Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea vauvalle täytyy muistaa hankkia

Vierailija
29.08.2009 |

ennen syntymää? Olen ihan pihalla...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänky

vaippoja

vaunut

turvakaukalo

tuttipullo(varalle jollet pysty imettämään)

pari purkkia korviketta (myöskin varalle)

sinkkivoidetta

lämpömittari

vaatteita

tutteja(jos aiot käyttää)

Vierailija
2/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmeä harja

harsovaippoja(räteiksi)

keittosuolatippoja(nenäntukkoisuuteen)

talkkia/perunajauhoja

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä ihoa ei tarvitse voidella. Kaksi vartin ilmakylpyä päivässä ajavat saman asian, jos vaippa vaihdetaan silloin kun on tarvis.

Vierailija
4/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tee mitään talkilla.

Vierailija
5/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ihan valmiita listoja.

Vierailija
6/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistähän tulee äitiyspakkauksen mukana :) .

ap

pehmeä harja

harsovaippoja(räteiksi)

keittosuolatippoja(nenäntukkoisuuteen)

talkkia/perunajauhoja

2

Vierailija
7/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bebanthenia vauvan pyllylle ja omille nänneille, amme vauvalle. Sinkkivoide, talkki jne korvaantuu tuolla bebanthenilla =)

Vierailija
8/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tee mitään talkilla.

et voi ennustaa millainen iho vastasyntyneellä on. sama juttu sinkkivoiteen kanssa. meidän esikoinen otti 2xtunnin ilmakylpyjä päivittäin ja silti oli paha vaippaihottuma(sairastaa nykyäänkin atopiaa)

Vierailija
9/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää ap, kaupat on auki sittenkin kun olet synnyttänyt. ;)

Edellisen listaan lisäisin cuplatonin masukipujen varalle, sekä rela-tippoja jos et täysimetä, ne auttaa lapsen vatsaa sietämään korviketta paremmin.

Jos aiot imettää, hanki rinnanpäihin Lansinoh-voidetta, mut sitä saat osastolla jo ja loput voit ottaa matkaan.

Kaikkea et voi kuitenkaan etukäteen ennakoida, joten parempi jättää jotain ostamatta ja ostaa sitten myöhemmin jos ei ole varma että sitä tarvii. Siis kaikkea muuta paitsi maitoa, sitä on pakko olla kaapissa. Muuten voi tulla tilanne, että sulla ei tule esmes illalla maitoa riittävästi (lapsi tankkaa illalla yötä vasten ja tarvii vähän enemmän maitoa), lapsi huutaa nälissään ja sinäkin oot itkun partaalla, ja se EI ole hyvä hetki juosta lähikauppaan.

Vierailija
10/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajunnut ostaa kuin yhdet. Sit kun maito nousi, mitkään vanhat eivät mahtuneet päälle. Ja maitoa valui koko ajan niin, että oli pakko pitää rintsikoita päällä koko ajan. Siinä oli sitten kiva pestä niitä yksiä jatkuvasti ennen kuin pääsi kauppaan ostaan lisää. Tosin niiden ostaminen etukäteen on vähän riskipeliä.

Vierailija
11/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on tota possunuhaa liikkeellä. itse en sitä hysterisoi mutta en silti ihan vastasyntyneen kanssa viitsi lähteä shoppailemaan.

2

Ei hätää ap, kaupat on auki sittenkin kun olet synnyttänyt. ;)

Edellisen listaan lisäisin cuplatonin masukipujen varalle, sekä rela-tippoja jos et täysimetä, ne auttaa lapsen vatsaa sietämään korviketta paremmin.

Jos aiot imettää, hanki rinnanpäihin Lansinoh-voidetta, mut sitä saat osastolla jo ja loput voit ottaa matkaan.

Kaikkea et voi kuitenkaan etukäteen ennakoida, joten parempi jättää jotain ostamatta ja ostaa sitten myöhemmin jos ei ole varma että sitä tarvii. Siis kaikkea muuta paitsi maitoa, sitä on pakko olla kaapissa. Muuten voi tulla tilanne, että sulla ei tule esmes illalla maitoa riittävästi (lapsi tankkaa illalla yötä vasten ja tarvii vähän enemmän maitoa), lapsi huutaa nälissään ja sinäkin oot itkun partaalla, ja se EI ole hyvä hetki juosta lähikauppaan.

Vierailija
12/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipassa, sillä ei korjata atooppista ihoa eikä estetä sen tuloa, rasvaa (eism bebanthen) käytetään rikkinäisen/punoittavan ihon hoitoon, ei talkkia!

cuplatonit täytyy muistaa antaa JOKA syötön yhteydessä, muuten saat päinvastaisen vaikutuksen eli ilmavaivoja riittää! D-vitamiini tippojen kans suosittelen mieluummin relatippoja, riittää kun antaa ne tipat kerran päivässä.

Vierailija
13/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää lasta pyllynpesulla kun vaippaa joutuu vaihtamaan kuitenkin moooonta kertaa päivässä..ja vesipesu taas kuivattaa jos sen tekee 10 kertaa päivässä

Vierailija
14/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipassa, sillä ei korjata atooppista ihoa eikä estetä sen tuloa, rasvaa (eism bebanthen) käytetään rikkinäisen/punoittavan ihon hoitoon, ei talkkia!

cuplatonit täytyy muistaa antaa JOKA syötön yhteydessä, muuten saat päinvastaisen vaikutuksen eli ilmavaivoja riittää! D-vitamiini tippojen kans suosittelen mieluummin relatippoja, riittää kun antaa ne tipat kerran päivässä.

viilentää ja hoitaa sitä ihoa jossa vaippaihottumaa on. talkkia käytetään pitämään kuivana jotta vaippaihottumaa ei tulisi. atooppiseen ihoon tulee helpommin vaippaihottumaa kun iho kuivuu niin helposti. kannattaisiko ottaa selvää asioista.

2

Vierailija
15/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on tota possunuhaa liikkeellä. itse en sitä hysterisoi mutta en silti ihan vastasyntyneen kanssa viitsi lähteä shoppailemaan.

2

hänen puolestaan kaupassa, jos nyt se sikaflunssa sattuu iskemään? Ja kyllä mun mielestä tuo on hiukan ylihysteeristä ettei voi mennä kauppaankaan...

Vierailija
16/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun ehtii sitten myöhemminkin. Itselle syntyi keskonen, eikä meillä silloin ollut mitään äitiyspakkauksen lisäksi valmiina.

Mies vuokrasi kaukalon kotiintulomatkaksi. Sittenhän sukulaiset tuli käymään tuoden lisää vaatteita ja kestovaippoja. Pikkuhiljaa ostettiin sellaisia tavaroita, joita tarvittiin. Paljon paljon säästettiin kun ostettiin vain tarpeellista, eikä varmuuden vuoksi vähän kaikkea.

Vierailija
17/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

hänen puolestaan kaupassa, jos nyt se sikaflunssa sattuu iskemään? Ja kyllä mun mielestä tuo on hiukan ylihysteeristä ettei voi mennä kauppaankaan...

2

Vierailija
18/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tarkoitin ihan sitä, että ap jättää vauvan isälle ja lähtee sen verran ulos mökistä että saa vähän happea ja edes vartiksi muutakin ajateltavaa kuin vauvan. Jos ei ihan peräkorvessa asu, niin lähikaupasta saa sen mitä tarvitsee, meidän marketeista muuten myös niitä imetysliivejäkin.

Minä lähdin heti kun kotiin pääsin, käymään koiran kanssa lenkillä ja se oli mulle ihan päivänselvää; tarviihan juuri synnyttänyt nainen raitista ilmaa ja liikuntaa vähintään yhtä paljon kuin ennen lastakin! Myöhemmin kyllä kuulin, että on äitejä jotka ei voi edes roskapussia viedä ekoihin kuukausiin, kun ei luottanut että edes lapsen isä pystyis huolehtimaan vauvasta. Paitsi että lapsi pärjää varmasti hetken ilman äitiä, on isälläkin oikeus olla oman lapsensa kanssa hetkiä ihan kaksistaan.

-10-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä