Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutti 6-vuotiaalla

Vierailija
06.09.2009 |

Olen nyt vuoden verran elänyt uusioperheen onnea. Itselläni on 2 tyttöä 8 ja 10-vuotiaat. Miehelläni on 6v tyttö ja 9v poika,jotka ovat vuoroviikottain äidillään. Olen yrittänyt pitää sen periaatteen, että lapsille on yhteiset kodin pelisäännöt mutta mies saa kuitenkin yksittäisissä asioissa päättää omien lastensa kohdalla, ja minä päätän omistani. En nimittäin halua tuppautua tai astua toisen varpaille, jokaisen kasvatusmetodit kuitenkin hieman eroavat toisistaan. Eli tervettä järkeä käyttäen ollaan ja eletään. Yksi asia minua kuitenkin on ruvennut suorastaan jurppimaan. Miehen 6v tyttö ei ole vieläkään päässyt eroon tutista ja mieheni ja hänen exänsä mielestä asia on ihan ok "kyllä se sitten aikanaan jää" Herranjumala lapsihan menee kouluun jo ensi syksynä! Olen yrittänyt hienovaraisesti vihjata että tutin imemisestä saattaa aiheutua vinopurentaa ym. mutta asia on aina kuitattu olankohautuksella. Nyt en tiedä pitäisikö minun antaa vaan asian olla vai nostaako kissa pöydälle. En haluaisi kuitenkaan aiheuttaa mitään ilmiriitaa kun meillä muuten menee perheenä niin loistavasti. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan sua asias huolehtii toisen lapsen hampaista jos vanhammatkaan ei tajua kuin haitallista on tutin syöminen tossa iässä.

Harmi vaan lapsen puolesta.

Vierailija
2/2 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon ikäisen tutin syömisestä on tuloksena vinot hampaat, joita saa sitten koulussa alkaa suoristamaan raudoilla. En suosittele. Kokemusta oman lapseni osalta. Mitenkä sen tutin sais jätettyä pois? Onko lapsi turvaton vai onko se vain paha tapa? Joku palkitsemissysteemi tuossa iässä vois vielä innostaa. Esim. tarra tauluun tai jotakin hyvää, jos menee viikko ilman tuttia! Käykö lapsi päiväkodissa+ Voisivat sielläkin puhua lapselle ja isälle/äidille asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi