Sossuunko? ov
Kela hylkäsi meidän as-tukihakemuksen, syynä se, että mulle maksetaan kuulemma työmarkkinatukea(ei todellakaan ole maksettu). Ilmottauduin sitten työttömäksi ja odotan 5 kuukautta, että saan sitä.Kysyin sitten Kelalta että miten pärjäämme 5 kk, vastaus oli vain, että näin se laki menee.
Eli ts:Pitää hakea kaikkia mahdollisia tukia, ja jos ei hae,ei makseta siltikään. Tympii.
Kommentit (9)
tuloistanne vajaaksi. Tuo että työmarkkinatukea saisi, ei kumoa asumistuen saantia.
Meillä sekä mies, että minä saadaan tällä hetkellä työmarkkinatukea ja ollaan koko ajan saatu asumistukea!
Hae toimeentulotukea sossusta, perivät sitten Kelalta samalta ajalta työmarkkinatuet ja asumistuet, jos niitä tulette ko.ajalta saamaan eli sossu tavallaan lainaa teille rahaa siksi aikaa, kunnes saatte ensisijaisia etuuksia.
tuloraja ylittyy sen olemattoman työmarkkinatuen takia. Ilman sitä saisimme liki täyden as-tuen. Eihän tässä ole mitään järkeä. ap
ollut pätkätöissä ja odottanut työpaikkaa koko ajan. Tosin kun sitä työtä ei ole löytynyt(siis vakituista) ap
ja jos tuloraja ylittyy, niin se ylittyy.
samalla myös asumistuen osalta.Eli jos oikeasti saisin tm-tukea, emme saa mitään as- tukea, mutta KUN EN SAA tm-tukea viiteen kuukauteen. ap
On sekavaa minunkin mielestäni.....;(
itse menisin sossuun. ota kaikki mahdolliset kelan päätökset mukaan, sekä tietty laskut. sossukaan ei hyväksy menoihin kaikkia laskuja ja vaikka ette olisi naimisissa kumppanisi kanssa, niin jostain syystä avopuolisot katsotaan elatusvelvollisiksi sossussa ja kelassa.