Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko yhtään arvioida kauanko menee siivottomuuden putsauksessa?

Vierailija
29.08.2009 |

Siskollani on kämppä oikeasti järkyttävässä tilassa. Kuin sillä siisti-ohjelman karseimmat kämpät.

Kaikki on kaaoksessa, ppuhtaatkaan yykit ei oo kaapissa, pitkin olohuoneen tuoleja ym. Olkkarin lattialla paperia (piirustus ja postia) + kaikki tytön lelut.

Keittiössä ei yhtään puhdasta astiaa ja kaikki tasot täynnä astiaa (ei tiskikonetta).

Makuuhuonekin sekainen.

II makuuhuone on jonkinlainen varasto. Kauheassa kunnossa, tavaraa aivan tosi paljon. Tytön pieniä vaatteita ym.

pesuhuoneessa PALJON pyykkiä. ei oo kaikki mahtunut niihin kaappeihin.

Siellä on likaakin lattialla, hiekkaa, pölyä ym.

Sisko on leski, jolla on kohta 4 v tyttö. Joku masennus sillä on (lääkityskin), koska ei oo aina ollut tällainen. Ehkä toi miehen kuolema sen laukaisi noin vuosi sitten. Tuo yksi huone on ollut kyllä varasto/vaiheessa jo ainakin 3 v. No ei sisko mikään supersiisti ole ollut ikinä, enkä mäkään, mutta ei näin järkyttävä.

Me nyt siivotaan se kämppä kuntoon, toisesta huoneesta tytölle oma huone. Hänellä on synttärit kohta. Haluan että voi kutsua kavereita ym.

Mä siivoan, äitini katsoo mun tyttöjä meillä (mulla 2 tyttöä, olen kotona). Siskon tyttö on päiväkodissa. Sisko auttaa, jos voi, mutta luulen että passitan hänetkin pois. Pyykkiä laitan pesemään iltaisin kyllä. Sitä on oikeasti varmaan 10 koneellista.

Realistinen arvio? Jos siivoan joka päivä vaikka 4-5 h, niin kauanko menee? Viikko, pari?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee vähintään viikko. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, kun teet, että kauanko tuohon meni.

Toivottavasti sun siivouksen jälkeen ei oo heti tuossa kunnossa.

Vierailija
2/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaate- ja ruokakaapitkin käy läpi, niin voi varata neliötä kohden tunnin. Eli jos kämppä on sen 75m2, niin 75 tuntia.

Olet kyllä tosi ihana sisko, tosi hyvä mieli tuli ihanasta asenteestasi ja auttamisenhalustasi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vähän tinkiä kaapeista, ja jatkaa sitten synttärien jälkeen. Synttärit on suunniteltu pidettäväksi 13.9.

Pitäiskö kumminkin ensin vetää koko kämppä suht siistiksi, siis lattia & tasot (ensin keittiö + pyykkejä) ja sitten tytön huone + sen jälkeen ne muut kaapit yksi kerrallaan.

Koska tärkeintä musta on, että tyttö saa vihdoin oman huoneen ja se on valmis ennen kuin juhlat ovat. Keittiön kaapit kerkeän koluta senkin jälkeen.

ap

Vierailija
4/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvät ihmiset, ajatelkaa nyt...

Kyseessä on ainoa siskoni, jolla on ollut hyvin rankkaa... ja ainoa siskontyttöni, kummityttöni, hänkin menettänyt isänsä ja nyt elää aika sekaisessa kodissa. Ei ehkä vielä tajua, mutta kohta varmaan jo tajuaa, että kavereittensa + meidän koti on aika erilainen kuin heidän (vaikkei meilläkään mitään steriiliä ole), ja rupeaa häpeämään. Nyt jo on meillä kadehtinut serkkujensa eli mun tyttöjen omia huoneita (ihan tavallisia tyttöjen huoneita, mutta hän myös niin haluaisi oman huoneen).

Jos tämä nyt auttaisi, että olisi helpompi pitää edes jotain sisteyttä yllä.

Minusta olisi outoa jos en auttaisi mitenkään...

Vierailija
5/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdyn edellisiin, että ihana olet :) Tottakai monet meistä tekisivät paljon läheistensä eteen, mutta valitettavan monella se jää ajatuksen tasolle, jos sillekään.

Tsemppiä teille urakkaan! Sisaresi ja kummityttösi ovat onnekkaita kun heillä on sinut. Siivoustakin tärkeämpää heille on tunne, että heistä huolehditaan. Toivottavasti heillä olo ja arki helpottaa.

Vierailija
6/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siivoamassa erään mielenterveyspotilaan kolmiota, joka oli niin siivoton, että sillä siisti-ohjelman kämpätkin kalpenisi sen rinnalla.

Meillä (kahdella ammattilaisella) meni siihen 2 pitkää päivää, työtunneissa jotain 45h.

