Paljonko tarjoaisit, jos pyyntihinta kiinteistöstä
on 369.000E€
Talo mukavalla ja halutulla alueella ja kaikin puolin ok. Tullut vasta myyntiin.
Onko se -10% käypä, vai onko vaarana, että menee sivusuun?
Kommentit (8)
että onko olluit kauan myynissä ja missä tilanteessa myyjät ovat jne.
Erityisen tärkeää olisi tietää sinun itser se, että mitä olet halukas maksamaan kyseisestä asunnosta.
Itse ostin asunnon hintaan, jonka määritin ihan muutakautta kuin että tinkisin 10 % tai 5 % pyyntihinnasta.
Itse siis mietin, että mitä maksaisi vastaavan rakentaminen, sitä käytin pohjana. Lisäksi sitten pitää arvioida omia arvostuksiaan siihen päälle ja näin pääsin hintaan jonka olen valmis maksamaan.
Mielestäni jkoko hintaneuvottelu on persiilleen, jos halulat vain tingata prosentteja ja tulet sitten surulliseksi kun saatkin vain 4 % hinnasta pois. Prosenteilla ei ole varsinaisesti mitään merkitystä, jos olet vakavasti ostamassa asuntoa itsellesi tai perheellesi.
tuon hintaluokan asunnossa - pitää aina katsoa myös absoluuttista rahamäärää.
se voi päteä jossain perähikiän 100 000 eur kerrostaloasunnossa, että saat sen sitten 90 tonnilla.
Mutta tuosta 10% on jo melkein 37 t, eli on epävarmaa onko myyjä valmis tinkimään niin paljon. Mutta tarjotahan aina voi! Itsekin varmaan yrittäisin jotain vastaavaa.
Pyynti oli 193000, ja saatiin tarjous 173000 e (eli noin 10% alenpi kuin pyynti). Kyllä suututti sellainen tarjous! Tästä lähdettiin etenemään ja loppujen lopuksi päästiin puoleen väliin. Meidän oli "pakko" saada myytyä (uusi ostettu, naapurissa samanlainen myynnissä halvempaan hintaan), joten tyydyttiin vähän vähempään, mitä oltiin alunperin ajateltu. Jälkeenpäin ostajat sanoivat, että he kyllä olisivat ostaneet asunnon joka tapauksessa. Arvatkaa harmittiko sitten!
Luulen, että tuo "lähtee" 360 000 eurolla, tarjotkaa vaikka 350000 (en uskaltaisi tarjota vähempää) ja siitä lähdette sitten sovittelemaan hintaa.
ja muutamasta tehnyt ostotarjouksen.
Kertaakaan en ole miettinyt myyntihintaa vaan sitä minkä arvoinen asunto mielestäni on ja sen mukaan olen toiminut.
Yhden asunnon kohdalla välittäjä nauroi tarjouksellemme eikä edes esittänyt sitä myyjälle. Asunto myytiin kuukausisen päästä sillä hinnalla mitä olimme tarjonneet asunnon ensiesittelyssä.
Kuin myimme asuntoamme olin mielessäni miettinyt hintaa ja päätynytkin erääseen. Juoksutin kaikista kaupunkimme kiinteistövälitysfirmoista välittäjän arvioimassa hinnan ja haitari oli tosi suuri. Laskin niistä keskiarvon ja se oli juuri se kaavailemani hinta. Otin kalleimman arvion tehneen välittäjän myymään asuntoamme mutta ilmoitin että hinta on itse määrittämäni+ muutama tonni tinkivaraa päälle. Asunto meni nopeasti ja suurin piirtein sillä hinnalla mitä olin alunalkean asunnosta arvellut saavan.
Meidän asunnon myyntihinta määritteli alueen asuntojen pyyntihinnat vielä pitkään.
Jos ihan välttämättä haluat ostaa sen asunnon, menet esittelyyn ja ostat sen pyyntihinnalla tai sitten otat riskin ja tarjoat vähemmän jolloin joku muu voi ostaa sen pyyntihinnalla.
on ton hintaluokan asunnossa _todella_ pieni alennus!!
Itse ostin juuri asunnon, jonka pyyntihinta oli 269t, ja mun eka tarjous oli 235. Lopulta saatiin hinta kohdalleen 250 tuhanteen. Pudotusta siis alkuperäiseen pyyntihintaan kymppitonni absoluuttista rahaa enemmän kuin tuossa alla mainitussa, ja kun vertaa lähtöhintaan niin prosenteissa huomattavasti enemmän.
Itse tarjoaisin ekalla kierroksella korkeintaan 335000.
Pyynti oli 193000, ja saatiin tarjous 173000 e (eli noin 10% alenpi kuin pyynti). Kyllä suututti sellainen tarjous! Tästä lähdettiin etenemään ja loppujen lopuksi päästiin puoleen väliin. Meidän oli "pakko" saada myytyä (uusi ostettu, naapurissa samanlainen myynnissä halvempaan hintaan), joten tyydyttiin vähän vähempään, mitä oltiin alunperin ajateltu. Jälkeenpäin ostajat sanoivat, että he kyllä olisivat ostaneet asunnon joka tapauksessa. Arvatkaa harmittiko sitten!
Luulen, että tuo "lähtee" 360 000 eurolla, tarjotkaa vaikka 350000 (en uskaltaisi tarjota vähempää) ja siitä lähdette sitten sovittelemaan hintaa.
joiden mukaan aina väh 20 pinnaa lähtee pois :)
tarjoamisessa on jotain hävettävää. Pikemminkin ihmetyttää ne, jotka kehtaa pyytää niin törkeitä summia. Tarjota voi mitä vaan ja missään tapauksessa tuon hintaluokan asunnossa se taso ei ole 10 000 Euroa alle pyynnin. Lähtisin tosiaan liikkeelle jostain 320-330 tEuroa luokasta. Luulisi kaupan tapahtuvan alle 350 000 Euroa, ellei sitten kohde ole juuri myyntiin tullut ja myyjät vielä epärealistisia. Toisaalta joku voi maksaa pyynninkin... Niin, ei kannata liikaa rakastua johonkin tiettyyn asuntoon.
112.000€.
Ei oo enempää :(