Miestäni ei päästetty HYKS ensiapupäivystykseen hoitoon
Hän sai influenssan jälkitautina kovan kurkkukivun, korkean kuumeen, yleiskunto laski niin, ettei pystynyt nousemaan portaita hengästymättä. Joku mieshoitaja oli sanonut hänelle, ettei ota miestäni edes jonoon! Oli vaan käskenyt kotiin. Nyt mies makaa tuolla henkihieverissä eikä suostu enää lähtemään päivystykseen, kun oli kuulemma käsketty painua kotiin.
Kommentit (76)
kunnon pelkällä vilkaisulla?! En ole ikinä nähnyt miestäni noin huonossa kunnossa. Ei jaksanut edes lasta nostaa.
Mies kielsi soittamasta ambulanssia. Sanoi, että ei kannata mennä päivystykseen, kun se hoitaja saattaisi heittää hänet ulos uudestaan.
Mitä ihmeen luonnevikaisia sinne Hyksiin oikein palkataan hoitsuiksi?!?!
Ap
Jos Meilahdessa (joka nyt tuli ensimmäisenä mieleen kuvauksesta), niin sinne ei niin vain kävellä sisään. Edes ambulanssit ei sinne automaattisesti vie, vaan heilläkin on selvät protokollat joiden mukaan toimitaan.
nyt eka ap mikä on ensiapu. Viikonloppuyönäkö sinne pitäisi ottaa joku aikuinen joka ei pysty rappusia nousemaan hengästymättä?! Ensiapu on niitä varten jotka eivät niitä rappusia nouse ollenkaan. Mitä jos sillä äijälläsi olisi sydänkohtaus päällä ja ensiavussa hoidettaisiin jotain jota vähän hengästyttää?! Ajattele nyt vähän!
ni ei se jaksanu mitään muuta tehdä ku maata. Ei sillon kuulukaan lapsia nostella tai nousta portaita tai tehdä ylipäätään mitään. Silloin vain maataan ja sairastetaan tauti pois. Jos hänelle ei tuu mitään hengenahdistusta tai muita vakavia oireita niin ei häntä varmastikaan mihinkään oteta.
jo paranemassa, uttatoissapäivänä hänen kuntonsaalkoi nopeasti romahtaa.
Kävin äsken herättämässä ja kysymässä vointia, kun hengitti jotenkin huonon oloisesti. Puhui aika sekavasti :/ Vaikea sanoa, johtuiko sekavuus siitä kun herätin vai taudista. Kovassa kuumeessa on, Panadol ja Burana eivät enää tänään ole auttaneet.
Ap
soittaa 112 ja sanoa et mulla on sikaplunssa ja en pysty enää hengittämään. Eiköhän sieltä ala tulla jotakin hoitoa.
Onko sillä sika flunssa? Oikeasti? Kuulostaisi ainakin siltä.
koska ette päivällä voineet käydä lääkärissä eikä myöskään tilaamaan aika huomiseen
...testeissä todettiin sikainfluenssa. Viikko karanteenia ja Tamiflu-kuuri jo ennen kuin testitulokset valmistuivat. Diagnoosi oli lopultakin sikainfluessa.
Onneksi ei asuta Suomessa....anteeksi, mutta oli lottovoitto päästä pois Suomen terveydenhoidon piiristä :-(.
lääkäriin, mutta hoitaja ei päästänyt!
Miehellä oli viikko sitten sikainfluenssan oireet. Hän alkoi jo parantua, mutta sitten kunto romahti. Luulen, että tuli jälkitautina angiina, kun hänellä on kurkku tosi kipeä ja on tullut uudelleen korkea kuume.
t.ap
koska ette päivällä voineet käydä lääkärissä eikä myöskään tilaamaan aika huomiseen
lapsille ruoka pöytään tässä kuussa. Itse oon elänyt monena päivänä jo kaurapuurolla.
t. ap
noin vaan saa katkottua, siinä on 24 kk sopimus. Sitä paitsi ilman sitä ei pystytä tekemään töitä.
Kaikki ei oo yhtä rikkaita kuin eräät kermaperseet...
t.ap
sieltäkin todennäköisesti heittävät ulos, kun HYKSinkin hoitaja näki jo ensisilmäyksellä, että tuolle ei anneta hoitoa.
t.ap
Ei kaikilla oles sitä visaakaan. Soita päivystykseen ja selitä uudelleen missä kunnossa miehesi on, kun kerran uudelleen nousee kuume niin kyllähän sen pitää kertoa hoitajalle että tarvitsee hoitoa. jA jos kerran kuumelääkkeet eivät auta niin sitä suurempi syy soittaa tai lähteä uudestaan sinne päivystykseen ja VAATIA HOITOA.
mitä tehdä tässä tilanteessa! Et tarvitse miehen lupaa siihen soittamiseen..
Laakson terveyskeskukseen pitää soittaa, jos epäilee sikainfluenssaa ja siellä teidän olisi pitänyt käydä!
Muualla ei haluta sikainfluenssa potilaita.
Tämän olisi selvinnyt jos olisit käyttänyt nettiyhteyttäsi
Ja eiköhän miehesi selviää, jos jaksaa olla jääräpäinen koska jos ihmisellä on oikeasti vaikeuksia hengittää niin haluaa apua.
ja olen normaala töissäkäyvä yh äiti ja pystyn tarjomaan lapsilleni ruokaa ja käymään yksityisellä jos on pakko jos se tekee kermaperseiseksi niin vissin olen
Ääliö! Yritin kuitenkin auttaa
hänellä oli influenssaoireita muttaoli jo parantumassa. Ei tämä todennäköisesti sitä samaa sikainfluenssaa enää ole (ei välttämättä ollut alun alkaenkaan!), vaan jälkitauti!
Huolestuttaa :/ Mies ei todellakaan helposti lähde lääkäriin, ja en usko, että saan häntä enää lähtemään vaikka mitä tekisin, kun hän on nyt nöyryytetty ensiavussa.
t. Ap
Laakson terveyskeskukseen pitää soittaa, jos epäilee sikainfluenssaa ja siellä teidän olisi pitänyt käydä!
ei kyllä asia hirveen vakavalta kuulosta. Ei pysty portaita hengästymättä nousemaan, kylhän sitä hengästyy vaikka terve olis, saati sitten kipeenä. Mikähän juttu tääki nyt on?