Remonttimiehet on kyllä törkeitä, ihan alinta pohjasakkaa!
Menee niin hermo.
Mikä hitto siinä on, että kaikki duunarit on niin törkeitä etteivät kunnioita toisten ihmisten aikaa millään tavoin?!?! Meille on nyt muutaman kerran pyydetty äijiä tekemään milloin minkinlaista hommaa (pihalle täyttömaanajoa, nuohousta, peltiseppää, kirvesmiestä) ja jumankeuta niistä KUKAAN ei ole tullut paikalle siihen aikaan kun on sovittu.
Sovittiin että miehet tulee täyttämään pihamaata ma aamuna klo 8. Isäntäväki on hoitanut omat työkuvionsa niin että ovat paikalla kun tyypit tulee. Ja ei p*rkele, ne hilaa läskimahansa meidän pihaan klo 11!!!! Sitten nojataan lapionvarteen ja mietitään että mitenhän päin sitä hommaa alettaisiin viimein hoitaa.
Peltiseppä lupasi tulla laittamaan meidän kattoa. Sanoi tulevansa loppuviikosta, ottaisi vielä lähempänä yhteyttä minä päivänä ja monen aikaan tulisi. Taas hoidetaan työt niin, että kun soitto tulee niin päästään ½-1h varoitusajalla paikalle. Kuluu viikko, kuluu toinen. Ei kuulu peltiseppästä mitään. Sitten viimein soittaa, että on ollut kiire, voisi tulla tänään. Joo ei kiitos, on jo sovittu toiselle firmalle se jopi.
Minusta tuo on käsittämättömän huonoa bisnestä! Osoittaa millaisilla älyn- ja sivistyksen lahjoilla noilla aloilla työskentelevät ihmiset on varustettu. Ei missään muussa ammatissa voi työkennellä ja toimia tuolla lailla, olla ajankäytön kanssa kuin mikäkin huithapeli!
Hitto kun olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, niin opettelisi itse tekemään kaikki remppahommat niin ei olisi noiden törkimysten armoilla.
Onko kenelläkään hyviä kokemuksia näistä remppamiehistä?
Kommentit (52)
että ne myöhästymiset ovat aiheuttaneet ne edelliset asiakkaat ?
Mieheni on tälläinen remonttimies eli pohjasakka.
Todella usein asiakas pyytää korjaamaan tai rakentamaan jonkun asian, sovitaan aikataulut ja kas kummaa. Kun työ on tehnty niin tullaan sanomaan että kai sä ton toisenkin paikan laitat samantien kuntoon. Aikasemmin ei olla puhuttu mitään asiasta ja sitten oletetaan että remonttimiehellä ei ole mitään muuta työtä. Asiakas parhaimmassa tapauksessa ei maksa jo tehtyä työtä jos toista työtä ei tehdä. Sitä ylimääräistä työtä kun alkaa tekemään, niin aikatauluthan siinä kusee.Ap kirjoittamaan, että tullaan paikalla tunnin varoitusajalla taas syy on siinä että asiakkaat kun tuntuvat että jo sovitun työn voi perua vaikka muutamaa tuntia aikasemin ja miksi remonttimies odottelisi kädet ristissä kun voi soittaa ja kysyä että pääsiskö seuraavaan paikkaa aikasemmin.
Jos remonttimies on sopinut menevänsä jonnekin toiseen paikkaan teityllä kellonajalla, niin kai hän sanoo edellisessä paikassa että en voi jäädä,on hommia muualla, mutta sovitaan joku toinen aika? Ei se ole asiakkaan syy, jos oma aikataulu pettää.
varsinkin jos odottaa että tutut tekee puoli ilmaseks kaiken. Kun on kyseessä ihmisen elánto niin tottakai työmaat joilta saa kunnon laskutuksen menee ohi tutuista jotka odottavat että hommat tehdään ilmasin. tutun kautta kannattaa ottaa jos siis joku tuttu suosittelee paikkaa joka on toiminut. Mutta jos otta tutun työmiehen ja tinkaa hintaa niin turha odottaa että ovat ensimmäisenä sitä hommaa tekemässä. minusta ainakin ihan loogista että ensin tienataan perheen elanto ja ilmais hommat sitten jos aikaa jää. On muuten kumma kun tietyn alan ammattilaisia ollaan aina hyödyntämässä ja kuvitellaan että he ihan mielellään vielä työnsä lisäksi tekevät tuttujen hommat ilmatteeksi ihankuin jonain harrastuksena. Tällaisia ammatteja: rakennusalam auton korjaajat ja it-ala Kaverin mies it puolella ja hän juuri puhui siitä että harvasen päivä sukulaiset ja tutut ja vielä tuttujen tutut soittelee ja kyselee apua ja parhaimmassa tapauksessa olettavat että kaverin ukko hyppäisi joka ilta jotain konetta robaamassa... ärsyttävää Tai no ehkä samat tyypit pyytävät kokki kavereitaan heille laittamaan ruokaa tai siivoojia siivoamaan heidän asunnon jne...
Tai siis on ovat tuttuja, niin sitten toimii mutta jos vieraan tilaat tai edes tutun tutun, niin se on moro.
Ainostaan siivoojat olleet sunnilleen ajoissa. Vituttaa kun menee puoli työpäivää itseltä näiden tyyppien odotteluun ja usein työn jälki niin surkeaa ettei tiedä itkiskö vai nauraisko.
Onneksi lama karsii varmasti paskimmat duunarit alalta pois.
että kun tehtiin remonttitarjous, niin laitettiin kirjallinen pyyntö remontin kustannusarviosta, pantiin kuvat kohteesta ja kaikki selitykset oikein hyvin mukaan. Niin kuinka moni näistä viidestä firmasta vastasi?YKSI!
Siis voi hyvää päivää. Ihan turha tulla sitten itkemään että kun bisnes ei suju, jos kaupantekotaidot on sitä luokkaa, että ei edes kiinnosta ottaa yhteyttä siihen asiakkaaseen.
Remontti olis vielä ollut talviaikaan, jolloin raksa-alalla on hiljaisempaa. Lopulta valittiin tämä meihin yhteyttä ottanut.
Se on seudun suurimpia firmoja, osasivat hommansa, hyvää jälkeä tuli.
Mutta ei voi kuin ihmetellä, että millainen on yrittäjä jolta tiedustelee noin 30 000 - 40 000 euron suuruista urakkaa, eikä edes ota yhteyttä... Varmaan sitten hommia tosi hyvin, jos ei tuon suuruinen remonttiurakka kelpaa!
että ne myöhästymiset ovat aiheuttaneet ne edelliset asiakkaat ?
Mieheni on tälläinen remonttimies eli pohjasakka.
Todella usein asiakas pyytää korjaamaan tai rakentamaan jonkun asian, sovitaan aikataulut ja kas kummaa. Kun työ on tehnty niin tullaan sanomaan että kai sä ton toisenkin paikan laitat samantien kuntoon. Aikasemmin ei olla puhuttu mitään asiasta ja sitten oletetaan että remonttimiehellä ei ole mitään muuta työtä. Asiakas parhaimmassa tapauksessa ei maksa jo tehtyä työtä jos toista työtä ei tehdä. Sitä ylimääräistä työtä kun alkaa tekemään, niin aikatauluthan siinä kusee.
Ap kirjoittamaan, että tullaan paikalla tunnin varoitusajalla taas syy on siinä että asiakkaat kun tuntuvat että jo sovitun työn voi perua vaikka muutamaa tuntia aikasemin ja miksi remonttimies odottelisi kädet ristissä kun voi soittaa ja kysyä että pääsiskö seuraavaan paikkaa aikasemmin.
en yhtään ihmettele, ettei kukaan näytä haluavat tehdä toitä ap:lle. En minäkään haluaisi. Kirotaan ja puhutaan haveksivasti äijistä ja duunareista ja lapionvarteen nojailusta ja älyn- ja sivistyksen lahjojen puutteesta.
Jos et halua, että aikaa käytetään suunnitteluun niin suunnittele valmiiksi. Jos haluat työnsä tekevän ihmisen paikalle niin kunnioita hänen työtään.
Terveisin eräs, jolla on suurimmalta osalta erittäin hyviä kokemuksia erittäin hyvistä työntekijöistä - miehistä ja naisista - remontti ja maansiirtotöissä.
No sillähän sitä juuri tuo maine ansaitaankin. vanhan asiakkaan kanssa sovitaan yksinkertaisesti seuraavan työn teolle uusi aika.
Mutta osa viivästyksistä ei johdu remonttimiehistä. Onhan joskus niinkin, että työmaalle tilatut tavarat eivät tule tai odotellaan vaikkapa sähkömiestä, ennen kuin urakka voidaan tehdä loppuun.
Pitäisi perustaa rakennus-firma, jolla olisi sihteeri. Hän paitsi pitäisi huolta aikatauluista, myös ilmoittaisi kaikista (pakollisista) myöhästymisistä.
oletko koskaan kuullut sellasta juttua kuin Niin metsä vastaa kun sinne huutaa....
Jos sun käytöksesi on tuollaista ja ajattelet noin alentavasti muista, niin ei mikään ihme että saatte tuollaista käytöstä.
On se kumma, että itselläni on vain hyvää sanottavaa nuohoojasta ja remppamiehistä, mutta osaankin käyttäytyä ja arvostaa muita ihmisiä.
Vaikka tekstiviestillä, että en ehdi tulla sovittuna aikana, toivoo Urpo Raksamies. Sen viestin voisi vaikka näpytellä valmiiksi kännykkään.
osasitko lukea ??? Jos asiakas ei maksa jo tehtyä työtä, niin pitäiskö remonttimiehen lähteä seuraavaan paikkaan ja menettää ansaitsema palkka ???
Vaikka tekstiviestillä, että en ehdi tulla sovittuna aikana, toivoo Urpo Raksamies. Sen viestin voisi vaikka näpytellä valmiiksi kännykkään.
ei mitään. Ap tapauksessa huutoa olis tullut joka tapauksessa. Olis remppamiehet sitten tulleet liian aikasin tai liian myöhään.
Asiakkaan on pakko maksaa tilaamansa työ.
En ole rakennusmies vaan toisen alan yrittäjä. On itsestään selvä, ettei asiakas voi ruvata vaatimaan lisätöitä sillä uhalla ettei maksa edellisiä. Yrityksenkin voi torpata ihan heti alkuun - vaikka pitämällä moista ajatusta vitsinä.
Asiakkaan on pakko maksaa tilaamansa työ. En ole rakennusmies vaan toisen alan yrittäjä. On itsestään selvä, ettei asiakas voi ruvata vaatimaan lisätöitä sillä uhalla ettei maksa edellisiä. Yrityksenkin voi torpata ihan heti alkuun - vaikka pitämällä moista ajatusta vitsinä.
Jeesuksen avutonta sakkia.
Totta kai ilmoittaminen auttaa. Asiakas voi vaikka lähteä tekemään töitään.
Sitä paitsi suurin "apu" on henkisellä puolella: asiallisesti ilmoitettu myöhästyminen ei suututa samalla tavoin kuin epämääräinen poissaolo.
Meidän remonttisuunnittelija tuli kerran myöhässä meille. Hän sanoi heti tullessaan, että oli nukkunut pommiin, pahoitteli sitä ja haroi suunnilleen tukkaansa unen jäljiltä. Nauroin ja keitin kahvit.
Asiakkaan on pakko maksaa tilaamansa työ.
En ole rakennusmies vaan toisen alan yrittäjä. On itsestään selvä, ettei asiakas voi ruvata vaatimaan lisätöitä sillä uhalla ettei maksa edellisiä. Yrityksenkin voi torpata ihan heti alkuun - vaikka pitämällä moista ajatusta vitsinä.
koska nehän kuvittelevat sopineensa asiasta jo aikaisemmin...
niin tuskin sillä samaisella aamulla ainakaan on kerennyt hommat jäämään kesken edellisessä paikassa? Ja jos pe jää hommat kesken, niin eikö olisi kohteliasta silloin tulla ma aamuna siihen sovittuun aikaan paikalle, sopia hommista uuden asiakkaan kanssa, ja vaikka 8:30 sitten palata jatkamaan sitä kesken jäänyttä projektia?
TAI VAIKKA VAAN SOITTAA?!?! Ettei tartte puolta päivää odotella tyhjänpanttina?!
Ja se että kirjoitin että tullaan ½h-1h varoitusajalla paikalle, sillä tarkoitin sitä peltiseppää joka sanoi tulevansa niinkin tarkasti kuin "loppuviikosta". Enhän minä voi ottaa "loppuviikkoa" vapaata töistä vain odottaakseni, että olen sitten paikalla kun mies tulee? (eli ei tule vaan soittaa 2 viikon päästä). ½ tunnissa siitä kun peltiseppä olisi soittanut, olisin saanut itseni siis työmaalta kotiin. Tuskin se peltiseppä olisi sieltä meidän katolta kuitenkaan soittanut, että nyt olen täällä, miksette ole paikalla kun joudun täällä nyt kädet ristissä seisomaan...?
Ap
että ne myöhästymiset ovat aiheuttaneet ne edelliset asiakkaat ?
Mieheni on tälläinen remonttimies eli pohjasakka.
Todella usein asiakas pyytää korjaamaan tai rakentamaan jonkun asian, sovitaan aikataulut ja kas kummaa. Kun työ on tehnty niin tullaan sanomaan että kai sä ton toisenkin paikan laitat samantien kuntoon. Aikasemmin ei olla puhuttu mitään asiasta ja sitten oletetaan että remonttimiehellä ei ole mitään muuta työtä. Asiakas parhaimmassa tapauksessa ei maksa jo tehtyä työtä jos toista työtä ei tehdä. Sitä ylimääräistä työtä kun alkaa tekemään, niin aikatauluthan siinä kusee.Ap kirjoittamaan, että tullaan paikalla tunnin varoitusajalla taas syy on siinä että asiakkaat kun tuntuvat että jo sovitun työn voi perua vaikka muutamaa tuntia aikasemin ja miksi remonttimies odottelisi kädet ristissä kun voi soittaa ja kysyä että pääsiskö seuraavaan paikkaa aikasemmin.
Lässyn lässyn lää. Kuulehan. Minä olen kiltti ja ystävällinen ihminen. En ole kielteistä tai negatiivista sanaa kenellekään näistä työmiehistä virkkanut, nyt vaan kiehuu kun taas meni aikataulut myttyyn.
Siis luuletko ihan tosissasi, että se peltiseppä sai jotenkin puhelimessa minusta sellaisen kuvan etten arvosta hänen työtään? Ja siksi jätti tulematta loppuviikosta ja soiteli pari viikkoa myöhässä?
Tai ne pihantäyttömiehet... Ihanko tosiaan siksi tulivat 3h myöhässä, että tiesivät että mua pari vuotta myöhemmin vituttaa heidän käytös kun näitä samoja kokemuksia kertyy vaan turhan monta?!?!
Hohhoijaa. Kyllä on taas loistava selitys sulla tarjota!
Ap
Niin metsä vastaa jne... en yhtään ihmettele, ettei kukaan näytä haluavat tehdä toitä ap:lle. En minäkään haluaisi. Kirotaan ja puhutaan haveksivasti äijistä ja duunareista ja lapionvarteen nojailusta ja älyn- ja sivistyksen lahjojen puutteesta.
Jos et halua, että aikaa käytetään suunnitteluun niin suunnittele valmiiksi. Jos haluat työnsä tekevän ihmisen paikalle niin kunnioita hänen työtään.
Terveisin eräs, jolla on suurimmalta osalta erittäin hyviä kokemuksia erittäin hyvistä työntekijöistä - miehistä ja naisista - remontti ja maansiirtotöissä.
Minä olen kiltti ja ystävällinen ihminen.
So not!
on alalla ja ihan on kunnon työmies...omaa firmaansa pyörittää..valitettavasti vaan hyvinkin useasti saa kuulla, kun ASIAKAS ei olekaan tehnyt sovittuja esivalmisteluja, näin ollen venyy sitten muidenkin remontit, kun sovitussa paikassa ei pääsekään aloittamaan hommia niin, kuin on sovittu. Kummassakin osapuolissa siis löytyy: sekä työntekijöissä että työn tilaajassa.