Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tassu-unikoulusta kysymys

Vierailija
28.08.2009 |

Olen päättänyt aloittaa 8kk poikamme unikoulun. Hän herää monta kertaa yössä ja tarvitsee apua uudelleen nukahtamiseen. Hän herää äänekkäästi jutellen ja jos en mene, juttelu muuttuu jonkin ajan kuluttua itkuksi. Poika syö kerran aamuyöllä pullon mutta senkin toivoisin jäävän pois. Monesti syötyään nukahtaminen kestää. Joudun olemaan sängyn vieressä jopa puolikin tuntia monta kertaa yön aikana.Miten nyt toimin että tilanne paranee? En ole nukkunut yhtään täyttä yötä sitten viime vuoden joten kaikki neuvot ovat tervetulleita. Poika on terve, ei mitään allergioita tms. ja tutti on käytössä. Olen netistä ohjeita lukenut mutta kaipaisin kokemuksianne. Toimiko ja kauan kesti ennen kuin tilanne parani jos parani?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovelsin unikouluohjeita ja tein niin, että kun lapsi heräsi, laitoin hänet hellästi makaamaan. Poika nousi tietenkin heti takaisin seisomaan ja alkoi huutaa kun tajusi, ettei pääse syliin. Mutta toistin makuulle laittamista ja puhuin rauhoittavasti, sanoin, että nyt on yö ja tästä eteenpäin öisin nukutaan. Istuin sängyn vieressä, enkä antanut periksi vaikka poika teki kaikki temppunsa. Oli tuolloin 1v ja heräsi joka yö 1,5h välein ja vaati rauhoittelua.

Yhtenä päivänä vain löysin varmuuden tehdä tuon, ja luulen, että aika ratkaiseva tekijä onnistumisessa oli oma rauhallisuuteni ja varmuuteni siitä, että näin tehdään ja sillä selvä. Kun poika ensimmäisenä iltana nukahti itse sänkyyn, hän nukkui heti aamukuuteen. Toisena yönä iski hirveä raivo n. klo 2, mutta se oli käännekohta, sen jälkeen alkoi hoksata, että tosiaan syliä ei enää tule yöllä. Sitten seuraavana iltana istuin oven suussa ja siitä seuraavana makkarin oven ulkopuolella lueskelemassa lehtiä ja siitä itse nukahtaminen ja yönläpi nukkuminen lähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla