Mikä on maailman vanhin kaupunki?
Jore väitti että:
"Alussa Jumala Loimaan."
Siis tarkistin tuon asian ja oikeasti se meni
"Alussa Jumala loi taivaan ja maan" eli taas se oli väärässä!
Kommentit (21)
Eteenpäin.
Yleisön pyynnöstä huolimatta seuravaksi sekä rienataan uskovia että ollaan rasisteja:
Leif: Mulla on Elviksen vanha Cadillac.
Allan: Mitä tosta. Mullapa on jeesuksen vanha Taunus!
Eteenpäin. Yleisön pyynnöstä huolimatta seuravaksi sekä rienataan uskovia että ollaan rasisteja: Leif: Mulla on Elviksen vanha Cadillac. Allan: Mitä tosta. Mullapa on jeesuksen vanha Taunus!
harvinaisen huono vitsi..
Eteenpäin. Yleisön pyynnöstä huolimatta seuravaksi sekä rienataan uskovia että ollaan rasisteja: Leif: Mulla on Elviksen vanha Cadillac. Allan: Mitä tosta. Mullapa on jeesuksen vanha Taunus!
euroopan vanhin kaupunki on Cadiz. Kävimme siellä toissa kesänä.
Koko maailman vanhimmasta en tiiä..
Ihan koulussa olen tuon oppinut ja on se lehdessäkin ollut (olisko ollut Seura).
Se on: Alussa Jumala teki taivaan ja loi maan.
No niin. Siitä se lähti.
Kirjoitetaan samaan hintaan loputkin uudestaan. Jeesus voisi olla musta lesbo.
Yhä asutuista Jeriko. Aleppo myös lähellä, kuinka kauan nyt enää on asuttu/täyttää kaupungin kriteerit. Ja mainittu Damaskus myös tosi vanha.
Se on todennäköisesti ollut sellainen savikylä, ettei siitä ole enää mitään jäljellä.
Taitaa olla se muinaisen Kaksoisvirran maan (nykyisen irakin alueella sijaitseva Susan mesopotamialainen kaupunki, (muistaakseni Aleppokin mainitaan jossain kohtaa Raamatussakin )
Argos taitaa olla vanhin, Ateenakin vanhimmasta päästä (jos siis yhä asutusta)
Vierailija kirjoitti:
Yhä asutuista Jeriko. Aleppo myös lähellä, kuinka kauan nyt enää on asuttu/täyttää kaupungin kriteerit. Ja mainittu Damaskus myös tosi vanha.
Ateena on vanhempi.
Tää on niin suhteellista kun Kreikan saarillakin on 4000-5000 vanhoja rakennelmia, kuten Italiassakin saarissa. Taitaa enempi olla kyse siitä, että missä on pidetty vain kirjaa ensimmäisenä..
"Alussa Jumala Loimaan." Eihän tuo lause tarkota mitään, joten siitä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.
Kuiva juttu.