Pyykkejä ei pesty, eikä kajottu kaappien sisälle,muuten pestiin asunto katosta lattiaan.

Vierailija
7/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET IHANA SISKO!!!!

Tsemppia sinulle siivousurakassa ja toivottavasti siskosi saa arjen taas rullaamaan!

Vierailija
8/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muista toki huolehtia myös omasta jaksamisestasi. Pienen lapsen äitinä on tärkää, että sinulla riittää voimia myös oman lapsesi kanssa olemiseen. Muista, ettet pysty tekemään mahdottomia, varsinkaan ilman sisaresi apua.

Voimahalaus!

Vierailija
9/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tekemämme siivouksen maksoi muistaakseni kaupunki. Mielenterveyspuolella oli jokin projekti silloin ja sieltä kävi työntekijä avohoidossa olevien potilaiden luona ja sitä kautta huomasivat siivouksen tarpeellisuuden ja tilasivat meidät töihin.

Oletko ajatellut, että kysyisit olisiko siskollasi mahdollisuutta saada siivousapua?

Ammattilaiset siivoaisivat ja sinä voisit sitten laitella niitä pyykkejä ja sisustaa tytön huonetta yms.?

Vierailija
10/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavaroiden järjestely toisen ihmisen puolesta on todennäköisesti se hitain osuus. Etenkin kun se sisältää siskosi kuolleen miehen tavaroita. Se täytyy tehdä mutta tulee olemaan raskasta ja kaikkea et voi tehdä kysymättä siskoltasi mitä juuri sille tavaralle tehdään. Varaudu tunteen purkauksiin...

Olen kaksi kertaa ollut vastaavassa tilanteessa sen siivoajan ominaisuudessa. Ei ole helppoa mutta todella tärkeää että tukee omaisiaan vaikeissa asioissa. Toivottavasti saatte aikaan tytölle ihanan huoneen ja siskollesi hellän sysäyksen eteenpäin elämässä.

Vierailija
11/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä hima kaaoksessa, tai siis oli ennen miestä ja lasta ja astianpesukone auttoi mua tosi paljon.

Jos kerran viet tavaroita kirppikselle, voit tuotoilla ostaa astianpesukoneen ja miehesi voi sen asentaa. Astianpesukone on sellainen ajansäästäjä, auttaa tulevaisuudessakin asunnon puhtaana pidossa.

Yhdyn edellisiin, olet ihana sisko !

Vierailija
12/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tarvitse sentään seiniä tai kattoa pestä, varmaan paikoitellen on jotain pientä läikkää tullut seinään (kuten kaikilla ainakin lapsiperheillä tulee), muttei oo minkään kissan ulosteen peitossa tms. kaameaa.

Aion vähän vetää nurkista katossa, mutten äkkiseltään nähnyt mitään hämähäkinverkkoja ym.

ap

olin siivoamassa erään mielenterveyspotilaan kolmiota, joka oli niin siivoton, että sillä siisti-ohjelman kämpätkin kalpenisi sen rinnalla.

Meillä (kahdella ammattilaisella) meni siihen 2 pitkää päivää, työtunneissa jotain 45h.

Pyykkejä ei pesty, eikä kajottu kaappien sisälle,muuten pestiin asunto katosta lattiaan.

Vierailija
13/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otan tämän siltä kannalta, että se on väliaikaista, vähän kuin työkeikka. Äitini lupasi huolehtia meidän huushollista eli että ruoka on meillä kotona valmiina, pyykit pesty ja tiskit ei oota mua kotonakin.

ap

mutta muista toki huolehtia myös omasta jaksamisestasi. Pienen lapsen äitinä on tärkää, että sinulla riittää voimia myös oman lapsesi kanssa olemiseen. Muista, ettet pysty tekemään mahdottomia, varsinkaan ilman sisaresi apua.

Voimahalaus!

Vierailija
14/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sisko kielsi ehdottomasti. Pelkää että tytö otetaan häneltä pois :-(. Enkä oikeasti tiedä, onko niin väärässä. Ehkä ei tuu mitään huostaanottoa, mutta varmaan sossut alkavat tarkkailemaan. Eikä se välttämättä mikään huono juttu ole, mutta lisää stressiä hänelle.

Mä olen joskus siivonnut työkseni, opiskeluaikoina rahan takia, hotellihuoneita, laivojen hyttejä, toimistoa, päiväkotia... jotain muistan niiltä ajoilta.

ap

tuon tekemämme siivouksen maksoi muistaakseni kaupunki. Mielenterveyspuolella oli jokin projekti silloin ja sieltä kävi työntekijä avohoidossa olevien potilaiden luona ja sitä kautta huomasivat siivouksen tarpeellisuuden ja tilasivat meidät töihin.

Oletko ajatellut, että kysyisit olisiko siskollasi mahdollisuutta saada siivousapua?

Ammattilaiset siivoaisivat ja sinä voisit sitten laitella niitä pyykkejä ja sisustaa tytön huonetta yms.?

Vierailija
15/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin kun vien hänen miehensä vaatteet pois, en kysy mitään. Siitä oli puhetta jo, että nyt täytyy saada ne pois.

Hänen tavaransa kerään johonkin, saa valkata, mitä haluaa pitää. Tai jos haluaa, vien vaikka sinne varastoon laatikoissa. Atk-tavaran saan kuulemma viedä, paitsi varmuslevyt + ohjelmistojen cd-levyt.

Tuskin mullakaan silmät kuivina pysyy, tykkäsin langostani kovasti ihmisenä :-(.

Mutta ihan lajittelu: roskiin / käyttökelpoinen myyntiin tai käyttöön sujuu multa nopeammin kuin siltä, kenet tavaraa se on. Ja sain valtakirjan, että saan laittaa paljon pois, luetteli muutaman jutun, mitä ei saa laittaa pois/ myydä. Esim. käsityölehdet ja jos on jotain kankaita. Ennen siskoni ompeli paljon, ja ajattelin, että saa ommella ne verhot + jonkun säkkituolin tytön huoneeseen.

Keittiössäkin saan kuulemma huseerata vapaasti, kunhan en muuta järjestystä (siis että astiat olisivat eri kaapissa kuin ennen). Ja myydä, jos löytyy jotain yksittäisiä lautasia/kuppipareja, joista ei ole enää edes 5-6 jäljellä.

ap

mutta tavaroiden järjestely toisen ihmisen puolesta on todennäköisesti se hitain osuus. Etenkin kun se sisältää siskosi kuolleen miehen tavaroita. Se täytyy tehdä mutta tulee olemaan raskasta ja kaikkea et voi tehdä kysymättä siskoltasi mitä juuri sille tavaralle tehdään. Varaudu tunteen purkauksiin...

Olen kaksi kertaa ollut vastaavassa tilanteessa sen siivoajan ominaisuudessa. Ei ole helppoa mutta todella tärkeää että tukee omaisiaan vaikeissa asioissa. Toivottavasti saatte aikaan tytölle ihanan huoneen ja siskollesi hellän sysäyksen eteenpäin elämässä.

Vierailija
16/73 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehen ei tarvitse sitä asentaa. Siellä nimittäin on astianpesukone, joka ei vaan toimi, se simahti juuri ennen langon kuolemaa (kuulemma pumppu meni rikki noin 10 v vanhasta koneesta). Joten jos ostan uuden tuotoilla, eiköhän ne myyntiliikkeestä vie vanhan pois ja asentaa sen koneen.

Jos ei riitä rahat uuteen, niin käytetty saadaan kyllä asennettua jotenkin.

Siellä on myös vanha mikro, se kuulemma iski tulta viime kesänä ja sisko otti johdon pois seinästä. Ja yksi vanha tv siellä kaaos-huoneessa. Siitä on värit hävinneet. Mikron ja tv:n vien johonkin kierrätyspisteeseen.

ap

Vierailija
17/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään siis maanantaita sinne ja olen varannut kirpparipöydän sille varastohuoneen kamalle alkaen lauantaista, pyykätään ne kaikki pikku vaatteetkin ja myyntiin. + mitä muuta kamaa sieltä löytyy, mitä voi myydä.

Totaalinen tyhjennys siis sille huoneelle.

Mistä aloittaisitte? Keittiö?

Vierailija
18/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä ikkunatkin ja kaapit järjestää? Riippunee paljon siitä ja asunnon koosta ja tavaran määrästä.

Itse masentuneena sekasorron keskellä kaipasin eniten jotain järjestyksen tuojaa. Osta jotain koreja, lelulaatikoita ym. Ja kannattaa viedä mahdollisimman paljon ylimääräistä tavaraa pois! Ja sisko tottakai mukaan siivoamaan, voi tehdä hyvää. Samalla saatte jutella.

Vierailija
19/73 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ok. Sen on luvannut mun mieheni tehdä. Hän pesee meilläkin, on hyvä siinä.

Kapit järjestän kyllä, ainakin vaatekaapit. Ruokakaapit raakkaan, jos on jotain vanhentunutta ym.

Lisää koreja ja lelukoreja, hyvä vinkki. Siellä on lelulaatikoita, mutta lelut ei oo niissä. Ne voi ehkä riittääkin.

Lahjaksi tytölle ostan verhot tytön huoneeseen + muutenkin sisustan sen kivaksi.

Vierailija
20/73 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata jättää nurkkiin pyörimään ollenkaan odottamaan myyntiä jossakin.

Kuinkas homma on edistynyt? Olet ihanan sisko kun haluat auttaa vaikka itselläsikin lienee kotosalla tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan