Vauvan (n.5kk) ja 6veen kanssa kuukaudeksi Thaimaahan
Mitäs mieltä olette?
Ajatus olisi lähteä vauvan ja 6-vuotiaan kanssa kuukaudeksi Thaimaahan, joka on lomapaikkana erittäin tuttu.
Mies siis jäisi kotiin, koska hänellä on kiireisin tenttikausi juuri tämän ajan.
Hän käy lähinnä kotona nukkumassa ja viikonloput lukee.
Edullisemmaksi tulisi ottaa lennot ja hotellit erikseen, mutta mietityttää "sekoilu" Bankkarin lentokentällä terminaalista toiseen. Ilman toisen vanhemman apua siis.
Tämä olisi varmaan "viimeinen" mahdollinen irtiotto arkielämään, sillä kuopus jää viimeiseksi lapseksemme ja duuniin palattua, tällaiseen ei ole mahdollisuutta.
Toki olisi hienoa, että isä pääsisi mukaan, mutta tämä on käytännön sanelema pakko. Helmikuussa olisimme pois tuon n.kuukauden ajan.
Yritin kysellä mieheltäni, että harmittaako häntä meidän mahdollinen reissumme ja ero molemmista lapsista.
Näin ei kuulemma kuitenkaan ole.
Mies erittäin sopeutuvainen, ja tottunut meidän tyttöjen päähänpistoihin!;)
Toisaalta hänellä on myös hyvä mahdollisuus rauhassa keskittyä lopputentteihin.
Mitäs AV kommentoi? Saako kannustusta vai lynkataanko suorilta????:)
Kommentit (19)
että olisiko sun mahdollista saada esim. omaa äitiäsi, sisartasi, ystääväsi - jotakuta - sinne mukaan? Itselleni kuukauden pätkä kaksin lasten kanssa (ja vielä vieraassa paikassa) olisi aika rankka koettelemus.
Mutta kuulostaa muuten aivan ihanalta, menkää ihmeessä jos koet jaksavasi!!! :)
Varmaan on sinulle tuttua, jos kerran olet siellä paljon matkustellut, mutta se kuumuus on raskasta noin pienelle. Meidän perhe oli Thaimaassa kaksi viikkoa kun isompi lapsi oli 2,5-vuotias ja nuorempi just 5 kk. Hänellä oli päivisin tosi tuskainen olo, ja mukavinta oli pötkötellä ilmastoidussa hotellihuoneessa.
Nyt kun vielä pääsette edullisesti kun vauvakin on noin pieni.
Itse olen selviytynyt kolmen lapsen kanssa reilun yhden tunnin koneenvaihdosta (euroopan sisäinen-USA)Heathrowlla ja pidän sitä huippusuorituksena :)
Panosta mieluummin hotelliin ja sekoile siellä kentällä :)
Minä olen kanssa reissannut lasten kanssa yksin kotimaassa ja ulkomailla ja aina on kaikki sujunut hyvin. Asenne ja ennakkovalmistelut ratkaisee paljon.
Me olemme matkustaneet vain keski-thaimaassa, sekä Bangkokin itä-että länsipuolella ja aina matkanneet määränpäähän tilataksilla, tämä siis mikäli se vaihtolento mietityttää.
Kiitos kannustuksesta!
Loma tosiaan vielä harkinnan alla, mutta koko ajan tuntuu entistä houkuttelevammalta.
Äkkiseltään en keksi ketään, kuka lähtisi minun ja lasten kanssa matkalle mukaan. Mutta toisaalta en koe sitä kovin "rankaksi" reissuksi.
Ne lennot tuntuvat matkan rankimmalta osalta, mutta muuten luvassa siis loikoilua ja päivät rannalla meiningillä.
Kuumuutta en osaa "pelätä". Esikoisen kanssa oltiin reissussa hänen ollessa 3kk vanha (Roomassa elokuussa, eli sielläkin oli aikas kuuma...)
Ja esikoisen kanssa oltiin Thaimaassa ensimmäisen kerran hänen ollessaan 10kk.
Thaimaassa olen itse ollut joskus aikanaan töissä, eli sinänsä
"tutut" hoodit!;)
Se mikä saattaisi olla "rasite", on se, että aiemmin meillä on aina ollut moottoripyörät siellä vuokrattuna, mutta nyt yksin en pystyisi ajamaan vauvan ja esikoisen kanssa. Eli liikkuminen rajoittuisi
tuk-tukiin ja bussiin...
Hmm...tai meneehän thaikutkin siellä 3 (mopon) päällä...noh, ehkä ei se turvallisin ratkaisu.
Kiva kuitenkin kuulla, että ajatusta ei heti lytätty...ja vaikka olisikin, niin ei se vaikuttaisi omiin valintoihin. Lähinnä kyselin AV:lta siksi, että täällä saa monesti niin erilaisia katsomuskantoja asioihin, mitä itselle ei olisi tullut pieneen mieleenkään!:)
tottakai ns viimenen mahis pitää käyttää!!!
itekkin menisin!!!!
Hyvää matkaa!! :))
Mutta kysele nyt ihmeessä ystäväpiiristä jos joku lähtisi mukaan, joku kenellä kanssa pieniä lapsia kenties? Olisihan se kivempi saada välistä ihan omaakin aikaa, toinen vahtisi lapsia ja toinen hengähtäisi rannalla/hieronnassa/shoppaillen tms. Ja olisi joku jonka kanssa jakaa kokemuksia, ja ne toiset auttavat kädet jos itse sairastuu/lapsi sairastuu.
Mutta matkaan vaan jos siltä tuntuu :)
niin ilman muuta kannattaa lähteä.
Varmasti ainutlaatuinen kokemus!
puolelle maapalloa äidin irtiottohaaveiden takia. Mitä se vauva tuosta reissusta hyötyy? Kärsii vain kuumuuden ja pitkän lennon takia. Isommankin reissu kärsii kun vauva rajoittaa menoa.
mutta mielelläni toisen aikuisen kanssa.
Suunnitelmissa on myös samantapainen irtiotto, luultavasti kun lapset on 2, 4 ja 6 vee.
Ampukaa nyt täydeltä laidalta, AV:n tyyliin....;)
Eihän tuossa ollut edes mitään hyviä argumentteja!;)
Thaimaa ei ole mikaan lintukoto ja rikolliset voivat kiinnittaa huomiota siihen tosiseikkaan, etta olet yksin lasten kanssa (lastenkaappaus, ryostot). Toisekseen jos sairastut, kuka huolehtii lapsista? Jos lapsi/lapset sairastuu, saatko asianmukaista ja korkealaatuista hoitoa heille?
Ala ajattele suomalaisittain, juttu ei toimi ihan niin ulkomailla.
mutta onko vauva edes syntynyt vielä. Kannattaisiko odottaa että edes syntyy. Ei millään pahalla, mutta jos vauva joutuukin jäämään sairaalaan kuukausiksi ym. niin ehkä joutuisitkin perumaan matkan tai jättämään vauvan yksin sairaalaan siksi aikaa.
jos jäät auton alle, joudut tajuttomaksi vatsataudin vuoksi ym. ja joudut sairaalaan, tajuttomana. Mihin lapset? Näetkö niitä enää ikinä sen jälkeen. Itse olen yh ja matkustan ainoastaan niin että myös joku kaveri on mukana. Ehkä 10v:n kanssa voisin jo matkustaa kahdestaan.
Miksi ei voisi lähteä pienen kanssa toiselle puolelle maapalloa? En ymmärrä tuollaista asennetta "miksi pitäisi raahata lapsia toiselle puolelle maapalloa vanhemman päähänpiston mukaan". Miksi ei? Lapsi on tyytyväinen kun perustarpeet tulee tyydytettyä. Mikäs sen ihanampaa kuin olla lämpimässä, ei tarvitse miettiä toppavaatteita ja kuriksia, loskaa ja pas*aa mitä taivaalta sataa. Ei tiskejä, ei ruoanalaittoa, vaan lepposta elämää ja edullista, hyvää ruokaa joka päivä valmiissa pöydässä.
Toisille tuollainen edustaa jonkin sortin kauhuskenaariota, lähteä kaukomaille pois turvallisesta Suomesta. Toisille, kuten minulle, tuo taas toisi upeaa vaihtelua arkeen, etenkin jos kyseessä on tuttu paikka ja tuntee kuviot. Johtunee osittain myös siitä että olen asunut 7 vuotta muualla kuin Suomessa, ja sitä elämää on nähty.
Meillä on ollut suunnitelmissa samantapainen reissu, mutta siirtyy/jää pois kokonaan koska perhe lisääntyy vielä. Oli tarkoituksena lähteä kolmeksi kk:ksi tänä talvena, kun esikoinen on vielä eskarissa. No nyt haaveet ovat muuttuneet mahdolliseen kokonaiseen välivuoteen maailmalla vuoden, kahden päästä. Saapi nähdä.
Eli edelleen olen sitä mieltä että rohkeasti reissuun vaan. Mutta yksin, ainoana aikuisena en lähtisi, ellei olisi kohdemaassa tuttuja, joiden huomaan voi lapset laittaa sairastapauksen sattuessa. Eli koitahan kysellä saisitko ystäväpiiristä jonkun lähtemään mukaan, tai jonkun sukulaisen. Helpottaisi hommaa, etenkin henkisesti kun tietää että on luottoaikuinen mukana.
Hauskaa reissun suunnittelua ja toivottavasti se myös toteutuu. Thaiklupi-sivusto on sinulle varmasti tuttu? Siellähän on näitä tarinoita lastenkin kanssa reissaamisista, muistaaksen eräs nainen lähti kahdestaan taaperon kanssa, hyvin sujui.
10
Itse olen reissannut yksin kolmen lapsen kanssa ja hyvin on sujunut. Varsinkin jos imettää vauvaa niin on kovinkin helppoa koneissa ja kentillä vaikka odotusaika venyisikin toivotusta.
Nyt kun nuorin on jo nelivuotias, tulee omat haasteensa mukaan. Silti lähtisin kiljuen tenavien kanssa reissuun jos tulisi mahdollisuus. Että hyvää reissua!
Jos kerran miestä ei häiritse eikä raha ole ongelma, ei muuta kuin menoksi.