Viekö kukaan teistä lapselleen päiväkotiin mitään omaa "evästä"?
Siis tarkoitan että esim. jos ei halua antaa maitoa ruokajuomana niin vie itse sinne soijajuoman tms josta ei saa lääkärintodistusta kun toimii vain ehkäisynä tässä tapauksessa korvatulehduksia vastaan?
Kommentit (7)
No itse en vie, koska ei ole mitään tarvetta,mutta jos olisi, niin tottakai veisin. Jos lapsesi tarvitsee jotain, niin toki vanhempana sen sinne toimitat. Eikö vain?
moniallergiselle keksipaketin, josta sai antaa silloin, kun joku toi synttäritarjottavaa koko ryhmälle (koska yleensä niissä tarjottavissa oli aina maitoa, munaa, pähkinää, suklaata tms).
Varmaan moni muukin vie!
Tosin en ymmärrä miksei kunta voisi niitä kustantaa.
En kyllä ymmärrä tuota korvatulehdusjuttua. Maitoahan on joka tapauksessa lapsen ruoassa.Ja ruokajuomana voidaan yhtä hyvin antaa vettä.
Joten vien xylitolipastilleja. Antavat niitäjokaisen aterian jälkeen.
Muuten antavat vain ruuan jälkeen.
Ihan omasta kokemuksestani näin. Luulen että maidolla on yhtys omiin korvatulehduksiini, koska olen juonut maitoa kaksi viimeistä vuotta, ja sitä ennen en ollenkaan. Näiden kahden vuoden aikana minulla on ollut muutama raju korvatulehdus, aiemmin ei ikinä. Lopetin siis maidon juonnin muutama viikko sitten. Tästähän on kaikennäköisiä tutkimuksia ja puhuttu jo pitkään. Nyt kun lapsellenikin tuli korvatulehdus päätin että maidonjuonti saa nyt jäädä meillä kokonaan. Toivon että se auttaa.
Jos sanon vaan että lapseni ei juo maitoa niin sitten hän saa tilalle vettä tai pahimmassa tapauksessa MEHUA eikä saa tilalle maidossa menettämiään tarkeitä ravintoaineita. (kalsium&D) Siksi tahdon viedä tilalle sinne kaurajuomaa/soijajuomaa josta saa samat hyödyt ilman maidon haittoja.
ap
Lapsi aloitti päiväkodissa 11 kuisena ja vuoden iässä päiväkodilta ei voinut enää saada äidinmaidinkorviketta juotavaksi. Vein sitten itse korviketta kunnes oppi juomaan tavallista maitoa.