APUA?!? Normaalia(ko)?
Elikkäs tein tuossa maanantaina elämäni ensimmäisen testin, johon ilmestyi kaks viivaa, toinen tosin aika haalea. Tiistaina viiva oli jo hieman vahvempi. Tänään ajattelin sit testata vielä sen takia ku niin kauheasti haluattais nähhä se oikea tummanpunainen, kontrolliviivan värinen viiva, että uskois jo että olis raskaana oikeasti. Tein testin, ja siihen ilmestyi paljon haaleampi viiva kuin maanantaina. Hyvä että sitä edes näkee. Mistä johtuu?
En tiedä, voi olla että vaikuttanee se että pissaamisen tarve on lisääntyny ja edellisestä pissauskerrasta oli vain pari tuntia. Mutta huolettaa silti. Kertokaa joku joka tiedätte asiasta jotaki, onko normaalia vai voiko olla että alkio ei elä tms? Kauhea hätä vain hela tiden. =(
Kiitosset jo etukäteen. Ja nyt ois aika lailla viikot 4+4. vasta.
Kommentit (16)
mä uskonki että olen, varmasti olenki, ku ei oo mitään keskenmenoon viittaavia vuotoja tms tullu. MUTTA huolettaa että voiko toi kertoa että alkio on esim. kuollut tai muuta vastaavaa. Ku eihän sitä tiedä vaikka oiski plussa tuossa testissä.
niin koska raskaushormonin kait pitäis vähintään tuplaantua 2 vuorokauden välein eli kaiken järjen mukaan se pitäis olla kokoajan tummempi se viiva. ja mulla se on vain vaalentunu muutaman päivän takaisesta REILUSTI...
voisko joku jolla on ollu kokemusta vastaavasta kertoa jotain? kiltit, kiitti
Oliko testi samanmerkkinen? Erimerkkisillä testeillä voi saada hyvinki erivahvusia viivoja. Vuorokauden ajallakin on väliä, toisena aikana on hormonia enemmän veressä ku toisena. Samoin se pissaamattomuusaika vaikuttaa.
Nauti nyt vaan. Murehdi keskenmenoa sitten, jos se sellainen on. :) (Paraskin puhuja täällä...)
kiitos tosi paljon,
oli eri merkkiset testit, joka testauskerralla. ja niin tietenki se vaikuttaa se vuorokauden aika =) että ehkä se vahva plussa tulee vasta viikon päästä. yhen hyvän ystävän kans juttelin ja se sanoki että sille oli neuvolatäti sanonu että oikeasti kannattais testata aina ku menkat on vasta viikon myöhässä, niin välttyy monelta stressiltä. =)
ehkä mä vähän ylireagoin, anteeksi =)
Eri merkkiset testit voi näyttää erivahvuisia viivoja, joten niitä en lähtisi vertailemaan. Mulle joku testi antoi samana päivänä selvän viivan ja toinen hailakan haamun (samasta pissasta).
Mulla on kyllä omakohtainen huono kokemus viivojen heikentymisestä. Kyseessä oli ns kemiallinen raskaus eli kiinnittymisyritys. Saman merkkisellä testillä testasin useampana päivänä ja aina vaan viivat heikkeni. Menkat alkoi sitten muutaman päivän myöhässä.
Toivottavasti sulla on kyse muusta ja saat vielä vahvat viivat testiin! :)
Voi kauheeta, tuota mie just ajattelin että ku tollasiaki on. Mutta ajattelin vielä huomenaamulla aamuvirtsasta testata niin pitäishän se näkyä sitten jo paremmin jos on näkyäkseen. Ja mulla ollu nyt menkat n.5päivää myöhässä. Ja ku kuitenki alkuviikosta vahvenivat mutta nyt tää yks oli vaan hailakka. No toiveet korkealla, toivottavasti kaikki on ok... Oireita ainaki tullu tässä parin päivän aikana lisää, joka lienee hyvä uutinen... =)
mutta kiitos tosi paljon ku vaivauduit vastaamaan, kaikki varmaan ymmärtää kuinka kauheaa tää stressi tässä raskauden alussa on että onko kaikki hyvin... kiitos killa =)
eipä näkyny viivaa sitten tänä aamunakaan juuri ollenkaan. täytyy varmaan käydä sit maanantaina verikokeissa jos ei vuoto ala...
voi että voi ihmistä surettaa...
Pidän peukkuja sulle MonnY että saisit selkeän viivan testiisi.Mulla itsellä ikävä kyllä aikoinaan kävi myös noin että testiviiva sen ku heikkeni ja kysessä oli tuulimunaraskaus.Stressaavaa puuhaa tämä raskautuminen,mutta ihan varmasti sinäkin teet vielä joku päivä positiivisen testin jonka palkintona on sitten ihan oikea vauva.Älä lannistu.Ja voimia tuhannesti sulle.Sureminen on sallittua.
kiitos vastauksestasi. jotain tuon tyylistä olen itsekki miettiny ja taitaa olla paras mennä niihin verikokeisiin. tässä alkaa toivo olla heitetty ton raskautumisen suhteen...
huh. tää on tätä mun tuuria.
vastauksia otetaan vastaan edelleen, kiitos kaikille jotka jaksavat vaivautua kertomaan kokemuksistaan.
VOISKO KUKAAN IHANA IHMINEN JOLLA ON YLIJÄÄNEITÄ RASKAUSTESTEJÄ JA ON N. VIIKOLLA 4-5 TEHDÄ TESTIN JA KERTOA TULOKSESTA? TAI JOS ON TEHNY. KIITOS KAIKILLE, OIKEASTI TÄÄ TUSKA ON SIETÄMÄTÖNTÄ.
testin ite kolmantena päivänä menkkojen pois jäännistä ja mulla tuli testiin tosi tumma viiva jo tuolloin. Itellä kuitenkin jäi yks testi vielä kaappiin ja kuin "varmistaakseni" sen tein sitten toissapäivänä muistaakseni.
Ja tuolloin siis oli tasan 5 viikkoa täynnä ja testiin pamahti kontrolliviivaakin tummempi plussa.
En nyt tiiä onko tästä mitään apua sulle vai pahentaako oloas entisestään mutta sinun tilanteessa voi olla hyvinkin kyseessä tuo kemiallinen tai tuulimuna...
Tai sitten ei, mutta mene sinne testaukseen maanantaina ja koita jaksaa!
kiitos vastauksesta tollukka...
lisää vastauksia otetaan edelleen vastaan,
onkohan mitään toivoa? mitä luulette?
Mä tein ekan testin 1.8, aamupissasta (apteekin raskaustesti) oli tosi,tosi vaalea viiva. sit tein 2.8 testin (Predictor) pvällä, viiva oli vain haalea haamu. Ja pelkäsin pahinta :( 2 km jo takana.
Ja kysyin apteekista, olivat sitä mieltä, että on kemiallinen raskaus tai aikainen km...
No tein jälleen testin 3.8 (apteekin tasti) aamupissasta, viiva oli tosi vaalea, mutta selvä!
Ja nyt ultra takana! Vauva vastasi 7+2 vaik kierron mukaan 7+6.
Et toistaiseksi kaikki hyvin! Joten ei todellakaan kannata ekana uskoa sitä pahinta, varsinkin jos raskausoireita on. Mäkin olin jo ennen eka testiä aivan varma et olen raskaana, mut se niin vaalea viiva todella säikäytti.
Et olen kuitenkin sitä mieltä, et liian aikaisesta testaamisesta, ei oikeasti välttämättä seuraa muuta kuin turhaa stressiä.
Et ehkäpä aluksi on paras yrittää edes ne muutamat pvät välttää testaamista...vaikka tiedän niin miljoonaasti kuinka vaikeaa se on...
Syö vain hyvin ja terveellisesti ym, ni sitten vauvankin on parempi olla! :)
kiitos vastauksesta... toivotaan nyt parasta, mutta jotenki tuntuu että tässä tää tais sitte olla...
oik. puolelta alavatsa tosi kipee ja myös selkä ja alavatsan seutu muutenki vihloilee välillä yms... ja tänään tuli pari tippaa rusertavaa vuotoa, pelottaa vain jos se lisääntyy... toisaalta taas toivon että jos on epäkelponen yksilö niin tulis itekseen ulos eikä tarvis mihinkään kaavintaan tms mennä!
tänään n.viikon menkat myöhässä, oiskohan raskausviikkoja sen tasan 5. kävin ostaa vielä pari testiä ja jos niissä ei mitään näy niin onhan se selvä että kesken on menossa :(
ja jos tästä jotain positiivista koittaa kaivaa niin ainaki se raskaus on mahdollinen myös mulla. jospa se joskus onnistuis ihan pysymään sen 9kk tuolla sisällä ja vielä oikeassa paikassa.
tein äsken sit testin, todetakseni että ne muutamat rusehtavat tipat voisivat olla enne keskenmenosta.
raskaustestiin putkahti viiva, joka oli vahvempi kuin eilen ja vahvempi kuin viikko sitten. tää on ihan ihme touhua. joka tapauksessa huomenna pääsee sit verikokeisiin, luulisin ainaki niin.
viikolla 4+1 ja viiva oli ihan selkeä ja tuli heti. Predictor oli testin merkki. Mitä verikoe antoi tulokseksi?
ei viivan tarvitse olla tumma ja jos siihen ilmestyy kaksi viika niin on tosi todennäköistä että olet raskaana...