Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tuttua? Taidan laittaa välit poikki

Vierailija
30.08.2009 |

Suoraan sanottuna pistää vihaksi. Lapseni kaverin äiti sanoi eilen lapselleni (5v) että huomenna voit sitten tulla meille leikkimään. Jäin siinä sitten kysymään että mihin aikaan sopiikaan tulla. Äiti sitten kiemurtelemaan että kiirettä pitää...Sanoin saman tien että 5v kyllä muistaa sanomiset.

Tänä aamuna olen käyttänyt tunnin siihen, että kerron lapselleni miksei kyläily sovikkaan. Lapsi tietysti kiukuttelee.

Kyseinen kaveri on tällä viikolla ollut luonamme kolmena iltana, tämä on normaalia. Vastavuoroisuutta ei juurikaan ole, eli en muista koska lapseni olisi ollut heillä kylässä. Lapseni kaverin perhe tuntuu pitävän lapsia äänekkäinä ja rasittavina, myös valitettavasti omaansa.

Kannattaako moisten kanssa olla missään tekemisissä? Olen ajatellut rajoitaa kanssakäymiset minimiin ja missään tapauksessa heidän lapsena ei ole meille tervetullut ennenkuin vastavuoroisuutta asiaossa on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ole lapsesi kaverin vika millaiset vanhemmat hänellä on. Lapset kuitenkin vaikuttavat viihtyvän hyvin keskenään, sehän on tärkeintä.

Vierailija
2/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin säästää lapseni katteettomilta lupauksilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellä on ollut vaan huono tilanne- perheriitaa tms---

ja se kostautuu teille- viattomille

-------------

joillakin perheillä on ilmapiiri sellainen( kai jatkuvasti?????), ettei sinne vieraat ole tervetulleita

Vierailija
4/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna lasten leikkiä teillä. Älä tosiaan kosta sillä, että kiellät lasten leikit. Unohda vastavuoroisuus tässä tapauksessa ja voithan sanoa suoraan lapsellesi, että jospa leikitte teillä ja jätät tämän kaverin äidin "lupaukset" omaan arvoonsa. Anna lasten olla kavereita!

Vierailija
5/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai olet itse kostamassa lasten kautta, jos et päästä kaveria teille leikkimään vaikka muutoin se sopisi.

Miten voi opettaa lapsillekaan mitään sosiaalisia taitoja, jos omat taidot ovat hiekkalaatikkoasteella?

Vierailija
6/6 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

patistaisin vaikka ulos leikkimään. Minusta tuo on tietynlaista hyväksikäyttöä että lykkää lapsensa naapuriin (jotta saa itse olla rauhassa) mutta ei ole valmis vastaavasti ottamaan lapsen kavereita omaan kotiinsa leikkimään.