Onko 4-kymppinen jo liian vanha opiskelemaan uuden ammatin?
Olen sairaanhoitaja ja jotain muuta haluaisin tehdä työkseni... Tietäisi vielä vain, että mitä!
Kommentit (10)
Jos esim. jotain täydennys- tai muuntokoulutusta, jossa ei mene kovin pitkään niin eiköhän. Sitten taas jos edellyttää vuosien opintoja ja toisaalta valmistut jollekin nuorekkaalle alalle (esim. media-ala) niin ei ehkä maksa vaivaa. Mites olis yrittäjäksi ryhtyminen? Siihen et olisi ainakaan vanha.
Tunnen monia jotka neljänkympin molemmin puolin ovat alkaneet opiskella ihan uutta alaa. Yhdestä tuli kauppatieteenmaisteri, yhdestä tulkki, yhdestä shiatsuhieroja...
työuraa jäljellä, joten eipä kannata sitä tuhlata tekemällä työtä josta ei pidä. Sehän on hirveän pitkä aika!
Todellakin kannattaa opiskella uutta alaa ellei vanha miellytä.
tsemppiä kouluun =) minun luokallani aikuis koulutusessa ikä haarukka oli 18-45 ja meillä synkkasi tosi hyvin itse kuulu keskiväliin=)
miten ihanaa olisi viettää sitten seuraavat 20 vuotta tehden sellaista työtä, josta todella pitää, eikä vääntäytyä täysin leipiintyneenä sinne työmaalle vuodesta toiseen.
Ei välttämättä tartte lähteä merta edemmäs kalaan. Se on semmoinen ammatti joka mahdollistaa vaikka mitä.
ikää 38-vuotta. Toimistohommista sairaalaan itse ;) Ystäväni kävi yliopistolla lisäkoulutusta (sairaanhoitaja), teki hallinnollisia hommia sairaalassa, nykyjää hoitotyön opettaja.
Sinulla on vielä 20-25 työvuotta edessä, todennäköisemmin vähemmän jos jäät työhön mitä et jaksa enää.
Ihania viestejä täällä. Olen 33-vuotias ja haaveena olisi opiskella vielä jokin tutkinto. Joskus ajattelin, etten enää ehtisi, mutta taidankin ehtiä. Hienoa!
Tsemppiä kaikille opiskelijoille!
Jos esim. jotain täydennys- tai muuntokoulutusta, jossa ei mene kovin pitkään niin eiköhän. Sitten taas jos edellyttää vuosien opintoja ja toisaalta valmistut jollekin nuorekkaalle alalle (esim. media-ala) niin ei ehkä maksa vaivaa.
Mites olis yrittäjäksi ryhtyminen? Siihen et olisi ainakaan vanha.