Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD:n äiti vastailee hetken.

Vierailija
12.09.2009 |

Tuon "adhd:n äideistä saa yksinkertaisen kuvan"-ketjun innoittamana. =D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko sitä mieltä että lapsesi paikka on normaali luokassa? Kysyn siksi että itsellä nelosluokka ja siellä ADHD poika joka onnistuu rikkomaan koko luokan keskittymiskyvyn ja yhteishengen riehumisellaan. Ja minua säälittää myös tämä poika, koska en voi uskoa että hänellekään on paras paikka istua luokassa jossa vaaditaan juuri sitä mikä on hänelle vaikeinta; paikalla olemista ja hiljaisuutta. Eli luuletko itse että lapsellasi on/olisi parempi olla normaali luokassa? Entä onko se mielestäsi oikeudenmukaista muita lapsia kohtaan? Kysyisin myös miten itse suhtautuisit (parin-kolmen vuoden päästä) siihen että lapsesi keräisi niitä huomautuksia koko ajan, mitkä johtaa jälki-istuntoihin, koska ei tottele eikä pysy paikoillaan, eli pitäisikö sinun mielestäsi opettajalla olla "eri" säännöt sinun lapsesi kohdalla?

En kysy näitä ollaakseni ilkeä, vaan ihan oikeasti sen takia että haluaisin tietää miten adhd lapsen vanhemmat ajattelee koulusta ja onko teidän mielestä tämä nykyinen käytäntö parasta lapselle?

Ja siksipa kerjämällä kerjäsin lapselleni pienryhmäpaikan. Vaikeaa se kyllä oli, koska lapsen tiedolliset ja taidolliset valmiudet ovat opikein hyvät. Niitä painotetaan liikaa, minun mielestäni. Paikallaan pysymättömän ja impulssiherkän adhd:n paikka EI ole 25 lapsen luokassa ei muiden takia eikä myöskään lapsen itsensä takia: lapsen itsetunto romuttuu, kun vaikka miten yrittää, niin ikinä ei kelpaa.

ap

Vierailija
22/24 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tyttö, onko jotain 'tytöjen adhd' -erikoispiirteitä havaittavissa - niistä kuulee puhuttavan, en tiedä kuinka pitävät paikkansa?

t. eräs joka epäilee itsellään lapsena olleen runsas joukko noita ja katselee nyt esikoistytärtään miettien

Millaisia ovat tyttöjen erityispiirteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun liittyvästä aiheesta, ja olen itse asiassa aivan varma siitä että olet tehnyt lapsesi kannalta parhaan mahdollisen päätöksen kun olet vaatinut sitä pienryhmäpaikkaa. Kuten totesit, kukaan ei voita mitään sillä että adhd lapsi sijoitetaan suureen ryhmään! Hyvää alkanutta syksyä teille!

Vierailija
24/24 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun liittyvästä aiheesta, ja olen itse asiassa aivan varma siitä että olet tehnyt lapsesi kannalta parhaan mahdollisen päätöksen kun olet vaatinut sitä pienryhmäpaikkaa. Kuten totesit, kukaan ei voita mitään sillä että adhd lapsi sijoitetaan suureen ryhmään! Hyvää alkanutta syksyä teille!

Saanko vielä kysyä... miten lapsi on päässyt noin pitkälle? Laittavatko vanhemmat vastaan (tuen tarpeesta siis) vai miksi lapsi ei saa tarvitsemaansa tukea?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme