Jos matkustat yksin taksilla, istutko edessä vai takana?
Kommentit (22)
aika fifty-fifty avaavat jojo etu- tai takaoven. Molemmat käy minulle.
Edessä istuminen on jotenkin kiusallista.
aina. Jotkut kuskit avaavat ovet, joskus avaan itse. Paikkakunnalla ei ole tässä asiassa ollut merkitystä.
En ole kovin sosiaalinen ihminen vieraiden kanssa, joten mieluummin istun yksin takana. Vastaan toki, jos kuski puheliasta sorttia.
Ja jos ollaan kaksin, istutaan kumpikin takana. Eteen vain silloin, jos takapenkki jo täynnä.
en kuskin takana vaan repsikan paikan takana eli oikealla puolella takapenkkiä.
aina ja automaattisesti takana. Eteen menee matkustaja vain, jos on hankala liikkua (vanhukset, liikuntaesteiset jne). ja (olen huomannut) mustalaiset :)
Miettikääpä esim New Yorkin takseja, ei puhettakaan että joku edes ajattelisi menevänsä eteen :)
aina ja automaattisesti takana. Eteen menee matkustaja vain, jos on hankala liikkua (vanhukset, liikuntaesteiset jne). ja (olen huomannut) mustalaiset :)
Miettikääpä esim New Yorkin takseja, ei puhettakaan että joku edes ajattelisi menevänsä eteen :)
pitää noudattaa New Yorkin tapakulttuuria ja taksietikettiä!
Menen taakse istumaan. Jos on mies mukana, hän menee eteen istumaan ja minä menen taakse.
Stadissa vain urpot tunkee väkisin etupenkille.
Juntit istuvat edessä. Edessä istutaan miehen kanssa, ei taksinkuljettajan.
mulle ainakin kuljettaja avaa aina takaoven (jos avaa). Olen siitä tulkinnut, että ne ei halua aiakasta eteen. Enkä minä edes halua istua edessä. Tykkään usein olla omissa ajatuksissa, mutta jos haluaa jutella niin se onnistuu ihan hyvin takaakin.
Ainoastaan vanhusten olen nähnyt könystävän eteen istumaan.
Etupenkille mennään vain, jos kaikki kyyditettävät eivät mahdu taakse.
Taksikuskin arvostuskysymys.
Eikä ole tullut mieleenkään että olisi joku "taksinkuljettajanarvostuskysymys".
Meilläpäin ainakin on usein niin puheliaita taksikuskeja, että ei heitä haittaa jos asiakas istuu siinä vieressä ja jutellaan. En ole koskaan ajatellut että tuo jotenkin halventaisi heitä :-D varmaan Helsingissä on tiukemmat käyttäytymissäännöt tästäkin ja hirveä häpeä jos mokaa, täälläpäin ei niin haittaa.
Helsingissä taksikuskit olettavat, että asiakas menee taakse. Muutettuani maakuntansa pääkaupunkiin huomasin, että taksikuskit olettavat asiakkaan istuvan eteen. Kun menenkin taakse, moni siirtää etupenkkiä eteenpäin.