Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys 3. odottavalta, milloin sinne sairaalaan pitikään lähteä?

Vierailija
29.08.2009 |

Odotan kolmatta ihan loppumetreillä ja tajusin juuri, että ei olla neuvolassa juteltu ollenkaan milloin pitää lähteä synnyttämään.

Terkka kait ajattelee, että kolmonen kyseessä tuo osaa, mutta kun edellinen on syntynyt 4 vuotta sitten olen unohtanut jo.

Joten auttakaa, kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin olen ehtinyt. Ekasta meni vedet jolloin lähdin. Kakkonen syntyi 3,5h supistusten alettua, kolmonen 3h suppareiden alettua ja neljäs 2,5h jälkeen. En ole jäänyt kotiin laskemaan vaan olen laskenut välejä autossa ja hyvä niin. Kaikki mahd. puudutukset olen ehtinyt saamaan.

Vierailija
2/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisistä synnytyksistä ja matkasta.

Itsekin mietin, lähinnä sitä, miten ehdin. Viime synnytys neljä tuntia, ekat kaksi tuntia supistukset pieniä nipistelyjä. Sitten automatka kaksi tuntia, just ehdittiin sairaalaan. Eka ei noin nopea. Tällä kerralla pitää lähteä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa tietysti. Mulle sanottiin, että kannattaa odottaa, että supistusväli on 5 min, säännöllisesti. Kai meni meillä vähän ylikin, mutta hyvin kerettiin, kun sairaala oli lähellä.

Itse en lähtisi ensimmäisistä supistuksista, mulla väli oli 5-7 min melkein 12 tuntia, parempi oli olla kotona.

Lapsivesien menon kanssa kai on eri suosituksia. Olen lukenut, että voi odottaa parikin päivää, jos ei ole supistuksia tai muita merkkejä, jos ei siis halua, että käynnistetään.

Vierailija
4/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä meni lapsivedet ja toinen alkoi supistuksilla.

Supistuksia oli koko päivän aamusta alkaen, siis sellaisina pieninä ja epäsäännöllisinä. Yöllä lisääntyivät ja lapsi syntyi aamulla klo 4, mutta en yhtään muista millaisiksi, kuinka tiheiksi muuttuivat ennenkuin lähdettiin.

Lähdettiin kyllä myöhään, koska kohdunsuulla oli enää repaleita jäljellä, muuten kokonaan auki.

Näin voi neljässä vuodesssa kaiken unohtaa.

-ap

Vierailija
5/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin neuvolasta sanottiin, että supistusten kanssa voi rauhassa odotella kotona niin kauan, ettei enää pysty olemaan. Mutta jos lapsivedet menevät, niin pitää heti lähteä sairaalaan.

Vierailija
6/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mullekin sanottiin, ja sairaalaan ei ole pitkä matka. Se vaikuttaa.

Eikä vesien kanssa tartte kiirehtiä, voi olla viikkojakin ilman vesiä jos sikseen menee. Ainoastaan jos vesi vihreää niin lapsella on hätä.

Vierailija
7/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vedet menee.

Vierailija
8/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolmatta odottaessa ohje lähteä matkaan heti ekasta supistuksesta tai kun lapsivedi menee. Kaksi ekaa on ollut lähes syöksysynnytyksiä ja ennenaikaisia. Lopulta kolmonen käynnistettiin raskaushepatoosin vuoksi ja syntyi 2 h päästä siitä tabletista.

Ohje kai on normaalisti että kun ei enää kestä kotoa tai supistukset on olleet säännöllisiä ja väli lyhentynyt n. 2 h, mutta uudelleensynnyttäjänä en jäisi tuota odottamaan :) Varsinkaan oman taustani kanssa :)

Vierailija
9/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistusväli-sääntö?

-ap

Vierailija
10/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenaikaisilla että ovat syntyneet ennen laskuettua aikaa, viikolla 38.

Kuopus käynnistettiin viikon 37 lopulla.

Vierailija
11/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 4 v edellisestä synnytyksestä :)

Vierailija
12/12 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä molemmissa synnytyksissä supistuksien välit olleet jo heti alkaessaan alle 10 minuuttia.Silti eka kesti 13h ja toka 16,5h.Menin sairaalaan siinä 6-10h kohdalla sitten kun en enää pystynyt olemaan.Molemmilla kerroilla silloin vasta hikiseen sen 4cm auki,että hyvä kun ottivat edes osastolle sisään!!!!Todella yksilöllistä!Muistele miten viimeksi meni.Mä jään tänne jännittämään miten meidän kolmas sujuu!