Olisipa subjektiivinen oikeus työpaikkaan!
Vähät mä tuosta päivähoito-oikeudesta. Paljon tärkeämpää olisi, että jokainen töihin haluava saisi työpaikan, josta maksetaan lisäksi semmosta palkkaa, että sillä voi elää. Eli mitkään osa-aika tai pätkätyöt eivät kelpaa.
Kommentit (6)
Siitä tulisi kamalaa pakkopullaa ja kukaan ei loppujen lopuksi olisi tyytyväinen.
Onhan nämä valtion yms. viratkin olleet ns. suojatyöpaikkoja. Kun sen viran on kerran saanut, niin siinä pysytään eläkeikään asti (näin ainakin ennen).
Musta on ainakin kiva, että saa itse valita omien mieltymystensä mukaan mitä haluaa tehdä. Itsellä pitää kuitenkin olla lisäksi vaihtoehtoja, jos joku juttu ei onnistukaan, niin on suunnitelma B ja C.
Osa-aikatyönkin voi nähdä mahdollisuutena. Kun vapaa-aikaa jää töiden ohella mukavasti, ehtii siinä sivussa vaikka opiskella, harrastaa, nauttia elämästä jne. paljon enemmän kuin virka-aikaan 8-16 työssäolevat.
Jutustasi tulee mieleen, että et saa töitä, koska olet liian vaativa. Monesaa työpaikassa on myös mahdollisuus edetä uralla (myös niistä osa-aikatöistä), mutta jostain pitää aloittaa.
Mutta ihan oikeasti, onko työttömyys sitten niin tavoiteltava asia yhteiskunnassa? Alati lisääntyvä todella pienituloisten lauma, joista voi tulla joku päivä vaara paremmin toimeentuleville.
taitoihin ja koulutustasoon liittyvää.
..Jutustasi tulee mieleen, että et saa töitä, koska olet liian vaativa.
ja vähemmän lahjakkaille. Minun mielestäni. Kun kerran sivistysvaltiossa eletään pitäisi ihmisarvoinen elämä olla kaikkien ulottuvilla.
taitoihin ja koulutustasoon liittyvää.
..Jutustasi tulee mieleen, että et saa töitä, koska olet liian vaativa.
t. 3
3 Suomessa ei edes kokeiltu kommunismia. Mutta ihan oikeasti, onko työttömyys sitten niin tavoiteltava asia yhteiskunnassa? Alati lisääntyvä todella pienituloisten lauma, joista voi tulla joku päivä vaara paremmin toimeentuleville.