Missä Espoon päiväkodissa sikainfluenssaepidemia?
Tietääkö joku? Kysyn siksi, että olen menossa vaikeasti kroonisesti sairaan lapsen kanssa juhliin espoolaisperheeseen, joiden lapset ovat tietyssä espoolaisessa päiväkodissa enkä halua ottaa riskiä eli en mene, jos ovat siellä päiväkodissa. En luota kyseisen perheen äitiin, eli hän ei kerro suoraan totuutta. Kuulemma ei ole heidän päiväkoti, mutta en usko. Lapseni riskiryhmässä, niin tavallisen influenssan kuin sikainfluenssankin suhteen.
Kommentit (26)
minulla on lapsia kotihoidossa. iltaisin he leikkivät pihalla muiden lasten kanssa. päiväkotilasten ja isompien koululaisten kanssa. Kyllä minusta olisi kiva tietää, jos juuri meidän alueen päiväkodissa on epidemia.
Jos sen tietäisin, en antaisi lasten leikkiä muitten kanssa vähään aikaan vaan keksisin heille muuta aktiviteettia. Metsäretkiä, askartelua, kyläilyä isovanhemmilla, pyöräretkiä tms. olen itse raskaana ja kuulun näin ollen riskiryhmään.
Eihän asiallinen tiedottaminen laukaise paniikkia.
päinvastoin.
Tällaisesta tiedottamisesta ei voi vetää kuin yhden johtopäätöksen. Pimitettävää on. Eikä viranomaisten tiedottamiseen voi enää uskoa.
Sillä Olkiluodon tussahduksella olisi ympäristövaikutuksia kertomattakin. Päiväkodin ongelma oli sen sisäinen ja tilanne on ohi ja sisäinen tiedotus on toiminut ihan niin kuin pitikin.
Tuolla argumentilla voisi perustella myös vaikkapa sen, että jos oliluoto tussahtaisi, siitä ei kerrottaisi. Vihelleltäisiin vain.
Onko se joku suljettu päiväkoti, jonka lapsilla, vanhemmilla ja työntekijöillä ei ole kontakteja ulkomaailmaan?? No jepulis, olipas logiikka!
helsingin terveysneuvontaan ja kertoi oireistaan, hänelle sanottiin, että sinulla on enterorokko, pysy kotona 5 päivää;) No, parin päivän kuluttua meni lääkäriin ja hänellä todettiin sikainfluenssa=)Ja tiedän yhden naisen, joka juoksi pitkin ostareita sikaflunssassa..
kyseessä viherlaaksossa toimiva päiväkoti..
Nimineen, paikkakuntineen jne. Esim. juuri eilen kerrottiin laajasta vatsatautiepidemiasta lauritsan koulussa lappeenrannassa.
Että semmosta.