Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin isät ja äidit harrastavat?

Vierailija
02.09.2009 |

Miten teillä harrastetaan, ovatko harrastukset yhteisiä vai onko molemmilla omat? Miten jaatte ajankäytön, kuinka useasti kumpikin saa tehdä "omia juttujaan"??

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä yleensä hiukan harvemmin.

Minä käyn salilla 2-3 viikossa, yleensä aamulla ennen työvuoroni alkua.

Joku yhteinen, kodin ulkopuolinen harrastus olisi kiva, mutta niin kauan kun muksu on pieni, niin ei oikein onnaa.

Vierailija
22/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistä aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies harrastaa liikuntaa päivän päätteeksi, siis klo 15-16 ja minä taas klo 18-19.

Vierailija
24/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä äiti treenaan usein työajalla. Lisäksi käyn iltalenkillä kun lapset on mennyt nukkumaan. Ainoastaan joogassa raaskin käydä kerran viikossa vapaa-ajallani niin, että menetän aikaa lasten kanssa.

Mies treenaa myös työajalla. Joskus käy puntilla niin, että minä olen lasten kanssa (1-2 kertaa viikko) ja käy myös treenailemassa kun lapset on mennyt nukkumaan.

Vierailija
25/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tunnin, eikä niitä harrastuksia ole joka ilta.

Eli jos mies tulee kotiin klo 17 ja minä lähden heti lenkille, niin onhan meillä perheen yhteistä aikaa koko ilta klo 18 jälkeen.

yhteistä aikaa?

Vierailija
26/39 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käymme töissä, ja miehen työt kestävät iltaan saakka (aloittaa vasta puoleltapäivin). Mies harrastaa lenkkeilyä pari kertaa viikossa aamuisin kun lapset ovat esikoulussa. Vkonloppuna käy joko pyöräilemässä, moottoripyöräilemässä tai kalalla (tai kaikkea noita). Itse käyn joko juoksemassa tai inline-skeittaamassa lauantaiaamuisin. Joskus otan lapset mukaan (ajavat sitten pyörillä mukana).

Sunnuntaina yleensä tehdään yhdessä koko perhe jotain. Kävelyretkiä luonnossa, pyöräilyä, uintia yms.

Kaipaisin itselleni lisää aikaa juoksulenkkeihin mutta viikolla en ehdi koska mies ei ole silloin kotona katsomassa lapsia:-(

Vierailija
27/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis koska te teette kotihommat jos harrastaa esim.4krt/vk, imuroinnit ja pyykinpesut?? minä pääsen neljältä töistä äkkiä ruuan laittoon jos eilistä niin lämmitykseen, syönti, ruuan siivous, imurointi pyykit, leikkiä lapsen kanssa, vanna, iltapala ja lapsi nukkumaan, itse pesulle, eväiden teko yms koti hommia hetken huokaisu ja nukkumaan. en tosiaan ehtisi lähteä mihinkään salille tms

Vierailija
28/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään yhdessä lenkillä, siis minä ja joku lapsista. Ovat jo alakouluikäisiä ja pärjäsivät pienempänä pyörällä tai potkulaudalla, nyt juostenkin matkassa mukana. Näin myös lapset oppivat samaan elämäntyyliin, johon kuuluu lenkkeily jos ei ihan päivittäin niin ainakin lähes.

Pienempänä ollessaan vein lapset puistoon leikkimään ja itse lenkkeilin puistoa ympäri ja pieniä poistumiakin näkökentästä. Hyvin pärjäsivät yhdessä ja oi sitä iloa lasten kasvoilla aina kun äiti viiletti hiekkalaatikon tai hämähäkkikeinun vierestä ja huikkasi matkallaan jotain :) Kaikilla oli hyvä mieli ja punaiset posket kun mentiin kotiin syömään.

Salitreenejä voi tehdä työpaikalla ja kotona lihaskuntojumppa sujuu myös lasten kanssa. Joskus ei huvita, mutta silloin pitää vaan virittää lapset innostumaan mukaan niin itsekin innostuu. Ja kun minulla oli kuntopyörä, lasten kunniatehtävä oli tuoda äidille vettä tai hikipyyhkeitä treenin aikana.

t. kolmen YH

Vierailija
29/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:00"]

siis koska te teette kotihommat jos harrastaa esim.4krt/vk, imuroinnit ja pyykinpesut?? minä pääsen neljältä töistä äkkiä ruuan laittoon jos eilistä niin lämmitykseen, syönti, ruuan siivous, imurointi pyykit, leikkiä lapsen kanssa, vanna, iltapala ja lapsi nukkumaan, itse pesulle, eväiden teko yms koti hommia hetken huokaisu ja nukkumaan. en tosiaan ehtisi lähteä mihinkään salille tms

[/quote]

Imuroitko sä joka päivä ja peset pyykkiä? Joka päivä on pakko kokata, ei voi lämmittää edellispäivältä jäänyttä ruokaa tai tehdä pakkaseen kerralla enemmän? Meillä miehen kanssa vuorotellaan salin kanssa, toinen käy ensin ja sitten toinen. 2 kertaa viikolla ja 2 kertaa viikonloppuna. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
30/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan aamulla. Eli tänäänkin istuin hevosen selässä 5.30 :) Muu perhe nukkuu tuolloin ja olen käynyt suihkussa ja keittänyt aamupuurot ennenkuin heräävät. 

Miehellä 2 kiinteää harrastus vuoroa arkisin. Ei niihin harrastuksiin meillä mene tuntitolkulla aikaa. Sitten yhdessä käydään retkillä, uimassa ja vaikka luistelemassa.

Vierailija
31/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yh treenaan salilla/jumpassa 1-4 x vkossa fiiliksen mukaan. Lapsi on joko lapsiparkissa tai kaverilla sen aikaa. Ilmojen salliessa juoksulenkille 1-2 x vko, lapsi pyöräilee mukana. Ruokaa laitetaan sunnuntaisin parin kolmen päivän annokset ja pakastetaan niin ei atrvii joka päivä miettiä ruuanlaittoa. Pyykkikone pyörii joka ilta vajaan tunnin, hyvin ehtii.

Vierailija
32/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:00"]

[/quote]

Länttäät sen pesukoneen päälle ja lähdet liikkumaan? Ei kait siinä koko perheen tarvitse istua ja katsoa kun kone pesee pyykit? Teen aina kaksinkertaisen satsin ruokaa niin riittää seuraavallekin päivälle. Jos syöt eväät töissä niin otat siitä sivuun ruokaa ja raastat vaikka parista porkkanasta raasteen? Sotkuakin tulee vähempi jos kaikki ovat päiväkodissa/koulussa/töissä koko päivän.

Vierailija
33/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat liikutaan sen verran kuin on tarpeen ja ehditään, eli n 3x viikossa ennen töitä, työpäivän jälkeen tai "lounastunnilla".

Vierailija
34/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 lisää vielä, lapsen kanssa myös uidaan ja luistellaan fiiliksen mukaan.

Vierailija
35/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2009 klo 19:43"]omille harrastuksille :( Seksiä harrastetaan silloin kun lapset ovat mummolassa :)
[/quote]
Kuulostaa... Mukavalta.

Vierailija
36/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:00"]siis koska te teette kotihommat jos harrastaa esim.4krt/vk, imuroinnit ja pyykinpesut?? minä pääsen neljältä töistä äkkiä ruuan laittoon jos eilistä niin lämmitykseen, syönti, ruuan siivous, imurointi pyykit, leikkiä lapsen kanssa, vanna, iltapala ja lapsi nukkumaan, itse pesulle, eväiden teko yms koti hommia hetken huokaisu ja nukkumaan. en tosiaan ehtisi lähteä mihinkään salille tms
[/quote]
Pääset neljältä töistä niin mars salille? Kuudelta ruokapöytään tai kokkaamaan jotain nopeaa jos muut eivät ole ehtineet jo? Sitten vähän leikkimään, pyykit koneesta ja lapset nukkumaan? Ysin jälkeen sitten vanhempien yhteistä aikaa reilu 10 tuntia.

Vierailija
37/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kannattaa vaihtaa komeaan personal traineriin. Suosittelen!

Vierailija
38/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2009 klo 19:25"]

Miten teillä harrastetaan, ovatko harrastukset yhteisiä vai onko molemmilla omat? Miten jaatte ajankäytön, kuinka useasti kumpikin saa tehdä "omia juttujaan"??

[/quote]

Minä käyn pari kertaa viikossa kodin ulkopuolella harrastelemassa, mies samoin. Tosin miehellä sama harrastus kuin lapsella, joka treenaa neljä kertaa viikossa, joten miehen harrastelu menee siinä samalla :)

Vierailija
39/39 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2009 klo 19:43"]omille harrastuksille :( Seksiä harrastetaan silloin kun lapset ovat mummolassa :)
[/quote]

Niinpä. Onnea sulle, jos näin sun tapauksessa näin on. :'D Kyllä mä harrastan 6krt viikko ja mieskin 4krt viikko. Ja seksielämäkin on ihan kohtuullinen 3-4krt viikko. Meillä tosin vain yksi lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän