Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näkyykö selän magneettikuauksessa että

Vierailija
12.09.2009 |

henkilöllä on silikonit? jos, en uskalla mennä :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pelkoa! Magneettikuvauksessa kuvakohde rajautuu automaattisesti vain selkärangan kohdalle (lanne-, rinta- ja/tai kaularanka) ja pehmytosia (lihakset, rasva ym.) näkyy vain jonkin verran rangan ympäriltä. Rintoja ei näy.

Saanko kysyä, miksi et uskalla mennä kuviin, jos silikonit näkyvät?

t. utelias rtg-hoitsu

Vierailija
2/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pelkoa! Magneettikuvauksessa kuvakohde rajautuu automaattisesti vain selkärangan kohdalle (lanne-, rinta- ja/tai kaularanka) ja pehmytosia (lihakset, rasva ym.) näkyy vain jonkin verran rangan ympäriltä. Rintoja ei näy. Saanko kysyä, miksi et uskalla mennä kuviin, jos silikonit näkyvät? t. utelias rtg-hoitsu

ainakaan mun lääkäri (jolle oon puhunu lähes kaikki muut henk.koht asiani..)

Tää silikoniasia on niin arka mulle, en haluu et leimaudun.. Imetys jätti arpiset lätkät jotka söi ennestäänkin huonoa itsetuntoa niin et nää hankin, ei mitkään isot eikä kukaan oo huomannu, toppasin liivejä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pelkoa! Magneettikuvauksessa kuvakohde rajautuu automaattisesti vain selkärangan kohdalle (lanne-, rinta- ja/tai kaularanka) ja pehmytosia (lihakset, rasva ym.) näkyy vain jonkin verran rangan ympäriltä. Rintoja ei näy. Saanko kysyä, miksi et uskalla mennä kuviin, jos silikonit näkyvät? t. utelias rtg-hoitsu

Vierailija
4/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole selän magneettikuvauksia tehdessäni ikinä nähnyt rintoja. Ja noita kuvauksia olen tehnyt satoja.

t. samainen rtg-hoitsu, kuin tuolla aiemmin

Vierailija
5/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kertoa mammografiaan mennessä jos ne silikonit ovat vielä paikalla...sillä siellä ne taatusti tulevat näkymään.

Selän magneettikuvauksessa silikonit eivät näy, sillä kuten tuossa jo kolleega sanoi, kuva rajataan vain selän tiettyihin nikamiin.

Terv. Eri röntgenhoitaja kuin aikaisempi

Vierailija
6/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selkänikamat puristuksissa tms? paha skolioosi mulla

Vierailija
7/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä noita puutumisoire-potilaita välillä käy magneetissa/normi-rtg -kuvissa ja sillon etitään mahdollisia välilevyn pullistumia (välilevy painaa selkäydintä/jotain hermoa). Ja se on nimenomaan niin, että nikamat puristaa, eikä niin, että nikamia puristaa joku :)

Vierailija
8/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis röntgen-kuvissahan ne silkkarit kai näkyy?

Vierailija
9/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtg-kuvassa silikonit kyllä näkyy, esim. keuhkokuvassa. Mutta ei ne näy, jos kuvataan esim. lannerankaa. Ja periaatteessa rintaranka-kuvissakaan niiden ei pitäisi näkyä, jos kuvattava alue on rajattu oikein.

Vierailija
10/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus tietenkin ne laittanut lääkäri ja muu hoitohenkilökunta. Joten eikö se ole ihan sama asia kuin että nyt uusi lääkäri ja pari hoitohenkilökuntaan kuuluvaa tietäisi? Työtähän se heille on, en usko että heitä jaksaa silikonisi yhtään kiinnostaa.

Vierailija
11/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääkäri jonka sen kuvauksen on määrännyt niin katso että se on sinun tämän hetkiselle terveydelle tärkeä asia? Mitäs sitten jos kärsitkin myöhemmin vaikeista selkävaivoista vain sen takia ettet halua silikonisi näkyvän jossain kuvassa? Minusta on hieman hassua myös pimittää asiaa omista sairaukertomuksista koska jos joudut esim. auto-onnettomuuteen ja miestäsi ei saada kiinni niin silloin sinua hoitava henkilökunta ei niistä tiedä. Silläkin saattaa olla vaikutusta.

Toisaalta miksi murehtia kaikkea sitä mikä saattaisi tapahtua, paitsi että sillä voi olla suurikin ero sitten jos jotain tapahtuisi.

Sanoisin että pois turha arkuus, kerro asiasta lääkärillesi ja mene ihmeessä siihen kuvaan!

Vierailija
12/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä ei tiedä miestäni lukuun ottamatta kukaan enkä halua että saakaan tietääainakaan mun lääkäri (jolle oon puhunu lähes kaikki muut henk.koht asiani..) Tää silikoniasia on niin arka mulle, en haluu et leimaudun.. Imetys jätti arpiset lätkät jotka söi ennestäänkin huonoa itsetuntoa niin et nää hankin, ei mitkään isot eikä kukaan oo huomannu, toppasin liivejä ennen.

Ne on hei lääkäreitä, ei niitä voisi vähempää kiinnostaa onko sulla kuppi a,b vai c mutta jos salaat asiaa vaitiolovelvolliselta hoitohenkilökunnalta häpeän takia, niin silikonit ei ole ratkaisseet sun itsetunto-ongelmaa mihinkään. Ne on vaan siirtäneet päivää jolloin sun on pakko käsitellä ongelmiasi ( ja villi veikkaus, puutumisoireet jos niille ei löydy fysiologista syytä voi hyvin olla henkistä oireilua; mikä trauma sulla nyt sitten onkaan käsittelemättä päässäsi)

Vierailija
13/14 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienellä paikkakunnalla leimaudut, jos omistat silikonit. Ne kun on vielä iso tabu maalaispitäjissä. Ja lääkäri ei ole ainoa joka saa tietää, vaan sitten röngenhoitajat tietää myös. Ja todnäköisesti koko pieni terveykeskus puhuu silikoneistasi. ja sitten sua katsotaan päästä varpaisiin, kun kuvat on otettu ja röntgenhoitaja tajuaa vasta kuvista et sielähän onkin silikonia. Tuntuu niin väärältä, kun ei voi luottaa oman paikkakunnan terveydenhuoltoon.

Vierailija
14/14 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vaan sitten jätä tulevaisuudessa mammografiakäyntejä väliin tuon häpeäsi takia, jooko? ja muista tosiaan kertoo siellä mammografiakuvauksessa että on silikonit.

ihan turha sun on hävetä, lääkärit ja hoitajat näkee kuule kaikenlaista, ei niitä jaksa kenenkään silikonit kiinnostaa.

juu, ja ei näy magneettikuvauksessa.

t. myös röntgenhoitaja

p.s olipa monta röntgenhoitajaa paikalla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi