Onko teillä kellään sikainfluenssaa? Saan tulokset huomenna.
Syön tamifluta kun sanoivat että kannattaa aloittaa lääkitys heti vaikkei tuloksia vielä saakkaan.
Jos minulla nyt ei olekkaan sitä ja olen syönyt ton tamiflu-kuurin, niin heikentääkö se sitten tosipaikan tullen kun joudun syömään sitten joskus uuden kuurin? Vai onko väliä? Eli jos joudun syömään nyt turhaan ja sitten myöhemmin todelliseen sikainfluenssaan, niin tehoaako uusi kuuri yhtä tehokkaasti kun en olisi tätä syönyt?
Kiitos.
Kommentit (8)
nivelsärkyä, kurkku kipeä. En ole muuten ns riskiryhmään kuuluva. Sanoivat että todennäköisesti on hätävarjelua, mutta halusivat kuitenkin tehdä kaiken jo tässä vaiheessa. Miten paha sinulla oli tuo influenssa ja kauan kesti? Miten pitkä karanteeni, mitkä oireet? Joutuvatko lapsetkin oireettomina kotiin?
42 ja tamiflusta tietoakaan. Lääkäriin en päässyt, vaikka luulin kuolevani.Jorvista sanottiin että "älä nyt ainakaan tänne tule" ja onneksi mulla on ihana mies joka hoiti mua. Ei karanteeneja, muut eivät sairastuneet.
koko perheellä vuorotellen...ei ole tullut mieleenkään et olis sikanuhaa....
Nykyään ei enää testata muita kuin sairaalaan joutuneet.
viikko sitten myös yhden päivän 40 kuumetta pää ja kurkku kipeät. Pari seuraavaa päivää ripuloi. Kukaan ei kyllä ollut sitä mieltä että olisi sikainfulenssa. Oli tuon yhden päivän niin kipeä ettei sängystä ylös päässyt.
Lääkäri oli sitä mieltä ,että kun ei ole nuhaa tai yskää ei ole sikis. No jokatapauksessa on jo terve eikä kukaan muu meidän perheessä sairastunut.
Sikainfluenssa oli valtavirus talven 2019 - 2020 influenssakaudella. Se jäi kiertämään ikiajoiksi maailmaa. Myös uusi koronavirus jää seuralaiseksemme.
Influenssan kestoa voi lyhentä päivällä parilla, mutta sivuoireena voi tulla paljon pahempi olo.
Kyllä se sitten myöhemmin "toimii" ihan samalla tavalla kuin nyt "toimii".