Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin turhautunut siihen että lasta kiusataan

Vierailija
01.09.2009 |

kiusaajaa on puhuteltu useasti. myös vanhempia. opettaja on myös puhutellut. Kiusaaja muistaa vähän aikaa olla kiusaamatta ja unohtaa pian ja sama meno jatkuu. Olen niin harmissani sekä kiusaajan että lapseni puolesta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiusaaminen loppui siihen, kun SELVIN SANOIN tehtiin itse kiusaajalle selväksi, että jos vielä tulee lähellekään lastamme, niin se on henki pois! Kylläpä loppui kiusaaminen! TEE jotain ja lopeta turha hyssyttely! Keneen lapsi voi luottaa, jos ei omiin vanhempiinsa??

En mä ainakaan ikinä haluaisi tuollaisia toimintatapoja opettaa omalle lapselleni! Tulee Jokelaa sun muuta. Kun menee huonosti niin TAPETAAN se kiusaaja...!!

Voi hemmetin HULLU!

Vierailija
2/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteikäisistä lapsista. Kiusaajalla varmasti on omia ongelmia, joihin tarvitsisi tukea osaavilta aikuisilta, ja sitten joku aikuinen alkaa uhkailla tappamisella... Miksiköhän meidän nuoret voi niin huonosti?

Meillä kiusaaminen loppui siihen, kun SELVIN SANOIN tehtiin itse kiusaajalle selväksi, että jos vielä tulee lähellekään lastamme, niin se on henki pois! Kylläpä loppui kiusaaminen! TEE jotain ja lopeta turha hyssyttely! Keneen lapsi voi luottaa, jos ei omiin vanhempiinsa??

En mä ainakaan ikinä haluaisi tuollaisia toimintatapoja opettaa omalle lapselleni! Tulee Jokelaa sun muuta. Kun menee huonosti niin TAPETAAN se kiusaaja...!!

Voi hemmetin HULLU!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ikinä haluaisi tuollaisia toimintatapoja opettaa omalle lapselleni! Tulee Jokelaa sun muuta. Kun menee huonosti niin TAPETAAN se kiusaaja...!! Voi hemmetin HULLU!

ennenkuin että se kiusattu lahtaa myöhemmin luokallisen oppilaita

Vierailija
4/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ikinä haluaisi tuollaisia toimintatapoja opettaa omalle lapselleni! Tulee Jokelaa sun muuta. Kun menee huonosti niin TAPETAAN se kiusaaja...!! Voi hemmetin HULLU!

ennenkuin että se kiusattu lahtaa myöhemmin luokallisen oppilaita

Oikeastiko joku opettaa lapsilleen, että jos joku kiusaa, nioin henki pois??

Mutta ap:lle, ota tosiaan tiukka asenne kiusaamiseen, puhu rehtorille, opettajille ja vaadi, että kiusaaminen loppuu. En kannata tuota että lapsi pitäisi ottaa koulusta pois, mielummin kiusaaja koulusta pois kuin kiusattu!

Vierailija
5/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan kanssa keskusteltuani hän kutsui kaikkien asianosaisten ja vähän muidenkin lasten vanhemmat kokoukseen, jossa asiasta puhutiin ja keskusteltiin sen lopettamisesta. Vanhemmat keskustelivat lastensa kanssa, opettaja puhui lasten kanssa tunnilla, lapset saivat itse pohtia kiusaamista ja miltä se tuntuu. Nillä oli myös jotain draamaharjoituksia. Sitten lapset ja vanhemmat olivat koolla yhdessä, jossa lapset puhuivat ja miettivät keinoja kiusaamisen lopettamiseksi. Lopuksi sovittiin lasten kanssa yhdessä pelinsäännöistä ja kaikki lupasivat noudattaa linjaa, jossa ei kiusata, eikä jätetä ryhmän ulkopuolelle. Kiusaaminen loppui. Opettajalle suuri kiitos, sillä hän hoiti tilanteen hienotunteisesti, syyllistämättä, mutta myös asioita siloittelematta ja jämäkästi.

Vierailija
6/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki keinot on sallittuja! Minun lastani kiusattiin ensimmäisellä ja vielä toisella luokalla. Lopulta toisen luokan keväällä sain kiusaajan kuriin. Kyseessä tosiaan oli vasta 8.v lapset, mutta en enää jaksanut kun kukaan ei tehnyt asialle mitään.

Menin koulun pihalle: Otin kiusaajaa hartijoista kiinni ja huusin seuraavaa: On se v...u kumma kun se kiusaaminen ei lopu! Jos vielä kerrankin kiusaat lastani, otan kurkustasi niin lujaa kiinni, ettei henki kulje..ja pidän huolen siitä, ettet jalallasikaan enää astu tämän koulun pihalle..ja hyvin paljon kirosanoja päälle. Sen jälkeen soitin itse kiusaajan äidille. Haukuin ämmän viimeiseen maanrakoon ja uhkasin sapotoida heidän koko loppuelämänsä pilalle jos ei saa kakaraansa kuriin. Sen jälkeen ei lastani kiusattu! Vain ja ainoastaan sinä äitinä pystyt sen lopettamaan, ei sitä tee kukaan muu. Ole kuin tiikeriemo lapsellesi!

Voi hemmetin HULLU!

Vierailija
7/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo henki pois-juttu menee jo uhkauksen puolelle ja on itse pian polisiin rekisterissä.

Onko lapsellasi isää tai muuta ronskia miestä, jonka voisit pistää kovistelemaan? Meillä isä kävi sanomassa, että antaa olla viimeinen kerta. Kyllä siihen riitti sormella osoittelut ja vihaisesti silmiin katsominen.

