Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssa ja sokeriarvot, miten vaikutusta?

Vierailija
12.09.2009 |

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa alkanut tuleen sokerit läpi pissaan n. viikolla 27, siten että jos olen syönyt aamupalaa ja menen neuvolaan, plussia kahdesta neljään,. jos en syö mitään, ei ole sokeria. Sokerirasitustestit kerran tehty joka kerta joskus 26 viikolla ja olleet normaalit. Kovasti olen aina lihonnut lähes 20 kiloa per raskaus ja vauvat olleet vähän yli nelikiloisia ja n. 54-senttisiä (itse olen 160cm).

No tulipahan pitkä johdanto, mutta siis ekassa raskaudessa sain sokerimittarin varalta pariks viikoks, sit en enää mitannut, kun oli aina hyvät arvot, vaikka neljät plussat pissassa jatkui. Toisessa ei edes tarjottu neljän plussan pissoista huolimatta.

No nyt sitten oli nyt rv 34 pissassa eka kertaa tässä raskaudessa täydet nejlä plussaa ja sain mittarin kotiin. Tänään ollut kuumetta vähän 37.5 ja nuhaa ja yskää ja eka kertaa mennyt sokerit yli niin että vaikka paasto oli normaali aamulla 4.2, tunnin jälkeen sokerit oli 9.8. ja kahden tunnin jälkeen vielä 8.7. (raja-arvo tunnin jälkeen 7.8).

Kuinkahan paljon flunssa voi vaikuttaa, vai näinkö mulle nyt iski raskausdiabetes? Olen kyllä ollut tosi janoinen ja joutunut käymään kolmekin ekrtaa yöllä vessassa ja tosi väsynyt pitkin päivää...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssat sun muut tulehdukset nostaa verensokeria.

Vierailija
2/2 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerit, kun sairastin sitkeää kurkkutulehdusta. Jos tulehdusta olisi vielä antibiooteista huolimatta ollut, olisivat sokerit kuulemma olleet korkealla. Minulla ei siis ole diabetestä ja normaalisti melko alhaiset sokeriarvot, selvästi ihannearvojen rajoissa. Kun eivät olleet, niin asia tulkittiin niin, että antibiootit olivat tehoamassa. Flunssa voinee vaikuttaa samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla