Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tahdo että luen.

Vierailija
30.08.2009 |

Olen lukeva ihminen. Mieheni ei. Hän harrastaa "puuhastelua". Minulle hyvä kirja on loma arjesta ja lapsista, ja työstä... kaikesta huolesta. Loma omasta itsestä. Rakkain harrastus. Miestä vituttaa, kun otan kirjan käteen ja vetäydyn omiin oloihini.

Huoh. En tiedä miten tämän voi herra Puuhastelijalle selittää niin, että ymmärtäisi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskotteluna vai mikä sitä vaivaa? Ja jos pitää, niin eikö ihminen saa koskaan laiskotella?

Vierailija
2/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siivota ja järkkäillä paikkoja? Leipoa?

Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin ottaa vaikka tirsat... sen se tajuaa. Se on tekemistä. Tai kivoja harrastuksia voisi hänestä olla vaikka virkkaaminen, askartelu... jotain missä on jotain konkreettista. Vaikka siitä ei olisi mitään hyötyä, tyyliin "pannulaput makaronista".

En tiedä miksi se lukeminen on siitä vain niin turhaa... ahdistavaa.

Vierailija
4/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue siellä sitten. Jonkin ajan kuluttua (muutaman lukukerran siis), kysy onko miestäsi häirinnyt makuuhuoneeseen sulkeutumisesi.

Oisko niin, että miehelläsi on lukihäiriö? Ja kokee lukemisesi uhkana? Tai joku muusyy?

Vierailija
5/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen on rakas henkireikä minullekin. Seinille hyppisin, jos sen yrittäisi joku kieltää. Pidä puolesi! Onkohan mies kateellinen tai tuntee alemmuutta lukevaa vaimoa kohtaan?

Vierailija
6/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan että tekis jotain hyödyllistä tai olisi vaikka lastensa kanssa. Tänään huomautin siitä ja kohta taas mieheni huomautti minulle kun heittäydyin samalle sohvalle lukemaan hömppärompsua...

Vierailija
7/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tuntee alemmuutta. esittää sen toisin, mutta lukevat ihmiset nähdään kuitenkin älykkäinä.

itse olen huomannut, kun olen kiinnostunut taiteesta ja tieteestä ja tiedän niistä paljon niin miehet helposti heittävät aiheesta jotain alentavaa läppää, että mitä hyötyä vaikka tutustua johonkin taidehistoriaan tms. heitä pelottaa asia jota eivät ymmärrä.

Vierailija
8/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni tosiaan ON lukihäiriö. =DDD Hän ei koe lukemista uhkana, mutta koska ei itse ole koskaan lukenut enempää kuin on pakko ja silti on hyvin pärjännyt, niin ei kai vain tajua miksi siihen pitäisi "hukata aikaa kun jotain oikeaa voisi tehdäkin"... =DD Ja ei ole riittävän empaattinen tyyppi, että voisi vain hyväksyä että jokin mitä hän ei tajua voi olla toiselle oikeasti merkittävää. Kaikki on kai samanlaisia hänestä ja tarvitsee samoja asioita.

ap

Vierailija
9/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täynnä häpeää, usein käsittelemätöntä häpeää

t. lukihäiriöinen

Vierailija
10/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoista. Eroonhan se johti.

Vierailija
11/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes oikein miten tuo asia on ilmennyt, mutta jotenkin vain tulee sellainen tunne, että jos päiväsaikaan istahdan kunnolla lukemaan, se on miehen mielestä turhaa, koska aina olisi jotakin puuhasteltavaa!

Tosiasiassa en kyllä ehdikään normipäivänä lukea, ainahan sitä kotiaskaretta lapsiperheessä on, joten olen vain ottanut tavaksi iltalukemisen sängyssä. Se on melkein päivän paras hetki, kun saan lukea sängyssä muiden mentyä jo nukkumaan! Ainoa haitta on se, että tulee valvottua myöhään. Onneksi miestä ei häiritse mun lukuvalo.

Vierailija
12/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tuntee alemmuutta. esittää sen toisin, mutta lukevat ihmiset nähdään kuitenkin älykkäinä.

itse olen huomannut, kun olen kiinnostunut taiteesta ja tieteestä ja tiedän niistä paljon niin miehet helposti heittävät aiheesta jotain alentavaa läppää, että mitä hyötyä vaikka tutustua johonkin taidehistoriaan tms. heitä pelottaa asia jota eivät ymmärrä.

Vierailija
13/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saatta "lukea" jotain hemmetin ravilehteä vaikka pari tuntia illassa ja se on ihan ok hänen mielestään. Kun minä vetäydyn tunniksi makkariin kirjan kanssa, niin alkaa napina että voisin tehdä jotain... Kun romaanin lukemisesta ei ole mitään HYÖTYÄ, toisin kuin mies kuvittelee että ravilehden lukemista SAATTAA hyötyä, jos siis voittaa raveissa. Miehen logiikka on käsittämätöntä. Mies on sanojensa mukaan lukenut elämänsä aikana yhden kirjan, pakosta kouluaikana.

Vierailija
14/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla samanlainen mies. Syynä taitaa olla tosin se, että minä uppoudun kirjaan niin, etten kuule enkä näe mitään, enkä myöskään luovu kirjasta, ennenkuin saan sen loppuun. Hän vihaa sitä, että olen poissa tästä maailmasta - enkä huomioi häntä :-).

Miehellä ei ole lukihäiriötä, mutta hän ei koskaan uppoudu kirjaan kuten minä.

Vierailija
15/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä lukee molemmat.

Vierailija
16/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saatta "lukea" jotain hemmetin ravilehteä vaikka pari tuntia illassa ja se on ihan ok hänen mielestään. Kun minä vetäydyn tunniksi makkariin kirjan kanssa, niin alkaa napina että voisin tehdä jotain... Kun romaanin lukemisesta ei ole mitään HYÖTYÄ, toisin kuin mies kuvittelee että ravilehden lukemista SAATTAA hyötyä, jos siis voittaa raveissa. Miehen logiikka on käsittämätöntä. Mies on sanojensa mukaan lukenut elämänsä aikana yhden kirjan, pakosta kouluaikana.

Ne kun on muka hyödyllisempä? Mies ei voi edes perustella näkemystään sillä, että "fiktio ei ole totta" (mistä tästäkin voisi kyllä keskustella, voihan se tietyllä yleistyksen tasolla olla jopa todempaa kuin ns. faktakirjallisuus), sillä hän itse kuitenkin katsoo paljon elokuvista ja on koukkuuntunut varsinkin scifiin ja vaikkapa Miyazakin leffoihin. Mutta ilmeisesti katsominen on enemmän TEKEMISTÄ kuin lukeminen.

Vierailija
17/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroonhan se johti.

Vierailija
18/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
19/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katso miten mies siihen suhtautuu.

Minä kokeilin. Ero tuli.

Vierailija
20/28 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät varmaan aapisen jälkeen ole lukeneet mitään aku ankkaa paksumpaa. Itse en katso telkkaria vaan sen sijasta luen. Lukeminen on paljon kehittävämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi