Mitä lahjaksi 60-vuotiaalle naiselle, jolla on jo "kaikkea"?
Kommentit (39)
digikamera, lahjakortti jonnekin hoitolaan, lahjakortti kehitysmaahan näitä lahjoitit vuohen -tyylisiä juttuja, villasukat, koru, matka..
Osta jokin hoito kotona tehtäväksi; mene itse aamusta paikalle tarjoilemaan herkullinen aamiainen ja sulattelun jälkeen saa sankari nauttia kotona tehtävästä hieronnasta, shindosta, aromaterapiasta tms.
Aitona lähes tuon ikäisenä paljastan toivelistani: täyssilkkiset peitot (korvaisin niilä nykyiset untuvapeitot), tallentava digiboksi, miniläppäri, kaunis ja ylellinen olo- tai yöasu, ammattilaistason suoristusrauta, matkalahjakortti, iso pino pokkareita.
Aika erikoista ajatella ettei tämänikäinen enää tarvitsisi mitään. Ei minulla ainakaan ole varaa ostaa kaikkea, mitä mieli tekisi.
teatteriin, konserttiin, oopperaan, kauneushoitolaan...
Mitä jos kysyisit? On kauhean turhauttavaa saada jotain turhaa, kun olisi oikeitakin tarpeita.
Aika erikoista ajatella ettei tämänikäinen enää tarvitsisi mitään. Ei minulla ainakaan ole varaa ostaa kaikkea, mitä mieli tekisi.
luulen että hän enemmänkin tarkoitti että juuri tuolla hänen "lahjottavallaan" henkilöllä on paljon kaikenlaista tavaraa, ja on vaikea keksiä siksi. En ymmärtänyt hänen viittaavan ikään tuolla "on jo kaikkea".
Pointtini on, että ei pitäisi liian kevein perustein ajatella, että jollakulla on kaikkea. Tuohon ikään mennessä on tietysti tullut jo hankituksi monenlaista, mutta moni hankittu tavara on myös tullut jo tiensä päähän ja pitäisi korvata uudella. Myös tekninen kehitys tuo jatkuvasti uutta mukavaa, joka helpottaisi elämää mutta jota ei välttämättä tule heti itse hankituksi.
t. 5
esim. lahjakortin alusasukauppaan. Olen myös antanut (tosin 90-vuotislahjaksi) laadukkaan lehden vuosikerran.
Netistä löytyy koruliikkeitä (voi myös tilata netin kautta) joista saa aitoja,uniikkeja koruja.
Mitä jos kysyisit? On kauhean turhauttavaa saada jotain turhaa, kun olisi oikeitakin tarpeita.
Kyllä mä jopa köyhänä opiskelijana halusin välillä jotain "turhaa" joka tuntui "luksukselta". Ok, tarpeita olisi ollut vaikka ihan ruuasta alkaen, mutta onhan se kiva saada välillä vaikka joku koru tms. Ompa tosi kiva saada muistoksi täysistä vuosista esim. 20 pussia makaroonia.
Saati sitten 60v:lle ostaa jotain "tarpeellista"... Lähinnä loukkaavaa!
Mitä mieltä olette ns. kortista? Sain synttäripäivänä sähköpostitse exel-taulukkoon tehdyn kortin, ei mitään muuta. Lähettäjän sisko kyseli, että veljeni kyselee ja hätäilee, että onkohan tullut perille, kun pitäisi siitä paskasta vielä kuulemma kiittää.
Kyllä mä jopa köyhänä opiskelijana halusin välillä jotain "turhaa" joka tuntui "luksukselta". Ok, tarpeita olisi ollut vaikka ihan ruuasta alkaen, mutta onhan se kiva saada välillä vaikka joku koru tms. Ompa tosi kiva saada muistoksi täysistä vuosista esim. 20 pussia makaroonia.
Saati sitten 60v:lle ostaa jotain "tarpeellista"... Lähinnä loukkaavaa!
kaikenlaista tavaraa, voi ihan hyvin ostaa koriste-esineitä muistoksi. Jos on hieman karumman näköistä, niin sitten vaikkapa lahjakortti tai jokin hoito.
Monella kuusikymppisellä löytyy nykyään kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta tavaraa, eikä monikaan halua sitä enää lisää. Karikatyyritaulu on huikean hauska ja uniikki lahja henkilölle jolla on jo kaikkea.
Taulu on kohtuullisen helppo tilata, ei tarvii kuin muutaman valokuvan ja vähän tarinaa päivänsankarista. Ja on suomalainen lahjaidea :)
Entäs toisenlainen lahja?
https://www.toisenlainenlahja.fi
Olen itse saanut elämäni aikana muutaman "vuohen", "koulupukuja" ja jopa "huussin".
Oma talouteni on riittävä, ja puuttuvat asiat vaativat pitkän selityksen. Minulla on asiat hyvin, joten minun lahjani voi hyvin antaa tarvitsevimmille. Parempi niin kuin tarpeetota tavaraa pyörimässä nurkissa.
Mulle kelpaisi reissu, puutarhamyymälän lahjakortti, brunssi jossain kivassa ravintolassa, joku hieronta tms hoito.
n59v
Kysyjä varmaan nykyään on kiinnostunut, mitä 70 vuotiaalle lahjaksi... Aloitus on tehty 2009.
jonkun näistä veisin tai joku lahjakortti vaikkapa kylpylään tai kauneushoitolaan :)