Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset kengät ostat (ostit) lapsillenne nyt syksyksi? Entä talveksi?

Vierailija
12.09.2009 |

Minua kiinnostaa, millaisilla kengillä teidän lapset kävelee. ;)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi goret jos kerran ostat kumpparit? Ja miksi ihmeessä nuo loskasaappaat?

Meillä aina vain goret eikä mitään loska- tai kumisaappaita tarvita!

Päiväkodin toivomuksesta nuo kumpparit ostan. Jos on 10 sentin loskaläjä kadulla -keli, niin varmaan kotioloissakin tulee joskus käytettyä.

Mitä sua meidän kenkähankinnat ärsyttää muuten? :O Mun mielestä on hyvä että on useampia kenkiä / vuodenaika. Jalalle vaihtelua ja jos toiset on märkänä, niin on jotain varalla.

Vierailija
42/57 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeinkirjoitus tarkoittaa säännöstöä siitä, miten sanat kirjoitetaan oikein. Esimerkki oikeinkirjoitusvirheestä on "kirjoitus virhe".

"Vuorellinen" on kielioppivirhe, ei kirjoitusvirhe. Ko. kirjoittaja ei tiedä, että "vuori" tarkoittaessaan takin vuoria taipuu vuori-vuorin-vuoria jne...

Ymmärrätkö eron?

Joo, mutta en silti ymmärrä sun käytöstä. Sä kuitenkin ymmärsit asiayhteydestä mitä mä tarkoitin kirjoittaessani lämpövuorEllisista kumisaappaista. Mieti vähän onko tämä oikea areena pilkun viilaamiselle ja täydellisen kielen tavoitteluun. Tämä ei ole mikään äidinkielen koe, vaan keskustelupalsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* 4v kulkee vielä gorelenkkareissa (Superfit), kohta kun lämpö laskee, niin vaihtaa Vikingin nilkkureihin. Talveksi jotkut korkeampivartiset (mutta ei Kuomat).

* ekaluokkalaisella Merrelin paksumpipohjaiset kengät, kun kylmenee niin vaihtaa Superfitin nilkkureihin. Jos tulee lumitalvi/pakkastalvi, niin ostetaan jotkut talvipopot.

* kolmasluokkalaisella on Kangaroosin kävelykengät ja Adidaksen "skeittarit". Ei aavistustakaan, mitä laittaa kylmemmillä keleillä... Viime talvena oli Kangaroosin nilkkurit.

Kumisaappaita käyttävät kaikki märillä keleillä, talvella vuorillisia.

Vierailija
44/57 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mun lempiaiheita.

Pienemmällä pojalla on kahdet välikausikengät - Vikingin goret ja Tepsun waterproofit.

Isommalla on kans kahdet goret - toiset on Addut ja toiset on Timberlandit.

(arvata saattaa, kummalla on kapea jalka ja kummalla leveä ;-)

Talvikengätkin minusta jo on, mut nyt ei muistu mieleen muuta kuin isomman Vikingit ja pienemmän Tepsut, mutta molemmille on kyllä toisetkin talvikengät.

Niin ja pienemmälle ostin kans ihanat Vikingin lämpökumpparit - ne superkeveät (ja hirmu kalliit).

Vierailija
45/57 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vikingin syys lenkkarit (sellaiset joissa hieman tavallisia lenkkareita korkeampi varsi).

Ois saanu kulkea tavallisisaakin lenkkareissa missä keväälläkin,mut kävivät pieneksi ja aikani pähkäiltyäni ostin sitten noi.

Talveksi on Viking goretex talvikengät.

Pahimpaan loskakeliin on talvikumpparit.

Vierailija
46/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi kysymys teille, jotka puette lapsenne kumisaappaisiin ja halpislenkkareihin ympäri vuoden.

Miten perustelette sen ettei kasvavaan jalkaan puetun kengän laadulla ole mitään väliä?

Vierailija
47/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, selviääkö joku nainen YKSILLÄ korkeakorkoisilla kengillä????? Tuntuu vähältä, mutta kun vertaa omiin kenkiin, niin ei niitä ole sen enempää (paitsi tietty yhdet korkeakorkoiset).

Siis minulla on suunnitelmissa hommata oma kaappi korkeakorkoisille nilkkureille ja saapikkaille kun ei enää muiden kengät mahdu eteisen kaappiin! Ja siis avokaskorkkareille on jo oma kaappi. Millaiset ne sinun yhdet kengät on? Vaihdatko ne kuukausittain uusiin vai onko ne samat koko vuoden vai jopa koko sun elämän...??

Ajattele miten erilaisia me ollaan! Mä en omista yksiäkään korkkareita! HIRVEETÄ SIIS!! IIIIIIKKK!

Miten joku VOIKAAN toimia eritavoin kuin sinä?!?! Siis ihan hirveen kamalaa!

:D

48/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

McKinley Aquamax vaelluskengät ja vuorilliset Nokian saappaat.

Vierailija
49/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän meidän 70-luvun lasten jalat ovat näin hyvässä kunnossa, kun talsimme tennareilla, remuilla, kumppareilla ja pakkaskeleillä sitten huopatossuilla.. :D

Itse kokeilin kenkiä etsiessäni Vikingin Goreja, enpä ole huonompia kenkiä jalkaani pistänyt. Ei tukenut ollenkaan, tosi jäykkä pohja, tasainen ja leveä pohja. Sitten vedin jalkaani Salomonin kengät, ihan eri luokkaa.

