Vaitiolovelvollisuudesta???
Osaako joku sanoa miten menee jos meitä on vanha iso kaveriporukka ja yksi kavereistamme kertoo yhden asian tyypistä A. Minä kerron asiasta tyypille B ja niin tietysti asia lähtee vyörymään eteenpäin.
Ongelmana on se että olen töissä paikassa jossa myös on asiasta puhuttu ja olenkin sanonut että tiedän asian olevan totta (siis se asia mitä minulle on kerrottu).
Nyt juttu on levinnyt moniin korviin ja minä sain syyt niskoilleni asian levittämisestä vaikka asiasta varmaan tietää moni. Ja jos ei varmasti tiedä niin ainakin on ollut villejä arvuutteluja asiasta...
Ja tietysti meillä töissä pitäisi kaikilla olla vaitiolovelvollisuus asioista! Mutta kun täällä tuppukylässä aina kaikki tietää toistensa asiat.
ärsyttää!!!
Kommentit (8)
Sanon niinkuin joku muukin, pakkoko on juoruilla?
tilanteessa, jossa oikeasti et tiedä asiasta mitään todellista vaan joltain kolmannelta tai neljänneltä osapuolelta kuulemiasi juoruja. Ja kyseessä on joku asia, joka oikeasti vaikuttaa johonkin?
Mahdat sä olla vähän ääliö...
ja tiedät sen, koska tiellä on töissä puhuttu siitä, olet rikkonut vaitiolovelvollisuutesi. Siihen kuuluu myös se, että ei vahvista juoruja, vaikka ne juorut olisi jo kaikkialle levinneetkin. Arvuutteluilla ei ole väliä. Mokannut olet, ihan selvästi.
niin et saisi asiasta puhua halaistua sanaa vaikka asiasta muuta kautta kuulisit.
Sorry, olet rikkonut vaitiolovelvollisuutesi - virkavirhe.
Et olisi saanut kommentoida mitään.
jos olet vahvistanut jonkin työsi kautta tietämäsi asian todeksi vaikka olisit kuullutkin sen muualta. Vaitiolovelvollisuus tarkoittaa sitä ettei kommentoi mitenkään kuulemiaan asioita joista on tietoinen työn kautta.
t.Sh
Olet rikkonut vaitiolovelvollisuuden kommentoimalla tiettyä tapausta ja levittämällä asiaa.
niinpäin että olen sanonut töissä asian olevan niinkuin luulimmekin, en niin että olisin asiasta töissäni kuullut.