Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puuttua sekopäisen lapsen toimintaan?

Vierailija
01.09.2009 |

Olen nyt viisi vuotta seurannut naapuritalon pojan touhuja.

Ensimmäisellä luokalla ollessaan kiusasi tyttöäni niin ettei tämä uskaltanut mennä kouluun (poika mm. koukki haaroja sateenvarjolla, valheellisesti kertoi kaikille että tyttö heittelee kiviä ym. ym. )

Olen nähnyt pojan heittelevän hevosia kivillä.

Rusakonpoikasia ehti tappamaan kolme ennenkuin väliin päästiin.

Poika on nyt kuudennella luokalla.

Joka kerta kun hänet näen on jotain kiusaa jollekkin tekemässä.

Viimeisin tapaus: kaukaa näin kun hän ahdisti aidan viereen 4vuotiaan pikkutytön. Jutteli aikansa ja lopulta tyttö pääsi menemään.

Parvekkeelta huikkasin tytölle että onko kaikki kunnossa. Tyttö sanoi että poika kiusasi..

Mitta on ollut jo vuosia täynnä tuota poikaa.

Kun hänelle sanoo asioista poika väittää ettei ole tehnyt mitään.

Vanhemmille on asiasta sanottu mutta he eivät usko/halua uskoa että ongelma on heidän pojassaan.

Kaikki vaan ovat ottaneet pojan silmätikuksi ja koska ihmisillä ei ole omaa elämää tarvii pojan touhuja seurata, pojathan ovat vaan poikia (pojan isän sanoin)

Miten sinä puuttuisit tilanteesen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappaa eläimiä? Kiusaa sekä toisia lapsia että eläimiä?

Soittaisin sosiaaliviranomaisille jos vanhemmat eivät tajua ongelmaa.

Vierailija
2/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näit pojan ahdistavan tytön aitaa vasten? Olisit silloin jo huutanut, että mitä oikein teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä vaiheessa voi aikuinen sanoa suoraan, että turha valehdella, minä näin.

Vierailija
4/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe tarvii tukea kasvatukseen tai vanhemmat on pakotettava kasvattamaan lastaan.

Kukaan muu ei voi heitä siihen määrätä tai pakottaa, kuin lastensuojelu.

Uusi ilmoitus kehiin, jos tilanne ei muutu esim. vuoden sisällä.

Tässä tapauksessa ilmoitus on aiheellinen.

Vierailija
5/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hankala tilanne. On vaikea puuttua tilanteeseen tehokkaasti, varsinkin, jos vanhemmat eivät halua nähdä mitä tapahtuu. Vaikka aikuinen sanoisi että poika valehtelee kieltäessään tapahtumat, se ei vaikuta mitään, jos vanhempia ei kiinnosta. Osa aikuisistakin käyttäytyy huonosti, eikä siinä sanominen auta, jos he eivät näe toiminnassaan mitään vikaa. Voisitko ottaa yhteyttä pojan opettajaan ja keskustella havainnoistasi? Kiusaaminen koulumatkalla on koulunkin asia. Voi olla, että pojan opettajallakin on samansuuuntaisia havaintoja, ja yhteydenottosi sysää pallon liikkeelle. Ja jos koulu on yrittänyt puuttua pienempien tyttöjen ahdisteluun yms. eikä vanhempia vieläkään kiinnosta, taitaa oikea osoite olla lastensuojelu. Siellä työskentelee ihan tavallisia ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet lasten hyvinvoinnista. Poika vaikuttaa aika häiriintyneeltä. Parempi puuttua tilanteeseen ennen kuin pahempaa tapahtuu.

Vierailija
6/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa, kun näkee sen tekevän jotain... Mutta tietty tilanteeseen ylipäätään on vaikea puuttua jos vanhemmat on tommosia... Nää on vissiin taas näitä tenavia, jotka pistää ekana ruotuun poliisi ja sit ollaan ihmeissään...

Silloin kun mä olin tenava, meidän pihassa oli yks tommonen häirikkö. Tämänkään pojan äiti ei uskonut pojastaan puolikasta pahaa sanaa ja isän mielestä oli just näin, että pojat on poikia... *huoh*

Noh, mä ja mun kaveri oltiin pari vuotta isompia ja pantiin sit kerran jätkä ruotuun, kun meni totaalisesti hermot (räki päälle, huoritteli yms kivaa...) Keinot tosin taisivat olla hieman arveluttavat, mutta ei muuten ollut pojasta riesaa enää sen koommin. :P Eikä tiettävästi kertonut äitille, vaikka niin uhkasi... (Tais tietää, että oli vähän niinkuin aiheuttanut koko sopan...) Mut ei nyt taida olla ihan soveliasta (vaikka silloin tällöin törmääkin lapsiin, joille tuntuis ihan vanhanaikanen selkäsauna olevan paikallaan..)

Vierailija
7/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lopeta nyt se ainainen toisten kiusaaminen.

Nykyään hillitsee touhujaan kun näkee että olen lähistöllä.

Tuo pikkutytön kiusaaminen tapahtui niin paljon kauempana etten voinut huutaa.

Ja totta puhuakseni ajattelin ettei poikakaan voi niin sekopää olla että oikeasti noin paljon pienempää tyttöä kiusaa.

Poikaamme tuo sälli on myös kiusannut.

Poika oli kerran koiria ulkoiluttamassa ja tämä kiusaaja uhkasi hakata koirat!

Kun sälli kerran kävi päälle oli poika antanut takaisin.

Enää ei kuulemma uskalla haastaa riitaa.

Muita kiusattavia kyllä sitten löytyy.. :(

Koulussa asiasta juttelin kun kiusaamista tapahtui.

Lupasivat puuttua asiaan ja niin tapahtuikin.

Nykyään kun poika sanallisesti kiusaa ei tyttö enää välitä.

Lastensuojelu ilmoitus on aina välillä tullut mieleen.

Perhe on kuitenkin ulkopuolisen silmissä varsinainen malliperhe.

Eli varmasti kaikki selittäisivät parhain päin.

ap

Vierailija
8/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ei selvästikään ole pojalla asiat hyvin.

Vierailija
9/9 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne-elämässä nyt ainakin on vikaa ja pahasti, jos noi jutut tosiaan on totta oikeasti. Eikö nyt viimeistään jonkun tahon pitäisi tuollaiseen puuttua, jos vanhemmatkin on niin daijuja, että heistä tuo on ihan ok. :O

Siis eläinten tappamistakin?! Sairas ihmisen alku. Muiden lasten jatkuvaa kiusaamista?

Tee se ilmoitus jo. Tee.