Katselin huvikseni sitten näitä lasten Vikingejä, ei kyllä vakuuttanut.

Meillä lapsille on syksyksi varrelliset nahkakengät, en muista merkkejä. Kumpparit löytyy sekä tavallisina että lämpövuorella, taitavat olla Tretornit ja Vikingit, sekä Nokiat. Talvella sitten kaupunkikenkinä jotain nahkakenkiä, sekä ne parjatut Kuomat, muutamat kummallakin lapsella. Meilläpäin Savossa Kuomat on suosittuja, ovat lämpimät kunnon talvikeleillä.

Kengät ostamme käytettyinä, saamme sukulaisperheeltä, tai ostamme uusina, kuten kumpparit yleensä.

Vierailija
50/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän meidän 70-luvun lasten jalat ovat näin hyvässä kunnossa, kun talsimme tennareilla, remuilla, kumppareilla ja pakkaskeleillä sitten huopatossuilla.. :D.

Mä olen 70-luvun lapsi ja mun jalat EI ole hyvässä kunnossa! Huopiksilla olen talsinut ja liian pienillä ja liian käytetyillä kengillä olen talsinut lapsuudessani.

Vierailija
51/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes 10 vuotta sipsutin enimmäkseen korkkareilla ja sitten sanoi jalat poks. Miten ihanaa olla nykyään suosiolla tennari/lättäkenkäihminen, aaah!

Vierailija
52/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyksi molemmille lapsille (2- ja 5-vuotiaat) Vikingin välikausigore-texit. Talvikenkinä esikoiselle menee todennäköisesti viimevuotiset Reimatec-talvikengät ja kuopukselle esikoisen vanhat Viking goret, jos ne vaan mahtuu (en ole vielä sovittanut).

Vierailija
53/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eurolla superfitin talvikengät ja kahdet kuomat, kaikki kuin uusia ja tosiaan 2 e pari.

isomlle ostin pionin uudet talvikengät uutena kaupasta 8 e. vedenpitävät.

eli halvalla selvittiin. isommalle ehkä ostan vielä toiset kun taas saa halvalla lähempänä joulua.

Vierailija
54/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 2x vikingin välikausigoret ja timberlandin välikausigoret ovat välikausikenkinä. Lisäksi tietenkin ihan kumpparit

-talvikenkinä 2x vikingin goret + loskakeleille ja talven vesisateisiin vikingin thermot

Lisäksi parempina kenkinä timberlandin vettäpitävät nilkkurit.

Kenkiä on useampi pari siksi, että lapsi ulkoilee todella paljon ja näin ei tarvitse samaa kenkää pitää aamusta iltaan (esim. koulussa eri kengät)

Vierailija
55/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö lapsenne jalka kasva? Vai oletteko ostaneet niihin todella (liian) ison kasvuvaran? Kokeilkaapa itse kävellä liian isoilla kengillä.

Vierailija
56/57 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri 2,5-vuotiaalle pojalle Geoxin Savage-nilkkurit, jotka olivat kyllä kalliit (74,90e), mutta fleece-vuoren ansiosta uskon niiden menevän muutaman asteen pakkasessakin ns. "kaupunkikäytössä"ja ehkä vielä keväälläkin. Kengät ovat osittain nahkaa, osittain coretexiä -vedenpitävät ja hengittävät. Ja näyttävätkin hyvältä.

Meiltä löytyy myös Reiman kanadabuutsit eli loskasaappaat, jotka olivat viime talvena ihan ykköset Helsingin märässä talvikeleissä. Ne korvasivat lämminvuoriset kumisaappaat päiväkotikäytössä. Kuivalla pakkaskelillä ne eivät ole parhaat, koska kumikärjet eivät hengitä. Mietin, että Kuoman tai Vikingin toppasaappaat voisivat olla hyvä aisapari.

Eli meidän kenkäsaldo syys-talvi-kevät:

- corenilkkurit

- loskasaappaat/lämminvuoriset kumisaappaat

- toppakengät

Vierailija
57/57 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kengistä ja pidän siitä, että voin ostaa lapsillenikin kivoja ja hyviä jalkineita! Olen aiemmin tilanut useasti esim.tanskalaisista verkkokaupoista heille kenkiä. Nyt löysin pikkujalat.fi verkkokaupan, suomalainen lastenkenkä verkkokauppa. Sieltä saa esim. Bisgaardia, joka on yksi lempparimerkeistä lastenkenkien puolella.

Molemmille lapsille on nilkkamalliset nahkakengät gore-tex käsittelyllä joissa ohuempi lämminvuori, niitä ovat käyttäneet tässä jo kohta kuukauden verran. Nyt sitten tilasin Bisgaardin nahkaiset villavuoriset talvikengät molemmille; aivan ihanat nahkaiset. Niissä on tex-käsittely, vaikka mielestäni talvikenkä ei sellaista vältsisti tarvi kun on nahkainen!

Nyt kun lunta tuprutti, mietin joko pitäsi ottaa huomenna talvikengät kehiin, mutta ei ehkä veilä kuitenkaan kun nuo toisetkin on kuitenkin lämpimällä vuorella. Pikkujalat.fi verkkokaupan antia seuraan mielenkiinnolla jatkossakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä