Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siisonko yksi tyylilyylimamma jättäny koulunsa käymättä?

Vierailija
11.09.2009 |

Kun se kirjoittelee edelleen käyvänsä koulua? Siis WTF? Olettaisi, että tuon ikäinen jo suorittaisi opintoja joko AMK:ssa tai yliopistolla eikä enää koulunpenkkejä kuluttaisi. Sitä se sitten teettää, kun saa lapsia monta kappaletta! Jää se koulukin nuorena käymättä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sinä :D?

Jotkut opiskelevat ja tekevät uraa kolmekymppiseksi, jotkut tekevät lapsia välillä ja jatkaa opintoja/uranluontia myöhemmin.

Kumpi luulet, että kuolinvuoteella vituttaa enemmän, se ettei ehtinyt opiskella/olla töissä pidempään vai se, ettei ehtinyt nauttia lapsista ja perhe-elämästä pidempään?

Vierailija
2/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylioppilaaksi 65-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylioppilaaksi 65-vuotiaana

onko se pakko tehdä kaksikymppisenä samaan putkeen peruskoulun jne. jälkeen?

Vierailija
4/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap tarkoittaa varmaan ihmistä, joka puhuu "koulusta", vaikka onkin opiskelijana yliopistolla tai ammattikorkeakoulussa. Koulua käydään peruskoulun ajan ja sen jälkeen sitten ollaan niitä opiskelijoita! Ihan sama missä järjestyksessä sen elämässään tekee! Yliopisto tai AMK tahi muu ei ole enää KOULU!

UGH!

Vierailija
5/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvat edeleen käyvänsä koulua, vaikka ovat yliopistossa tai amk:ssa. Olen sitä jo vuosia ihmetellyt. Taitaa olla yleinen tapa ainakin naisilla. Jos en tunne ihmistä, joka puhuu käyvänsä koulua, niin siinä tulee väistämättä ihmetelleeksi, missä tämä oikein niitä opintoja suorittaa.

Vierailija
6/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostuksen puutetta! Jos ollaan koulusta valmistuttu, niin mitään kovin arvostettua hommaa ei sillä koulun koulutuksella nykypäivänä saa!

Koulusta valmistunut maisteri :D! Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
7/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan kivoja hommia moni on saanut. Ja kaikki puhuvat koulusta.

Vain jotkut hienopersefuksit joskus erehtyvät puhumaan jostain muusta. Rakennuskompleksiin voidaan viitata yliopistonakin, mutta kun mennään luennoille, mennään kouluun.

arvostuksen puutetta! Jos ollaan koulusta valmistuttu, niin mitään kovin arvostettua hommaa ei sillä koulun koulutuksella nykypäivänä saa!

Koulusta valmistunut maisteri :D! Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
8/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten se ap:n mielestä pitäisi arkikielessä ilmaista?

"Huomenna suoritan opintojani ammattikorkeakoulussa kolmeen asti" (vrt. huomenna minulla on koulua kolmeen asti).

Tai "perjantaina minun on mentävä ammattikorkeakoululle, koska teemme ryhmätyötä" (vrt. perjantaina minun on mentävä koululle, koska...)

tai "Keskiviikkona minun opintoni ammattikorkeakoululla kestävät aamukahdeksasta kuuteen" (vrt. keskiviikkona minulla on pitkä koulupäivä).

MITÄ VÄLIÄ vaikka puhuisikin pelkästä koulusta?

Vierailija
9/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin menen yliopistolle tekemään ryhmätöitä, luennoille, syömään yms. Voi vaikka sitten sanoa, että:

"Opiskelen huomenna kolmeen."

"Mulla on opintoja huomenna kolmeen."

"Teen ryhmätöitä amk:lla huomenna kolmeen."

terv. tuleva maisteri, ei ap

Vierailija
10/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu, ja yliopistotkin ovat korkeaKOULUja, joten kyllä ne kouluja kaikki ovat. Lapsellista itsensä korostamista se, ettei sitä kouluksi saisi sanoa.

t. korkeaKOULUtutkinnon suorittanut maisteri

Vierailija
11/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin menen yliopistolle tekemään ryhmätöitä, luennoille, syömään yms. Voi vaikka sitten sanoa, että:

Minun koulupäiväni koostuu lähiopetuksesta ja laboraatioista, joskus luennoistakin. Ne on helppo yleistää nimenomaan KOULUKSI. Jos sanon opiskelevani huomenna kolmeen, se ei kerro missä aion opiskella. "Koulupäivä" kuvaa sitä, että olen opiskelemassa siellä koululla.

Minusta on vain keinotekoista itsensä tärkeäksi tekemistä puhua joka lauseessa että opiskelee nimenomaan ammattikorkeakoulussa, sen sijaan että puhuisi koulusta. Iästäni (30v) voi jo päätellä että kyse tuskin on peruskoulusta. Eikä minua hirveästi hetkauta vaikka joku luulisi minun opiskelevan ammattikoulussa.

Vierailija
12/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hienostelua vetää hernettä nenuun, jos tuleva maisteri tai amk-opiskelija puhuu oppilaitoksestaan kouluna ihan arkijuttelussa ;)

Toki jokainen varmaankin sitten vähän virallisemmissa yhteyksissä ja ei niin tuttujen ihmisten puhuu selkeämmin yliopistosta, tiedekunnastaan jne.

Vierailija
13/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän esimerkiksi "huomenna minulla on koulua kolmeen asti" ja "opiskelen huomenna kolmeen" ole ollenkaan sama asia. Ensimmäinen kertoo, että henkilö on koululla kolmeen, toinen kertoo, että henkilö on joko valmistumassa huomenna kolmelta tai hän pätkäopiskelee (ja käy esimerkiksi kolmelta ilmoittautumassa opiskelijan sijasta työttömäksi työnhakijaksi) tai vähintäänkin niin, että hän suorittaa opintojaan huomenna vain kolmeen. Jos taas on koulua kolmeen, niin se voi tarkoittaa (ja yleensä tarkoittaakin), että henkilön seuraavan päivän opinnot ovat paikkaan sidottuja kello kolmeen asti ja loput päivän opinnoistaan voi suorittaa vapaavalintaiseen aikaan ja esimerkiksi kotona.

AMK sitäpaitsi on nimensäkin puolesta koulu, samoin monet yliopistotkin olivat vielä lähimenneisyydessä. Omat vanhat lukiokaverit ovat levinneet ympäri Suomea erilaisiin yliopistoihin ja amk:hin ja ihan kaikki puhuvat edelleen koulusta. Samoin eri puolilta Suomea olevat opiskelukaverini. Kenenkään en ole ikinä kuullut opiskelevan huomenna kolmeen, eikä kenenkään opinnot tai yliopiston syyslukukausi ole alkanut syyskuun alussa, vaan kaikki puhuvat koulun alusta jne.

Vierailija
14/14 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet Kauppakorkeakoulussa, puhutko opinahjostasi tyyliin: "Tänään mun täytyy olla korkeakoululla neljään saakka." Tai "Nähdään korkeakoululla 11.30!" Ettei olisi hieman tärkeilevän kuuloista? Ja joo, voi sanoa että Kauppiksella tms. mutta käytännössä kyllä lähes kaikki puhuvat siloin tällöin vain KOULUSTA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän