saako lapsen isä laittaa ilman lupaani lapsen kuvia
facebook-sivuilleen? on laittanut ilman lupaani, vaik mulla yksinhuoltajuus (oon ollu lapsen kans kaksin alusta asti)
Mitä teen?
Kommentit (19)
Siis onko lapsen isällä myös huoltajuus. Usein näin on, joten silloin ainakin on oikeus laittaa. Minun lapsen isällä ei ole huoltajuutta, mutta kyllä silti saisi laittaa meidän yhteisen lapsemme kuvia facebookiin niin paljon kuin haluaa.
hällä on täydet oikeudet niihin ja saa laittaa vaikka iltapäivälehteen jos haluaa. Sori.
Vaan kuvassa esiintyvältä henkilöltä on oltava suostumus, jos kyseessä on alaikäinen niin sitten huoltajan suostumus.
jos lapsen isä haluaa laittaa omasta lapsestaan kuvan facebookkiin. Mistä tiedät, että ihan kaikki oudotkin ihmiset tämän isän kuvia pääsevät katsomaan? Et sä voi sitä noin vaan päätellä itseksesi.
tiedätkö että aika monet näkee sen lapsesi ihan livenäkin. Ei nyt kannata ruveta hysterisoimaan!
Esimerkiksi julkisella paikalla ottamiaan kuvia saa julkaista kuka tahansa valokuvaaja riippumatta siitä, keitä kuvissa on. Lupia ei tarvise kysellä. Menemällä julkiselle paikalle ottaa aina riskin, että tulee kuvatuksi. Tähänhän paparazzienkin työ perustuu.
Jos ap menisi asiastaan oikeuteen, häviö olisi todennäköinen. Valokuvaajalla on oikeus julkistaa ottamansa kuvat ja kun hän vielä on kuvatun isä ja todennäköisesti myös huoltaja, hän saanee päättää kuvista.
Mikä kuvissa ap:ta niin riepoo? Onko lapsi vähissä pukeissa vai äitipuolensa sylissä?
siis isä ei saa omista lapsestaan kuvia laittaa?? haloo!
meillä sama juttu, paitsi että kielsin etukäteen ja kerroin sen sata perustelua asiaan. Siitä huolimatta löysin lapseni kuvia uuden vaimonsa profiilista.
Mä lähden siitä, että koska olen lapsen huoltaja, mulla on oikeus ja velvollisuus puolustaa lastani niin kauan kunnes hän on itse kykenevä asioistaan päättämään. Vai onko se niin, että kuka tahansa saa sen oikeuden talloa "kun olen niin katkera exä".
Ja kyllä, katson, että internet on paikka jolta haluan lastani suojella vielä pitkään.
facebook-sivuilleen? on laittanut ilman lupaani, vaik mulla yksinhuoltajuus (oon ollu lapsen kans kaksin alusta asti) Mitä teen?
julkisella paikalla otettuja kuvia saa kuvaaja julkaista missä vaan (kunhan asiayhteys tai esim. kuvateksti ei ole loukkaava tai vääristelevä). En tiedä miten tulkitaan esim. uimarannalla alasti polskivan lapsen tapauksessa: voisiko näitä vetää oikeuteen ja vedota alaikäisen suojeluun. Mutta jos isällä on siellä tavallisia hänen itse ottamiaan kuvia lapsista, en näe millä pykälällä ne voisi kieltää. En minäkään halua lasteni kuvia julkiseen jakeluun, etenkään nimien kera, mutta ymmärrän että en voi sitä estää lakiin vedoten vaan linja on sovittava yhdessä miehen kanssa.
hällä on täydet oikeudet niihin ja saa laittaa vaikka iltapäivälehteen jos haluaa. Sori.
vitun pelle hei cmoon ! ei tolllast.
änna vaan olla kuviii se on ihan norm...
niiku 2000 lukuuu heij. yritetää me kääkätki pysyyy beesis
joku sun kaveri laittaa sun kuvia omille sivuilleen, esimerkiksi juhlissa otettuja? Sama tilanne. Ei kai moraalisesti saisi, mutta en tiedä onko laissa kiellettyä.
Kerro ettet haluaisi lapsen kuvia sivuille ja selitä miksi.
äidit kuvittelevat omistavansa lapset. Oli sitten yksinhuoltajuus tai ei.
Lapset ovat isänsä lapsia, ja minusta olisit aivan hirveä äiti, jos vaatisit isää poistamaan omien lastensa kuvat vain siksi, että sinulta ei ole lupaa pyydetty.
voi ilmoittaa luvattomasta kuvasta, niinkuin täällä av:llakin voi ilmoittaa valvojalle törkeästä viestistä..
profiili yleisessä jaossa vai suppean ystäväpiirin osana??
profiili yleisessä jaossa vai suppean ystäväpiirin osana??
pääsy profiiliin tai lasten kuvat pois.
oman lapsen kuvia nettiin, osoittaa mielestäni huonoa arvostelukykyä isältä.