Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana, hiljattain eronnut mies. Uskaltaisko touhuta ilman kumia..?

Vierailija
12.09.2009 |

tapasin kesällä ihanan, talvella eronneen miehen. Ollaan nyt 2-3 kk tapailtu harvakseltaa ja nyt alkais olla sänkytohinat ajankohtaisia. Itse olen aina suhteen alussa ollut varovainen tautien suhteen. Mitä mieltä olette, av-raatilaiset?

Vaaditteko aina uuden kumppanin kanssa "puhtaan paperit"? :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin kesällä ihanan, talvella eronneen miehen. Ollaan nyt 2-3 kk tapailtu harvakseltaa ja nyt alkais olla sänkytohinat ajankohtaisia. Itse olen aina suhteen alussa ollut varovainen tautien suhteen. Mitä mieltä olette, av-raatilaiset? Vaaditteko aina uuden kumppanin kanssa "puhtaan paperit"? :)

vielä tähänkin maailman aikaan!

Juu tule kysymään Vauva palstalta kun et tollasia asioita osaa itse arvioida.

Kuule sulle ihan paras neuvo, älä ala touhuihin ollenkaan.usko mua.

Vierailija
2/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tähänkin maailman aikaan!

Juu tule kysymään Vauva palstalta kun et tollasia asioita osaa itse arvioida.

Kuule sulle ihan paras neuvo, älä ala touhuihin ollenkaan.usko mua.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin kesällä ihanan, talvella eronneen miehen. Ollaan nyt 2-3 kk tapailtu harvakseltaa ja nyt alkais olla sänkytohinat ajankohtaisia. Itse olen aina suhteen alussa ollut varovainen tautien suhteen. Mitä mieltä olette, av-raatilaiset? Vaaditteko aina uuden kumppanin kanssa "puhtaan paperit"? :)

Vierailija
4/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanuus tai talvinen avioero ei suojaa seksitaudeilta tai raskaudelta.

Vierailija
5/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon sukupuolitauteja liikenteessä

Vierailija
6/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon sukupuolitauteja liikenteessä

Joo ja siis kuten aloituksessa kirjoitin, olen sinkkuvuosieni aikana ollut aina kumin kannalla, ehdottomasti! Kumppanit ovat olleet satunnaisia - ihmisiä joista en ole tiennyt mitään.

Mutta jos mies on talvella eronnut, eikä ole omien sanojensa mukaan seksiä harrastanut, onko syytä olla epäluuloinen...

Niin, onhan ex-vaimossa voinut olla vaikka syrjähypyn seurauksena tauti, onhan se mahdollista... äh, sanokaa nyt vaan, ootteko aina käyneet itse ja mies kanssa testeissä, ennen kuin olette harrastaneet suojaamatonta seksiä?

Raskaudesta; mä en voi sitten enää tulla raskaaksi, siitä ei siis pidä huolestua :)

-ap-

Vierailija
7/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronsa jälkeen talvesta kesään? Kysy siltä, et onko se harrastanut ilman kumia? Mutta silti kyllä suosittelen kumia ainakin niin kauan et suhteenne on jo vakavalla pohjalla.

Vierailija
8/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kumia. Mies omien sanojen mukaan ei oo sekstannut.. entäs se ex-vaimo?? Miehellähän voi piilevänä olla mikä tahansa tauti.

Mä en käsitä miten nykypäivänä joku voi tuntemattomien kanssa sekstailla ilman suojaa. Jos se vakavaksi menee niin menkää testeihin ja sen jälkeen kumit veks.

Vierailija
9/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikuiseksi kasvettua vaatinut kaikilta miehiltäni (kaksi kappaletta) testit ennen kuin olen suostunut seksiin ilman kumia. Ja mennyt tietysti itsekin.

Vierailija
10/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni siskoa kun patistelin samaan, kun "vaihtoi miestä", niin tk:ssapa sanottiinkin, että ei sulta mitään testejä oteta, kun ovat niin kalliita ja kun hänellä ei ollut mitään oireita.. Minusta hieman vastuutonta toimintaa terveydenhuollolta tuollainen. Useat sukupuolitaudit kuitenkin voivat olla täysin oireettomia.

Vierailija
11/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. nro 3#

Vierailija
12/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mulle hyvä syy MIKSI pitäisi olla suojaamatonta?

Vierailija
13/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken.mitä se mies satuilee... just joo. Kokeile ja tuu kertomaa muutaman kuukauden kuluttua, kuinka kävi...

Vierailija
14/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina paljaalteen menny sänkyyn;D mitään tauteja ei ole.

Hei ap, elämässä pitää ottaa riskejä, GO FOR IT!

Vierailija
15/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että jos noista asioista ei pysty miehen kanssa luotettavasti puhumaan, niin sit ei.

Kaikki miehet ei kuitenkaan ole mitään "käveleviä" tautipesäkkeitä, joten vähän erikoiselta tuntuu näiden joidenkin vastaukset. Ehkä mä vaan olen elänyt jossain pumpulimaailmassa, kun en ole koskaan törmännyt yhteenkään sukupuolitautiin, toisaalta miehiäkin on niin vähän, että ehkä sekin vaikuttaa.

Vierailija
16/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäs on tämän alla olevan "viisaan" neuvo - vai samallako todella imbesillillä tavalla kasvatat lapsiasi!

vielä tähänkin maailman aikaan! Juu tule kysymään Vauva palstalta kun et tollasia asioita osaa itse arvioida. Kuule sulle ihan paras neuvo, älä ala touhuihin ollenkaan.usko mua.

Vierailija
17/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että kysymys on vaikea. Haluaisi vain uskoa, että itse on puhdas ja niin myös kumppani.

Mutta kun tilanne ei aina vain ole niin.

Eikä kyse edes ole siitä, minkä ikäisiä kukin on ja onko ollut yksi-kaksi tai useampi partneri.

Sp-taudit kun tarttuvat myös muutenkin kuin yhdynnässä - suuseksi on yhtä taattu tapa sada ja levittää tauteja eivätkä kaikki edes oireile.

Minä menin testeihin, mies ei, elimme kumein toista vuotta eikä kukaan oireillut millään lailla (tosin mies ei edes pitänyt suuseksistä, joten siitä ei tullut pulmia). Sitten jätimme kumit, kun suhde oli vakiintunut ja hups - tulihan se herpes sieltä puhkeamaan päivänä eräänä kauniina.

Harmittaa, sillä jos testit olisi tehty molemmin puolin, olisin/olisimme voineet ottaa sen miehellä oireettomana pitkään muhineen herpeksenkin mietintään - nyt ei tilanne sinällään ole ollut ongelmallinen, kun yhä olemme yhdessä, eikä kumpikaan (toivottavasti) levitä tautiaan muille.

Menkää siis kumpikin testeihin.

Vierailija
18/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että jos noista asioista ei pysty miehen kanssa luotettavasti puhumaan, niin sit ei.

Kaikki miehet ei kuitenkaan ole mitään "käveleviä" tautipesäkkeitä, joten vähän erikoiselta tuntuu näiden joidenkin vastaukset. Ehkä mä vaan olen elänyt jossain pumpulimaailmassa, kun en ole koskaan törmännyt yhteenkään sukupuolitautiin, toisaalta miehiäkin on niin vähän, että ehkä sekin vaikuttaa.

Näistä vastauksista kun saa sen kuvan, että joka toisella luultavasti on joku tauti...

Jos ihminen on ollut liki 20 avioliitossa ja eron jälkeen ei ole omien sanojensa mukaan seksiä harrastanut, niin onko todennäköistä tai luultavaa, että ihmisellä on sp-tauti?

Tietysti voi olla... mutta onko se todennäköistä?

Jos riskit haluaa minimoida, niin sitten testeihin tietysti.

Vierailija
19/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taudit diagnosoidaan vaan oireellisina. Ja teidän pitäisi testata kymmenkunta erillistä tautia. Ei taatusti kuulu tk-palveluihin, eli yksityiseltä voit saada maksua vastaan.

Sitten sun vaan täytyy päättää, mitkä taudit haluat testauttaa, HIV? (uusintatesti 3kk:n päästä), kuppa?...

Vierailija
20/35 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä puolelta varmaan saa testin jos on valmis maksamaan, mutta eipä sekään paljoa auta, sillä syy miksi kunnallisella puolella ei testata on ihan järkevä.

Jos ei ole oireita, herpestä voi testata vain etsimällä verestä herpeksen vasta-aineita, mutta tulos kertoo vain että niitä on. Testillä ei saada selville onko sinulla huuliherpes (sekin voi tarttua alapäähän ja alapään herpes yläpäähän) vai alapään herpes, ja huuliherpes on jopa noin 90% suomalaisista. Suurimmalla osalla piilevänä ja oireettomana mutta kuitenkin.

Herpekseen ei myöskään ole parantavaa hoitoa, vain kalliita hieman oireita lieventäviä lääkkeitä. Jos toiselta herpes paljastuisi, niin olisitteko kumin kanssa lopun ikäänne?

Herpes voi tarttua silti vaikka käyttää kumia, sillä herpestä voi olla alueella jota kondomi ei peitä, takapuolessa, peräaukon ympärillä, kiveksissä. Herpes voi tarttua myös silloin kuin oireita ei ole, vaikka usein muuta väitetäänkin. Virus on vain jostain syystä aktivoitunut, mutta ei ole oireita aiheuttanut ja tarttuu.

Herpeksen voi saada siis ihan vain suuseksistäkin, tai toista suutelemalla. Tai itse voi siirtää herpeksen toiseen kohtaan kropassaan koskemalla sormin herpesaluetta ja sitten jotain muuta aluetta.

uskon, että kysymys on vaikea. Haluaisi vain uskoa, että itse on puhdas ja niin myös kumppani.

Mutta kun tilanne ei aina vain ole niin.

Eikä kyse edes ole siitä, minkä ikäisiä kukin on ja onko ollut yksi-kaksi tai useampi partneri.

Sp-taudit kun tarttuvat myös muutenkin kuin yhdynnässä - suuseksi on yhtä taattu tapa sada ja levittää tauteja eivätkä kaikki edes oireile.

Minä menin testeihin, mies ei, elimme kumein toista vuotta eikä kukaan oireillut millään lailla (tosin mies ei edes pitänyt suuseksistä, joten siitä ei tullut pulmia). Sitten jätimme kumit, kun suhde oli vakiintunut ja hups - tulihan se herpes sieltä puhkeamaan päivänä eräänä kauniina.

Harmittaa, sillä jos testit olisi tehty molemmin puolin, olisin/olisimme voineet ottaa sen miehellä oireettomana pitkään muhineen herpeksenkin mietintään - nyt ei tilanne sinällään ole ollut ongelmallinen, kun yhä olemme yhdessä, eikä kumpikaan (toivottavasti) levitä tautiaan muille.

Menkää siis kumpikin testeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi