Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti: ei korvisreijät mene umpeen! Mulla on

Vierailija
29.08.2009 |

toisessa korvassa kaksi sellaista reikää, jossa en ole pitänyt pariin vuoteen korviksia j ajust koitin, kyllä saan molempiin vielä korviksen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä reiät umpeutuneet.

Vierailija
2/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskollani ei aikoinaan reiät parantuneet ollenkaan. Märkivät vaan ja menivät lopulta kokonaan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ehtii jo alkaa umpeutua sisältäpäin, ja sitten vaikka korvikset saisikin reikiin, niitten pitäminen on yhtä tuskaa. ehkä reiät voisivat parantua niinkuin ne parantuivat heti reikien teon jälkeen teininä.

Vierailija
4/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli iman korviksia 15 vuotta ja hyvin meni korvikset läpi kun laittoi.

Itselläni toisessa korvalehdessä kaksi reikää enkä ole ainakaan 5 vuoteen toisessa korvista pitänyt ja korviksen siihen saa koska vain.

Jos reiät kasvaisivat umpeen, se tarkoittaisi sitä, että korvalehdessä on solun uudistumista ja kasvua eli sittenhän korvalehtiemme pitäisi kasvaa koko ajan. Harvemmin olen korvalehtien kasvuun törmännyt....

Vierailija
5/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kerran laitoin ja läpi menivät. Vähän piti painaa, mutta ei sattunut, eikä ollut tuskaa myöhemminkään. Auki ovat sen jälkeenkin pysyneet, vaikka aika harvoin korviksia käytän.

Vierailija
6/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toinen reikä mennyt jo toistamiseen umpeen (laitatin siihen uuden reiän jo kertaalleen) Jostain syystä se vain tulehtuu aina jossain vaiheessa ja kipeytyy niin, etten pysty nukkumaan jos siinä on korvis. Ja ilman korvista siis umpeutuu...

Vierailija
7/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jo kahteen kertaan laitettu reiät korviksia varten ja taas on toisesta korvasta reikä ummessa. Toisessa korvassa on ylempi reikä auki, vaikka olen siinä pitänyt korua viimeksi 80-luvulla. Tämä toinen on sellainen murheenkryyni, ettei pysy auki sitten millään.

En saa pitää koruja töissä, joten viikot olen ollut aina ilman korviksia. Muutaman viikon olin kokonaan ilman koruja ja taas oli toinen reikä ummessa. Kerran sain sen auki väkisin, ja kai se siitä ärtyi ja parani sitten oikein kunnolla.

Vierailija
8/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni n. puolessa vuodessa umpeen. Ammuttiin uudet reiät.

Vierailija
9/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis reikä on ehtinyt aikanaan parantua täysin, niin ei se enää umpeen mene. Mulla esim napakoru ollut viimeksi yli 5 vuotta sitten. Just viime viikolla huvikseni kokeilin meneekö koru vielä, ja menihän se :O Sama juttu huulikorun kanssa. Limakalvopuoli vain umpeutunut, eli sain korun läpi ihan pienellä tökkäämisellä, samoin nännikorut menivät vuoden imetyksen jälkeen takaisin ilmän ongelmia. Sen sijaan yksi lävitys mikä ei koskaan kunnolla parantunut, meni umpeen aika piankin korun poiston jälkeen.

Vierailija
10/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi noin 13v sitten ja ummessa ovat. Miten joku jaksaa olla noin tyhmä, että kun mulla on reijät auki niin niinhän se menee, että kaikilla muillakin on näin. Huoh.

Vierailija
11/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi noin 13v sitten ja ummessa ovat. Miten joku jaksaa olla noin tyhmä, että kun mulla on reijät auki niin niinhän se menee, että kaikilla muillakin on näin. Huoh.

Vierailija
12/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se umpeutuminen johtuu arpikudoksen kasvusta, ei niinkään korvalehden solujen uudistumisesta.

Tosin siinä korvalehden pinnalla on ihosoluja, jotka ovat uusiutumiskykyisiä (vrt. haava sormessa), joten ihokudos uusiutuu helpostikin.

Mutta jos reikä on parantunut otatuksen jälkeen hyvin, ei umpeutumista pitäisi kovinkaan helposti tapahtua. Tosin yksilökohtaisia eroja on aina...

Jos reiät kasvaisivat umpeen, se tarkoittaisi sitä, että korvalehdessä on solun uudistumista ja kasvua eli sittenhän korvalehtiemme pitäisi kasvaa koko ajan. Harvemmin olen korvalehtien kasvuun törmännyt....

Vierailija
13/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paskaa" siihen reikään kerääntyy. Menisikin umpeen.

Vierailija
14/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttyy kyllä lialla ja siksi voi tuntua umpeen menneeltä.

Vierailija
16/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon monta kertaa laittanu korviksen uudesta ihosta läpi ku on mennyt vähän umpeen ku en oo hetkeen pitäny korviksia..

Vierailija
17/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraneeko haavasi nopeasti? Syntyykö sinulle helposti arpia? Onko sinulla ollut mahdollisen leikkauksen jälkeen kiinnikkeitä?

Yliaktiivinen arpikudoksen kasvu saattaisi selittää korvareikien nopean umpeenkasvun.

mä oon monta kertaa laittanu korviksen uudesta ihosta läpi ku on mennyt vähän umpeen ku en oo hetkeen pitäny korviksia..

Vierailija
18/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin siinä korua vain pari vuotta. Ei sitä reiän kohtaa enää edes erota.

Vierailija
19/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju totta tosiaan :-) Toivottavasti ette ole OIKEASTI noin tyhmiä!

Oletteko koskaan kuulleet, että ihmiset ovat yksilöitä?

No, paljastan teille salaisuuden: Korvareiät voivat jollakulla mennä umpeen ja jollakulla toisella pysyä auki kymmeniä vuosia. Se johtuu siitä, että ihmiset ovat yksilöitä ja erilaisia. Lisäksi mitä tuoreemmat eli vähemmän aikaa reiät ovat olleet, sitä todennäköisempää on, että ne menevät umpeen. Kymmeniä vuosia olleet reiät menevät kiinni enää harvemmin. Lisäksi arven kasvutaipumus ja haavan paranemiskyky ovat erilaisia eri ihmisillä.

Korvien kasvusta sanoisin, että korvat ovat itse asiassa ihmisellä se ainut ruumiinosa, joka oikeasti kaswvaa koko iän. Katsokaapa vain huviksenne vanhojen ihmisten korvia, jotka toden totta ovat suurempia kuin nuorten ihmisten korvat.

Ei niin, että tällä asialla kuitenkaan olisi mitään tekemistä korvareikien umpeutumisen kanssa, jossa on kysymys arpikasvusta, eli samasta asiasta, kuin miksi haavat ja muut vammat paranevat ja ihminen ylipäänsä pysyy hengissä: luonto osaa korjata kudosvaurioita.

Olette te aika huvittavia!

t. kirurgi

Vierailija
20/39 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien kasvusta sanoisin, että korvat ovat itse asiassa ihmisellä se ainut ruumiinosa, joka oikeasti kaswvaa koko iän. Katsokaapa vain huviksenne vanhojen ihmisten korvia, jotka toden totta ovat suurempia kuin nuorten ihmisten korvat.

Mut jos onkin oikeasti niin, että vanhojen ihmisten päät kutistuu ja korvat näyttää sen takia isommilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän