Haluaisin sisustaa silleen "Gant"-tyylisesti (Long Island / New York tms.), mutta
ei tiedä jaksaisko alkaa uusimaan / uudistamaan koko sisustusta...
Nyt meillä silleen suht' modernia/ajatonta. Ja sellainen käy paremmin meidän talon/asunnon henkeen.
Mutta jotenkin kaipaa vähän uudistusta ja selkeää kodikkuutta.
Ongelma on se, että GANTin (ja Lexingtonin) tuotteet on niin KALLIITA ettei mulla ole niihin oikein varaa... eikä mihinkään hienoihin huonekaluihin.
Muutamia GANTin tyynyjä meillä on.
Muuten on varaa lähinnä IKEAan.
Miten saisin tuollaista tyyliä edullisesti ja helpohkosti?
Kommentit (10)
raikkaissa ja hyvissä väreissä Gantin ja Lexintonin tapaan, U.S. Polo merkkisenä. Ja hinta ei läheskään niin mieletön. Gantin laatu ei ole niin hääppönen, itselläni on niiden torkkupeittoja, tyynyjä ja lakanat. Osta Hemtexin Living Percale lakanat, ja nauti elämästä, tulee makuuhuone kerralla tyylikkääksi, ja kannattaa seurata niiden tarjouksia.
joskus olen tuota u.s.poloa katsellutkin. Jotenkin en vaan ole osannut yleensä ostaa Hemtexistä mitään.
Ei meillä juuri paljon ole maalattavia huonekaluja, kun ovat Ikean lastulevyjä kaikki :).
Minkä väriset ja tyyppiset sohvat ois hyvät? Jotkut edulliset (Ikea taas?) Nyt meillä HT Collectionin Base, l.valk., mutta oon kyllästynyt ja se on vanha ja pitäisi vaihtaa.
En halua mitään kauhean romanttista kuitenkaan, vaan raikasta ja selkeää ja siistiä. Eli vähän vähemmillä tyynypinoilla ja tekstiilimäärillä pitäisi pärjätä, kun niissä stailauskuvissa...
ap
Casa Stockmann -merkillä, (ja Villa Stockmann), mutta ne ei ole mielestäni olleet kauhean laadukkaita, etenkään tuo Villa.
No, nehän onkin stockan omaa tuontia...
ap
Itse olen löytänyt tuotteita sieltä täältä. Muutamassa nettikaupassa myydään ihania maalaisromanttisia tuotteita. Sitten olen ostanut ihan noita merkkituotteitakin esim Stockalta hulluilta päiviltä ja alennuksista.
Prismasta löysin ihanat beiget huovat, joissa valkoisia tähtiä ja beige/valkoraidallisia tyynyjä. Huutonetistä ostin jonkun itsetekemiä tähtityynyjä, olivat tosi kauniita.
Niin ja Hemtexiltä olen myös jotakin ostanut, mutta olen vähän toistamieltä tuotteiden laadukkuudesta.
Vähän sieltä täältä on tavaraa tarttunut käteen. Myös sieltä Ikeasta. Mm Hemnesin valkoinen peili on kaunis ja sopii kuin nakutettu tähän tyyliin.
Mä en alkaisi uusimaan mitään niin kalliita ja toivottavasti pitkäikäisiä hankintoja kuten sohva. Uusi pääasiassa tekstiilit.
Jos teillä on perinteiseen suomalaiseen tyyliin maalattu seinät maalarinvalkoisella, niin sitä sävyä kannattaa vaihtaa lämpimämpään sävyyn.
Samoin lamppujen varjostimia voi myös vaihtaa.
Hemtexistä mulle on jäänyt huono hinta-laatumielikuva. Ostin lastensänkyyn peruspuuvillalakanoita ja ne kutistuivat ihan mahdottomasti. Samoin kangas venyi nopeasti käytössä. Hinta ei ollut häävi, mutta laatu sitäkin huonompi.
miksi kukaan haluaa sisustaa kotinsa yhdysvaltain lippuun...
Mutta hankalaa se ei liene sillä tätä gant-kopiota tulee vastaan vähän joka kaupassa nykyään.
saa sellasia tähtityynyjä. Voithan sä kirjoa johonkin Tarjoustalosta ostettuun tyynyyn kissankokoisin kirjaimin GANT niin johan tyyli paranee : )
vähän korneja?
Kyse kun ei ole vaan siitä että haluaisin änkeä joka paikan täyteen jotain tähteä. Tai jenkkilippuvärejä - ne jotka vähänkään tuntee tyylejä, tietävät ettei kyse ole siitä.
Kkyse on lisäksi myös "laadukkaasta" fiiliksestä, ja semmoinen ei oikein välity noista kaikista halpistuotteista, missä vaan printattu johonkin ohueen tyynyliinaan jotain tähtikuvioita...
Toisaalta joku Gantin huopaa maksaa pari sataa, että pistää vähän miettimään.
Huutiksessa on vaan jotain ihme kamaa ja outoja kuoseja myynnissä ja hirmuhintoihin.
ap
en suosittele niitä! Hintaa on laatuun nähden liikaa. Väri haalistuu ja saumat ratkeilee. Silkkilakanat säilyy paremmin, mutta niitä ei voi laittaa kuivausrumpuun.
Katso lexingtonin kotisivuilta kuvat, niin saat värimaailmaan heti vinkkiä. Sitten vain maalaamaan huonekaluja... Sitten kangaskuosit tyyliin sopiviksi - ruutua, raitaa lähinnä. Gant voi olla hankalampi ja värikkäämpi, mutta itse tykkään muutenkin lexingtonista enemmän.