Vierailija
8/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on silti parempi kuin ei mitään. Siis se ettei koulusta ja kiusaajien vanhemmilta löydy tahtoa lopettaa kiusaamista eikä mikään muu auta.

Vierailija
9/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulu ei kerran osaa hoitaa asiaansa niin poliisit on seuraava aste.

Sanot rehtorille että soitat poliisille jos lapsi vielä kerran sanoo kiusatuksi tulemisesta.

Kaikilla on oikeus koulurauhaan.

Vierailija
10/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu puuttuu toimintaan. Meillä auttoin vuosien piinan jälkeen rikosilmoitus. Kiusaajan perhe ei suostunut sossun apuun vaan muuttivat muualle.

Vierailija
11/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo henki pois-juttu menee jo uhkauksen puolelle ja on itse pian polisiin rekisterissä. Onko lapsellasi isää tai muuta ronskia miestä, jonka voisit pistää kovistelemaan? Meillä isä kävi sanomassa, että antaa olla viimeinen kerta. Kyllä siihen riitti sormella osoittelut ja vihaisesti silmiin katsominen.

Poikani serkku kävi vähän *kouluttamassa* kiusaajaa, ei auttanut. Kiusaaminen jatkui

vähän ajan päästä.

Vierailija
12/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit kyllä ottavat vakavasti asian, on ihan oma kokemus. Näin saatiin meillä kiusaaja kuriin. Pidä puolianne. Kiusaaja oli meillpäin se joka joutui vaihtamaan koulua, ei kiusattu.

Vierailija
13/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit tekevät syyttäjättämis päätöksen koska on kyseessä alaikäinen. Poliisit eivät tee asialle mitään. Vaan tapaus siirtyy kunnan/kaupungin sossun hoitoon.

Vierailija
14/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini on joutunut tietyn poppoon kiusaamaksi. Ei aikaisemmin, vaan nyt, ovat entisiä kavereita. Syy siihen on se että meidän lapsi lopetti juomisen ja tää remmi ei näköjään tykkää että joku ns. irrottautuu siitä ryhmästä.

Onneksi lapselle on kuitenkin kavereita, mutta kurjaa se on silti. Kiusaaminen on välillä todella häjyä ja kun siihen osallistuu niin tyttöjä kuin poikiakin niin ei se kivaa ole.

Ollaan puhuttu siitä että yrittää olla välittämättä näistä luusereista ja ei heidän painostuksiinsa alistu. Koulu tietää ja yksi rikosilmoitus on tehty.

Vierailija
15/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku opettaa lapsilleen, että jos joku kiusaa, nioin henki pois??

KYLLÄ, oikeasti joku opettaa!

Pelataan sit kaikki kiusaajan säännöillä! Mikä oikeus sillä kiusaajalla on pelotella muita? Samalla mitalla takasin vaan!

Vierailija
17/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rivien välistä" asia oli näin tulkittavissa. Ja kiusaaja osasi tulkita asian oikein...

Ja PS. lapsemme oppi, että vanhempiin voi aina luottaa! Että me oikeasti pidämme lapsemme puolta!

Tuo kiusaajien hyssyttely ja "kiusatun pitää vaihtaa koulua" -touhu on NIIIIN käsittämätöntä! On se nyt kumma, jos yhdelle häirikölle ei saada rajoja!

Vierailija
18/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse ottaisin vielä tiukemman asenteen kouluun ja sanoisin rehtorille harkitsevani rikosilmoituksen tekemistä.

Minusta lastasi ei missään nimessä tule ottaa pois koulusta vaan kiusaajan kuuluu vaihtaa maisemaa. Ehdota suoraan, että jos poikaa ei saada kuriin, niin tämän kiusaajan tulee vaihtaa koulua tai mennä kotiopetukseen.

Minusta on todella ärsyttäävän paapovaa kiusaajien hyysäämistä, kun kiusaaja aina saa pitää paikkansa ja kiusatun elämä pitää aina muutoksien kautta myllertää.

Koulun tehtävä on tehdäö asialle jotain ja minusta sinä voit viedä asian pidemmälle, jos koulu ei osaa/jaksa/viitsi kiusaamiseen puuttua.

Onko minkä ikäisistä koululaisista kyse?

Vierailija
19/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos kiusaajaa ei saada kuriin, edes omat vanhemmat, niin minusta kanssa saattaa olla tarve lastensuojeluilmoitukselle. Voisi luulla, että kiusaajalla itsellään on paha olla ja kukaan ei osaa siihen puuttua ja tämä kiusaaja tarvitsee apua.

Mutta itse ottaisin vielä tiukemman asenteen kouluun ja sanoisin rehtorille harkitsevani rikosilmoituksen tekemistä. Minusta lastasi ei missään nimessä tule ottaa pois koulusta vaan kiusaajan kuuluu vaihtaa maisemaa. Ehdota suoraan, että jos poikaa ei saada kuriin, niin tämän kiusaajan tulee vaihtaa koulua tai mennä kotiopetukseen. Minusta on todella ärsyttäävän paapovaa kiusaajien hyysäämistä, kun kiusaaja aina saa pitää paikkansa ja kiusatun elämä pitää aina muutoksien kautta myllertää. Koulun tehtävä on tehdäö asialle jotain ja minusta sinä voit viedä asian pidemmälle, jos koulu ei osaa/jaksa/viitsi kiusaamiseen puuttua. Onko minkä ikäisistä koululaisista kyse?

Vierailija
20/32 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpaan ei ole vielä tullut mutta kaikenlaista sitä lievempää

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi