Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen ketjun innoittamana kysyn, mitä mieltä tästä häätarjoilusta?

Vierailija
30.08.2009 |

Karjalanpiirakat & munavoi

Voileipäkakku (sekä liha että kala)

Lämmin savulohi

Makaronisalaatti

Vihreä salaatti

Kinuskinen täytekakku

Kuiva banaanikakku

Ässät/lusikkaleivät

Tartteeko mielestänne häissä aina olla tarjolla varsinainen lämmin ateria? Kuulostaako niukalta? Kyseessä on iltapainotteinen juhla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi allerginen paprikalle, toinen tomaatille, joten emme varmaan ole ainoita. Jos on yksi ainoa vihreä salaatti, olisi parempi että kaikki sen osat olisi erikseen tarjolla. Pelkkä kala ilman salaattia olisi aika köyhää...

Kakuista taas en pidä lainkaan, joten jälkiruokana kahvin kanssa olisi sitten 1 ässä-keksi.

Vierailija
22/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos kyse on tosiaan iltatilaisuudesta. (siis että vihkiminen on esim. neljältä tai viideltä)

Tosi hyvin olette osanneet valita menuun melkein kaikki mun lemppariruuat. Ne perunat olisi hyvä lisä, ja itse laittaisin varmaan myös lihapullia (jos ei aika riitä itse tekemiseen, niin Oolannin pakastelihapullat maistuu melkein itse tehdyltä). Silloin olisi kala-allergikoillekin ruokaa ja lihapullat on yleensä lapsillekin mieleen.

Meidän häihin tulee pitopalvelu, ja meidän menussa on myös makaronisalaattia, tosin pitopalvelu kutsuu sitä pastasalaatiksi. :) Eli laittakaa pastaksi vaikka jotain värikästä kierrepastaa, niin on jo astetta juhlavamman oloinen ruoka.

Itse jättäisin ehkä kuivakakun pois, mutta sehän on makuasia. Yleensä vain suolaiset tarjoilut tekee paremmin kauppansa kuin makeat. Itse en ainakaan ottaisi kuivakakkua, jos on myös kinuskikakkua.

Eikä minusta kannata kantaa huolta siitä, että onko liian arkista. Gourmet-ruuat häissä on ainakin minun tuttavapiirin häissä ennemminkin poikkeus kuin sääntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ihan omasta nirsoilusta kyse niin silloin on turha narista atrjoilusta. ja allergioita on taas niin monia ettei niitä millään voi ottaa kaikkia huomioon, silloin pitäisi KAIKKI olla tarjolla erikseen ilman mausteita valmistettuna...

Vierailija
24/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin allerginen perhe tulossa, niin on helppo siinä vaiheessa huomioida kun tietää allergiat. Ihan pelkästään sen vuoksi JOS joku sattuisi olemaan allerginen ei allergiaruokia tehdä.

Uskoisin että 99% vieraista tykkää kakuista. Aina ei voi kaikkia miellyttää, mutta ei se keksi ja kahvikaan paha vaihtoehto ole. Itse joskus jätin kakun väliin, koska ei ollut hylaa ja olin edellisenä päivänä vielä toipunut ruokamyrkytyksestä. En halunnut ärsyttää vatsaa, muulloin olisin edes maistanut kakkua. Ihan hyvin meni kahvi keksienkin kanssa alas. En edes kokenut kaipaavani mitään lisäksi.

Meillä on yksi allerginen paprikalle, toinen tomaatille, joten emme varmaan ole ainoita. Jos on yksi ainoa vihreä salaatti, olisi parempi että kaikki sen osat olisi erikseen tarjolla. Pelkkä kala ilman salaattia olisi aika köyhää...

Kakuista taas en pidä lainkaan, joten jälkiruokana kahvin kanssa olisi sitten 1 ässä-keksi.

Vierailija
25/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin menee perhejuhlissa niitä aina hillittömät määrät, ja eivät ole niitä halvimpia valmistaa. Kannattaa varautua siihen että niitä menee tosi paljon tuollaisen listan kanssa. Lohikeitto kuulostaa kyllä hyvältä.

Vierailija
26/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaan melkein kaikki ruokaisampi on kalapohjaista.

Vierailija
27/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vitun väliä onko ne piirakat pakastekamaa tai ei, 99% mammoista ei eroa huomaa saati maista :D.

Vierailija
28/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätkin kun voi järjestää niin monella tavalla... Ei kaikkien tarvitse järjestää niitä "klo 12 vihkiminen ja sieltä seurojen talolle lohikeittoa syömään"-häitä :-)

Itse mietin noita voileipäkakkuja... mitenhän lie menee kaupaksi nykyään? Itselleni ne eivät ainakaan maistuisi, valitettavasti.

Vierailija
29/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha ainakin tulee täyteen, ja ihan juhlavaakin on.

Ja aikuinen ihminen, joka ei 'tykkää' jostakin ruuasta on sellainen, jota ei edes kannata yrittää miellyttää.