muuta sinne polttareihin voi mennä ja alkoholiakin voi nauttia, mikäli tuntuu ettei ilo irtoa ilman sitä. Polttareiden ja ristiäisten alkamisten väli on 17 tuntia, joten eiköhän aikuinen ihminen jaksa (kirjaimellisesti) parin tuopin jälkeen osallistua lapsensa perhejuhlaan.
Ja vieläpä virkeänä ja iloisena.
Kyllä mielestäni sisarukset kutsutaan ristiäisiin, oli ne miten pienet tahansa. Mutta kukin tavallaan.